پرورش استعدادهای نقادانه، اصلیترین مبنای توسعه و رشد است
گروه دانشگاه ــ معاون فرهنگی جهاددانشگاهی با بیان اینکه یکی از اصلیترین مشکلات نظام آموزشی کشور، فقدان نوآوری و کمتوجهی به ضرورت پرورش استعدادهای نقادانه و تفکر انتقادی است، گفت: این تفکر اصلیترین مبنای توسعه و رشد در جوامع پیشرفته است.
به گزارش ایکنا؛ عیسی علیزاده، معاون فرهنگی جهاددانشگاهی، پیش از برگزاری رقابت هشت فینالیست مسابقات دفاع سه دقیقهای پایاننامههای دانشجویی، طی سخنانی اظهار کرد: فعالیتهای فرهنگی جهاددانشگاهی از آغاز تا کنون ارتباط وثیق و هدفمندی با حوزههای آموزشی و پژوهشی داشته است و بر این اساس سازمانها و مراکز مختلف فرهنگی فعالیتهای متنوعی را بر مبنای تعامل بین بخشی و بر اساس نیازهای جامعه دانشگاهی در دستور کار قرار دادهاند.
وی ادامه داد: به باور بسیاری از جامعه شناسان و صاحب نظران، یکی از اصلیترین مشکلات نظام آموزشی در ایران فقدان نوآوری و کمتوجهی به ضرورت پرورش استعدادهای نقادانه و تفکر انتقادی است. تفکری که شاید اصلیترین مبنای توسعه و رشد در جوامع پیشرفته باشد.
علیزاده افزود: تحقیقات بینالمللی نشان میدهد که بهرغم تلاشهای گسترده و شایسته کشور در دوران پس از انقلاب در خصوص گسترش علم و زیرساختهای انکارناپذیر آموزشی، متأسفانه دانش آموزان، دانشجویان و استادان کماکان نارساییهایی در تولیدات خلاقانه و نگارش متون دارند؛ لذا معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی در کنار سایر طرحهای فرهنگی پژوهشمحور و همچنین مبتنی بر رفع کاستیها، در مورد تعریف فعالیتهای نو و کارآمد اقدام کرده است.
معاون فرهنگی جهاددانشگاهی گفت: بر این اساس سازمان انتشارات جهاددانشگاهی پس از برگزاری 17 دوره جشنواره پایاننامه سال دانشجویی، به برگزاری سومین دوره مسابقات دفاع سه دقیقهای اقدام کرده است.
وی بیان کرد: این مسابقات که خود پیشینهای خلاقانه دارد، امروز در بیش از ۲۰۰ دانشگاه جهان برگزار میشود و در راستای تمرین مهارتهای ارتباطی دانشجویان در انتقال مضمون میکوشد که مهمترین دستاورد علمی دوران تحصیلی به زبان ساده و همهفهم است.
وی ادامه داد: به باور بسیاری از جامعه شناسان و صاحب نظران، یکی از اصلیترین مشکلات نظام آموزشی در ایران فقدان نوآوری و کمتوجهی به ضرورت پرورش استعدادهای نقادانه و تفکر انتقادی است. تفکری که شاید اصلیترین مبنای توسعه و رشد در جوامع پیشرفته باشد.
علیزاده افزود: تحقیقات بینالمللی نشان میدهد که بهرغم تلاشهای گسترده و شایسته کشور در دوران پس از انقلاب در خصوص گسترش علم و زیرساختهای انکارناپذیر آموزشی، متأسفانه دانش آموزان، دانشجویان و استادان کماکان نارساییهایی در تولیدات خلاقانه و نگارش متون دارند؛ لذا معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی در کنار سایر طرحهای فرهنگی پژوهشمحور و همچنین مبتنی بر رفع کاستیها، در مورد تعریف فعالیتهای نو و کارآمد اقدام کرده است.
معاون فرهنگی جهاددانشگاهی گفت: بر این اساس سازمان انتشارات جهاددانشگاهی پس از برگزاری 17 دوره جشنواره پایاننامه سال دانشجویی، به برگزاری سومین دوره مسابقات دفاع سه دقیقهای اقدام کرده است.
وی بیان کرد: این مسابقات که خود پیشینهای خلاقانه دارد، امروز در بیش از ۲۰۰ دانشگاه جهان برگزار میشود و در راستای تمرین مهارتهای ارتباطی دانشجویان در انتقال مضمون میکوشد که مهمترین دستاورد علمی دوران تحصیلی به زبان ساده و همهفهم است.
اهداف برگزاری مسابقات دفاع سه دقیقهای
علیزاده با اشاره به اهداف برگزاری مسابقات دفاع سه دقیقهای گفت: افزایش توان ارتباطی دانشجویان رشتههای مختلف در بیان آراء و دیدگاههای خود، زمینهسازی در جهت تدوین پایاننامههای غیرتکراری و مبتنی بر نیاز و بسترسازی برای حضور دانشجویان برتر در مسابقات بینالمللی دفاع سه دقیقهای از جمله اهداف این مسابقات است.
یادآوری میشود فینال سومین دوره مسابقات دفاع سه دقیقهای پایاننامههای دانشجویی در دانشگاه علم و فرهنگ در حال برگزاری است.
انتهای پیام
انتهای پیام