ارزیابی عملکرد دادگستری ها بر اساس استانداردهای بینالمللی
معاون فرهنگی قوه قضائیه از ارزیابی عملکرد دادگستریها در رابطه با تکریم ارباب رجوع بر اساس استانداردهای بینالمللی خبر داد.

معاون فرهنگی قوه قضائیه رسیدگی به خواستهها، اتهامات و شکایات فرآیند سخت و پیچیدهای است و نیازمند دقت نظر و تحقیقات زیاد و گاهی طولانی میباشد، افزود: گاهی کثرت کار و مراجعات آنقدر زیاد است و فشار زیادی بر قضات و همکاران تحمیل میشود؛ اما قضات شریف و همکاران با صبوری و بردباری این زمینهها را پشت سر میگذارند و سعی میکنند با بهترین وجه با ارباب رجوع مواجه شوند.
وی افزود: ولی گاهی ممکن است فشار کار باعث میشود که نتوانند آنطور که باید و شاید تکریم کنند.
صدقی بیان داشت: معاونت فرهنگی قوه قضائیه از سالیان گذشته دستورالعملی را تهیه و به تصویب رساند و از سوی مسئولان عالی قوه قضائیه ابلاغ و سال گذشته هم اجرایی گردید.
معاون فرهنگی قوه قضائیه هدف اصلی اجرای این طرح را ارتقای سطح رضایت مردم و مراجعه کنندگان از دستگاه قضا و افزایش اعتماد عمومی عنوان کرد و گفت: برای ارزیابی نحوه عملکرد دادگستریها یک مدل ویژه را بر اساس استانداردهای بین المللی تهیه کردیم و با توجه به این شاخصهای مدنظر، عملکرد دادگستریها را ارزیابی میکنیم تا ببنیم چه اندازه در تکریم ارباب رجوع موفق هستند.