چانگان CS55 پلاس؛ مشخصات و قیمت جدیدترین خودروی وارداتی
در فهرست ۶ خودروی وارداتی سامانه یکپارچه، چانگان CS55 پلاس نیز وجود دارد. سایپا این شاسیبلند چینی را وارد ایران خواهد کرد. آنچه در این مطلب میخوانید: طراحی بیرونی و نمای ظاهری چانگان CS55 پلاسطراحی داخلی و نمای کابین چانگان CS55 پلاسپیشرانه و...
در فهرست ۶ خودروی وارداتی سامانه یکپارچه، چانگان CS55 پلاس نیز وجود دارد. سایپا این شاسیبلند چینی را وارد ایران خواهد کرد.
آنچه در این مطلب میخوانید:
بعد از ماهها انتظار، واردات چانگان CS35 پلاس توسط سایپا به مرحلهٔ نهایی رسیده و این کراساور کوچک، به تعداد محدود با پلاک ملی تحویل خریداران شده است. حالا CS55 پلاس نیز در سامانه یکپارچه برای ثبت سفارش دیده میشود. احتمالا طی ماههای آینده، سدان اقتصادی ایدوپلاس و شاسی بلند لوکس اسپرت یونی تی هم توسط سایپا وارد کشورمان شوند.
بیشتر بخوانید:
↵تویوتا کرولا ۲۰۲۳ در ایران؛ مشخصات و قیمت سدان وارداتی
↵مزدا ۳ جدید در ایران؛ مشخصات و قیمت خودروی وارداتی بهمن موتور
↵میتسوبیشی اکلیپس کراس وارداتی؛ مشخصات و قیمت شاسی بلند ژاپنی
↵کیا سلتوس ۲۰۲۳؛ مشخصات و قیمت شاسی بلند کرهای در ایران
گروه خودروسازی چانگان در سال ۱۹۶۲ تأسیس شد. چانگان طی همکاریهای مشترکی با فورد، پژو – سیتروئن، مزدا و سوزوکی مدلهای متنوع خارجی را مونتاژ کرد و حالا یکی از مهمترین خودروسازان چین محسوب میشود. چانگان با فروش سالانه ۲/۳ میلیون دستگاه، یکی از چهار خودروساز بزرگ چین است.
چانگان CS55 سال ۲۰۱۷ معرفی شد و سال ۲۰۲۱ با نسخهی جدید CS55 پلاس، به بازار چین رسید. این کراساور در ایران، از دیدگاه فنی و کلاس بدنه، رقیب فونیکس تیگو ۷ و لاماری ایما خواهد بود با این تفاوت که، چانگان CS55 پلاس در کشور سازنده، بسیار پرفروشتر است.
طراحی بیرونی و نمای ظاهری چانگان CS55 پلاس
تحول در سبک طراحی خودروهای چانگان، به خوبی برای CS55 شکل گرفته و ترکیبی چشمنواز فراهم میکند. ابعاد چراغها و جلوپنجره، تناسب بسیار خوبی دارند و ادوات پلاستیکی، چندان توی ذوق نمیزنند.
در نمای اصلی، کشیدگی کاپوت تا لبهی جلوپنجره و چراغها، ظرافت در طراحی را به خوبی نشان میدهند. فاصله خطوط در محل اتصال قطعات بدنه، مثل گلگیرها و درهای ورود به کابین، بسیار نزدیک است و کیفیت مونتاژ چانگان در مقایسه با خودروسازان ایرانی را ثابت میکند. از سویی دیگر، برای حجمدهی سپرها و جایگاه مخصوص مهشکن، برجستگیهای بیشاز نیاز دیده نمیشود.
به لطف رینگهای ۱۹ اینچ و شیب ملایم سقف که در انتها با بالچه همرنگ بدنه میرسد، حس اسپرت چانگان CS55 پلاس تقویت شده است. تزینات کروم در قاب پنجرهها و رکاب وجود دارند، اما آینه بغل سیاه و ریل باربند، نقرهای رنگ هستند. خطوط برجسته، از چراغهای جلو و عقب به سمت درها کشیدهاند؛ همچنین در محل رکابهای و سقف، حجمدهی چشمنواز دیده میشود.
در عقب، شیب شیشهی پشت به حس کوپه و اسپرت چانگان CS55 پلاس کمک میکند. برجستگی چراغها و عدم پیوستگی در آنها، نکته مثبت و عدم تبعیت از دیگر خودروهای چینی محسوب میشود. سپر و درپوش صندوق در CS55 پلاس، حجمدهی بسیار خوبی دارند و جایگاه مناسب برای پلاک فراهم میکنند. البته حفرههای طرفین بدنه، ارتباطی با اگزوز ندارند و کاملا تزئینی هستند.
به عنوان یک خودروی چینی، چانگان CS55 پلاس دارای نکات مثبت در طراحی بیرونی است اما کاستیهای فراوان، نسبت به رقبای ساخت کره و ژاپن دارد. این محصول، برای علاقهمندان کراساورهای اسپرت و خطوط شکسته در حجمدهی بدنه، جذاب خواهد بود.
چانگان CS55 پلاس با طول ۴,۵۱۵ و عرض ۱,۸۶۵ و ارتفاع ۱,۶۸۰ میلیمتر، همراه فاصله محوری ۲,۶۵۶ میلیمتر عرضه میشود. این خودرو، ابعاد بسیار نزدیک به چری تیگو ۷ دارد و اندکی بزرگتر است.
طراحی داخلی و نمای کابین چانگان CS55 پلاس
حالت فرمان مربعی و چیدمان نمایشگرها، شباهت زیادی به خودروهای پژو دارد. البته این موضوع، باتوجه به انبوه کراساوهای چینی که دو نمایشگر پیوسته روی داشبورد ارایه میدهند، جالب به نظر میرسد.
در CS55 پلاس، نمایشگر لمسی ۱۲/۳ اینچ و پنل دیجیتال ۱۰/۲۵ اینچ وجود دارد. کیفیت داشبورد و چرم صندلیها راضی کننده است. ادوات نقرهای رنگ و قاب فلزی در جالیوانی، دسته دنده و دستگیرهها، فضای کابین را لوکستر از کراساورهای چینی میانرده نشان میدهد. کلیدهای زیر نمایشگر نیز طراحی مینیمال دارند.
صندلیهای چرم با طراحی اسپرت، برای ۵ سرنشین بلندقد مناسب هستند. فضای صندوق، ۴۷۵ لیتر است و پس از جمع شدن صندلیهای عقب، ۱۴۱۵ لیتر فراهم میکند.
پیشرانه و تجهیزات فنی چانگان CS55 پلاس
تنها محرک ارایه شده برای CS55 پلاس، موتور ۱/۵ لیتر توربوشارژ با قدرت ۱۸۸ اسب بخار و گشتاور ۳۰۰ نیوتنمتر است. این محصول بنابر ادعای سایتهای چینی، سرعتگیری صفر تا صد کیلومتر برساعت ۹ ثانیه و نهایت سرعت ۱۸۰ کیلومتر برساعت دارد. میانگین مصرف سوخت نیز، ۶ تا ۷ لیتر در صد کیلومتر اعلام شده است.
چانگان CS55 پلاس، با گیربکس اتوماتیک ۷ سرعته دبل کلاچ تولید میشود. این محصول، فاقد سیستم دو دیفرانسیل است و صرفا به صورت محرک جلو، وارد ایران خواهد شد.
امکانات رفاهی و تجهیزات ایمنی چانگان CS55 پلاس
حسگر نور و باران، چراغ LED، تنظیم برقی صندلیهای جلو، سیستم صوتی ۸ بلندگو، دوربین عقب و دید ۳۶۰ درجه، دستیار صوتی، سیستم کنترل پایداری و کنترل کشش، شش کیسه هوا، ترمز پارک برقی، کروز کنترل تطبیقی، رادار نگهدارنده بین خطوط، سیستم جلوگیری برخورد از جلو، شارژر وایرلس، دوربین ثبت وقایع و سیستم تهویه با قابلیت تصفیه هوا، تجهیزات آپشنال در چانگان CS55 پلاس هستند. هنوز مشخص نیست نسخه وارداتی، کدامیک از امکانات فوق را فراهم کند.
قیمت چانگان CS55 پلاس در بازار جهانی و ایران
هزینه خرید CS55 پلاس دنده اتوماتیک در چین، ۱۶ هزار دلار است. با این شرایط برای خریدار ایرانی با دلار ۵۰ هزار تومان، پیشبینی قیمت ۱/۵ تا ۱/۸ میلیارد تومان وجود دارد.
در بازار ایران، لاماری ایما و فونیکس تیگو ۷ پرو، مهمترین رقبای چانگان CS55 پلاس هستند. واردات و پشتیبانی خودروهای چانگان توسط سایپا، نکته مثبت برای CS55 محسوب میشود. کیفیت کابین و تزئینات داخلی این خودرو نیز میتواند برای مخاطب ایرانی، جذابیت یبشتر از لاماری و تیگو فراهم کند.