تبادل ظرفیت میان نگارخانه ها و مدیران شهری


تبادل ظرفیت میان نگارخانه ها و مدیران شهری

نشست هم‌‌اندیشی مدیرعامل موسسه شهرآرا با نگارخانه‌داران مشهد مطرح کرد


شهرآرا آنلاین - افخمی | رونق نگارخانه‌ها این روزها دغدغه خیلی از هنرمندان و مسئولان هنری است و بسیاری درصدد هستند که با معرفی نگارخانه‌ها و فرهنگ‌سازی خریدوفروش آثار هنری، اقتصاد هنر را رونق ببخشند، از این‌رو چهارشنبه، ١٨اردیبهشت جمعی از نگارخانه‌داران مشهد، میهمان روزنامه شهرآرا بودند تا برای رونق نگارخانه‌های مشهد و به‌دنبال آن هنرهای تجسمی شهرمان هم‌اندیشی کنند. در این جلسه که مجید خرمی، مدیرعامل موسسه فرهنگی شهرآرا، توحید آرش‌نیا، سردبیر روزنامه شهرآرا و محمدجواد استادی، رئیس اداره ارشاد مشهد، حضور داشتند، مطالبات این قشر هنری، مطرح و راهکارهایی برای بهبود کسب‌وکار آن‌ها مطرح شد. در این نشست محمدجواد استادی از اهمیت ثابت‌شده این مکان‌ها در رونق فضای فرهنگی و هنری شهر گفت. به نظر او، مردم هرچه بیشتر در معرض آثار هنری قرار بگیرند، کیفیت زندگی‌شان بهتر می‌شود، از این‌رو یکی از کارکردهای مهم نگارخانه‌ها، روبه‌رو کردن مردم با آثار مختلف هنری است.

او خریدوفروش آثار هنری را دیگر کارکرد نگارخانه‌ها معرفی و بر لزوم چندکاربری شدن نگارخانه‌ها تاکید کرد. او با بیان مشکلات نگارخانه‌ها ازجمله درآمد نداشتن آن‌ها، از رسانه‌ها خواست تا کارکردها و تاثیرات نگارخانه‌ها را به مردم گوشزد کنند. در این جلسه، مدیران نگارخانه ها نیز به بیان مطالبات خود پرداختند. فرشته گروسی، مدیر نگارخانه ایرانا درخواست‌های خود را در دو محور بیان کرد. اول آنکه رسانه‌ها با تبلیغات خود نگارخانه‌ها را بیشتر معرفی کنند و دوم آنکه با فرهنگ‌سازی و تشویق مدیران ادارات موظف به خرید آثار هنری شوند تا مراجعه‌کنندگان آن‌ها با تماشای آثار حال بهتری داشته باشند. فرانک چوگانیان مدیر نگارخانه آسمان نیز درخواست خود را معطوف به تبلیغات آثار هنری و معرفی هنرمندان، نگارخانه‌داران و مجموعه‌داران کرد. مژگان همایونی، نماینده نگارخانه همدم با بیان آنکه یکی از ساز و کارهای این نگارخانه حمایت از هنرمندان است، برای بیشتر شدن خرید و فروش آثار هنری به شهرداری پیشنهاد داد هر فردی را که دنبال گرفتن مجوزی در شهر است، متناسب با نوع مجوزش ترغیب به خرید یک اثر هنری شود. محمد عباس‌زاده مدیر نگارخانه روند نیز از مسئولان شهری درخواست کرد برای تبلیغات محیطی نگارخانه‌ها امکاناتی چون بیلبورد و تلویزیون شهری را در اختیارشان قرار دهند. نماینده نگارخانه گلستان علی(ع) و امین قوی‌اندام مدیر نگارخانه اسوه هنر از دیگر نگارخانه‌داران حاضر در این جلسه بودند که برگزاری تورهای نگارخانه‌گردی برای پرسنل شهرداری، اطلاع‌رسانی و انتشار گزارش‌های تحلیلی در روزنامه و فرهنگ‌سازی از طریق برنامه‌های طنز و انیمیشن از جمله پیشنهادات آنان بود.

﷯ آمادگی همکاری «مشهد گیشه» با نگارخانه‌ها

مجید خرمی، مدیرعامل موسسه فرهنگی شهرآرا، نیز در این جلسه چندین پیشنهاد برپایه همکاری‌های مشترک به‌منظور رونق نگارخانه‌ها مطرح کرد: «نگارخانه‌داران می‌توانند به معاونت فرهنگی شهرداری پیشنهاد دهند که عرصه برخی پارک‌ها و فضاهای عمومی شهر را برای نمایش آثار هنری دراختیار آن‌ها قرار دهد. به این ترتیب می‌توان با مردم رودررو صحبت و به آن‌ها اطلاع‌رسانی کرد.» خرمی راه‌اندازی پویشی توسط خود این صنف را برای بازدید از نگارخانه‌ها پیشنهاد داد. او همچنین بر سازمان‌دهی شدن ارتباط نگارخانه‌داران با صفحات روزنامه شهرآرا و فضای مجازی تاکید کرد. مدیرعامل موسسه فرهنگی شهرآرا با بیان اینکه هرگاه به بازدید نگارخانه‌ها می‌رود خود را ملزم به خرید حداقل یک اثر هنری می‌داند، ادامه داد: تور نگارخانه‌گردی برای کارکنان شهرداری را می‌توان با یک برنامه‌ریزی درست، اجرایی کرد. خرمی همچنین از آمادگی سایت مشهدگیشه برای همکاری با نگارخانه‌داران خبر داد. او در این نشست از نگارخانه‌داران خواست که با اعضای شورای شهر و سازمان اجتماعی‌فرهنگی شهرداری با ارسال مطالبات خود از طریق نامه‌نگاری تعامل بیشتری داشته باشند و درخواست‌هایشان را پیگیری کنند.



آداب و رسوم شب یلدا در استان مازندران