درحالیکه دنیای خودرو فرسنگها با عصر طلایی خودروهای پرفورمنس ژاپنی فاصله گرفته اما برخی برندها هنوز هم خودروهای جذابی تولید میکنند. این بار شاهد مسابقهای درگ بین آکورا NSX جدید و نیسان GT-R هستیم. البته NSX در بریتانیا با نشان هوندا خودنمایی میکند. شایان ذکر است گودزیلای حاضر در این رقابت توسط تیونر بریتانیایی لیچ فیلد ارتقا یافته است.
آکورای حاضر در مسابقه کاملاً حالت استاندارد را حفظ کرده است. پیشرانهی 6 سیلندر 3.5 لیتری توئین توربوی این خودرو با سه پیشرانهی الکتریکی همراه شده و قدرت کل 573 اسب بخاری و گشتاور 645 نیوتون متری را از طریق گیربکس 9 سرعته دوکلاچه به زمین منتقل میکند. این خودرو در آمریکا قیمت پایهی 159300 دلاری دارد. خریداران همین الآن میتوانند این خودرو را با تخفیف 20 هزار دلاری بخرند که حدود 13 درصد قیمت خودرو را شامل میشود.
در مقام مقایسه باید گفت نیسان GT-R استاندارد از پیشرانهی 6 سیلندر 3.8 لیتری توئین توربو با خروجی 565 اسبی و گشتاور 633 نیوتون متری سود میبرد. یک گیربکس 6 سرعته دوکلاچه هم با این نیروگاه همکاری میکند. قیمت پایهی این خودرو در آمریکا از 101685 دلار آغاز میشود. البته تیونینگ لیچ فیلد باعث شده خروجی گودزیلا به 631 اسب بخار و گشتاورش هم به 814 نیوتون متر برسد.
اگرچه NSX از نظر قدرت پیشرانه کم میآورد اما وزن 1776 کیلویی آن کمتر از وزن 1800 کیلوگرمی نیسان GT-R است. هر دو خودرو از سیستم چهار چرخ محرک سود میبرند بنابراین از نظر کشش اول استارت مشکلی ندارند.
در آغاز مقایسه آکورا از گودزیلا جلو میزند که دلیل آن احتمالاً به گشتاور آنی پیشرانههای الکتریکی مربوط میشود؛ اما برای اینکه بدانیم کدام خودرو زودتر از خط پایان میگذرد این ویدئو را تماشا میکنیم.