هرچند مدت زیادی از معرفی نسل جدید پورشه 911 نمیگذرد اما در حال حاضر این ماشین وارد بازار شده و بنابراین زمان آن رسیده که ببینیم در برابر رقبا چگونه عمل میکند. بدین منظور، وبسایت بریتانیایی CarWow نسل جدید این اسپرت افسانهای آلمانی را طی یک مسابقهٔ درگ در برابر رقبای سرسختی شامل آئودی R8 پرفورمنس، بامو M850i و نیسان GT-R نیسمو قرار داده است. پیش از آنکه سراغ تماشای این درگ جذاب برویم بهتر است بر مشخصات فنی شرکتکنندگان مروری داشته باشیم.
نسل جدید 911 فعلاً فقط در دو نسخهٔ کاررا S و کاررا 4S به بازار عرضه میشود که در این درگ مدل کاررا 4S شرکت کرده است. این مدل به یک پیشرانهٔ 3 لیتری H6 توئین توربو با 450 اسب بخار قدرت و 530 نیوتن متر گشتاور مجهز است که این نیرو از طریق یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک دوکلاچه به چهارچرخ خودرو منتقل میشود. کاررا 4S طبق اعلام رسمی پورشه ظرف 3.4 ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت میرسد و توانایی دستیابی به حداکثر سرعت 305 کیلومتر بر ساعت را دارد.
R8 پرفورمنس جدیدترین نسخهٔ این سوپراسپرت آلمانی است و تنها شرکتکنندهٔ تنفس طبیعی این درگ محسوب میشود. در سینهٔ این ماشین قلب 5.2 لیتری V10 لامبورگینی اوراکان قرار دارد که 620 اسب بخار قدرت و 580 نیوتن متر گشتاور تولید میکند. این نیرو توسط یک گیربکس هفت سرعتهٔ اتوماتیک دوکلاچه و سیستم کواترو به هر چهارچرخ انتقال پیدا میکند. R8 پرفورمنس برای اینکه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت برسد به 3.1 ثانیه زمان نیاز دارد درحالیکه حداکثر سرعت آن به 330 کیلومتر بر ساعت میرسد.
در سمت دیگر میدان، گودزیلای ژاپنی یعنی نیسان GT-R ایستاده که با سلاح نیسمو به این نبرد آمده است. در زیر کاپوت این اسپرت ژاپنی یک پیشرانهٔ 3.8 لیتری V6 توئین توربو با 600 اسب بخار قدرت و 652 نیوتن متر گشتاور قرار دارد. این پیشرانه نیروی خود را توسط یک گیربکس شش سرعتهٔ اتوماتیک دوکلاچه به هر چهارچرخ میرساند. GT-R نیسمو ظرف تنها 2.8 ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت میرسد که سریعترین شتاب در بین شرکتکنندگان این درگ بهحساب میآید.
و نهایتاً آخرین شرکتکنندهٔ این رقابت نیز بامو M850i است. البته این خودرو یک کوپهٔ لوکس چهارنفره است که با 2015 کیلوگرم وزن، سنگینترین خودروی این جمع محسوب میشود. به همین دلیل شاید M850i برای دیگر شرکتکنندگان حریف و شکار آسانی به نظر برسد اما نباید فراموش کرده که زیر کاپوت این ماشین یک نیروگاه 4.4 لیتری V8 توئین توربو با 530 اسب بخار قدرت و 750 نیوتن متر قرار گرفته است. این نیرو توسط یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک و سیستم XDrive به هر چهارچرخ منتقل شده و ماشین را ظرف 3.7 ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت میرساند.
بنابراین نسل جدید 911 کاررا 4S ضعیفترین شرکتکنندهٔ این درگ است اما آیا با وجود قدرت کمتر میتواند در مسافت 400 متر با رقبای قدرتمندتر به رقابت بپردازد یا برای این کار باید منتظر معرفی مدلهای قویتری مثل توربو یا GT3 باشیم؟ برای فهمیدن پاسخ این سؤال، ویدئوی زیر را مشاهده کنید.
مشخصات فنی
پورشه 911 کاررا 4S | آئودی R8 پرفورمنس | نیسان GT-R نیسمو | بامو M850i | |
پیشرانه | 3 لیتری H6 | 5.2 لیتری V10 | 3.8 لیتری V6 | 4.4 لیتری V8 |
تنفس | توئین توربو | طبیعی | توئین توربو | توئین توربو |
قدرت | 450 اسب بخار | 620 اسب بخار | 600 اسب بخار | 530 اسب بخار |
گشتاور | 530 نیوتن متر | 580 نیوتن متر | 652 نیوتن متر | 750 نیوتن متر |
گیربکس | 8 سرعته اتوماتیک | 7 سرعته دوکلاچه | 6 سرعته دوکلاچه | 8 سرعته اتوماتیک |
محور محرک | چهارچرخ | چهارچرخ | چهارچرخ | چهارچرخ |
شتاب صفرتاصد | 3.4 ثانیه | 3.1 ثانیه | 2.8 ثانیه | 3.7 ثانیه |
حداکثر سرعت | 305 کیلومتر/ساعت | 330 کیلومتر/ساعت | 315 کیلومتر/ساعت | 250 کیلومتر/ساعت |
وزن | 1565 کیلوگرم | 1645 کیلوگرم | 1725 کیلوگرم | 2015 کیلوگرم |
قیمت | 121,650 دلار | 195,650 دلار | 177,135 دلار | 112,895 دلار |