هیچچیزی نمیتواند بهتر از خودروهای به اصطلاح کوچ بیلد بگوید “من یک ماشین باز پولدارم!”. هنوز هم شرکتهای مشهوری در این بازار بسیار محدود فعالیت میکنند و اگر شما طرفدار سرسخت بامو بوده و حساب بانکیتان نیز کاملاً چاقوچله است میتوانید سری به گاراژ گروپ 5 موتور اسپورت بزنید.
این شرکت که در ایندیانا مستقر است به تازگی کار روی پروژهی خود یعنی جذابترین نسخه از بامو 2002 را شروع کرده است. این خودرو از پیشرانهی 10 سیلندر 5.9 لیتری برگرفته از M5 کد E60 سود خواهد برد و قدرت قابلتوجه 803 اسب بخاری و گشتاور 746 نیوتون متری خواهد داشت. این نیروگاه بزرگ به یک گیربکس 6 سرعته سکونشئال متصل بوده و البته نسخهی 5.8 لیتری از این پیشرانه نیز در دسترس بوده که قدرت آن تنها به 744 اسب بخار رسیده و گشتاورش هم 712 نیوتون متر میباشد. هر دو پیشرانه برای ارائهی این میزان اسب و دود و جذابیت نیازمند سوختی با اکتان 100 هستند.
گروپ 5 موتور اسپورت فعلاً این خودرو را نساخته اما گفته 300 دستگاه از آن را روانهی بازار خواهد کرد. از این تعداد 200 دستگاه از پیشرانهی کمحجمتر استفاده خواهند کرد. پروژهی یاد شده نشان دهندهی همکاری با دو شرکت دیگر شامل بیل ریلی تکنولوژی است که شاسی و ساختار خودرو را تأمین کرده و شرکت کربان اتو ورکس هم مسئول تولید پیشرانه میباشد.
خودروی موردبحث از سیستم تعلیق مسابقهای قابل تنظیم، روتورهای سرامیک کربنی، کالیپرهای مونوبلاک و سیستم ترمز ضد قفل مسابقهای بوش سود میبرد. رینگهای 19 اینچی هم توسط لاستیکهای میشلین پایلوت اسپورت کاپ 2 یا پیرلی تروفئو R در آغوش گرفته خواهند شد.
پانلهای بدنهی فیبر کربنی هم برای خلق خودرویی متمایز بکار خواهند رفت. این خودرو در هر چهار گوشه پهن شده و یک بال بزرگ هم در بخش پشتی به چشم میخورد. سپرهای متفاوت، رکابهای جانبی بزرگ، آینهبغلهای متفاوت و خروجیهای اگزوز دوبل از دیگر ویژگیهای این خودرو میباشند. گروپ 5 موتور اسپورت جلوپنجره، چراغهای عقب و دیگر قطعات را تغییر داده و لوگوهای متفاوتی را نیز نصب کرده است.
کاکپیت نیز خالی از قطعات غیرضروری بوده و در این بخش صندلیهای ریکارو، غربیلک فرمان مدرن تر ناردی، پشت آمپرهای رنگی قابلبرنامهریزی، سیستم تهویه مطبوع و رول کیج دیده میشوند. کفپوشهای آلمانی نیز زینتبخش کف کابین هستند.
بنا به گفتهی رود اند تراک، پروتوتایپ این خودرو اندکی پس از پایان مسابقات 24 ساعته لمانز در ماه آینده ساخته خواهد شد؛ اما نسخهی نهایی همانگونه که انتظار میرود قیمت بالایی خواهد داشت. احتمالاً قیمت نسخهی پایه از 875 هزار دلار آغاز خواهد شد درحالیکه برای مدل قویتر باید در حدود 975 هزار دلار پرداخت کرد.