تجربه رانندگی با تویوتا کرولا تورینگ اسپورت جدید


تجربه رانندگی با تویوتا کرولا تورینگ اسپورت جدید

تویوتا کرولا به فرم یک خودروی شیک بازگشته است. زمانی که این خودروساز ژاپنی اعلام کرد جایگزین آوریس چگونه خواهد بود حدس زدیم که با ظاهری جدید روبرو خواهیم شد؛ و بسیار مشتاق بودیم ببینیم مدل استیشن نونوار شده‌ی این خودرو چه شکلی خواهد بود که در همان زمان شاهد معرفی فورد موندئو استیشن هیبریدی... The post تجربه رانندگی با تویوتا کرولا تورینگ اسپورت...

تویوتا کرولا به فرم یک خودروی شیک بازگشته است. زمانی که این خودروساز ژاپنی اعلام کرد جایگزین آوریس چگونه خواهد بود حدس زدیم که با ظاهری جدید روبرو خواهیم شد؛ و بسیار مشتاق بودیم ببینیم مدل استیشن نونوار شده‌ی این خودرو چه شکلی خواهد بود که در همان زمان شاهد معرفی فورد موندئو استیشن هیبریدی هم شدیم.

تجربه رانندگی با تویوتا کرولا تورینگ اسپورت جدید
اما کرولا تورینگ اسپورت جدید بر پایه‌ی پلتفرم TNGA تویوتا شکل گرفته و قوای محرکه‌ی هیبریدی در این خانواده حرف اول را می‌زند. دو نوع تنظیمات بنزینی-الکتریکی در دسترس است که اولی از نوع 1.8 لیتری 120 اسب بخاری و دیگری متشکل از پیشرانه‌ی 2 لیتری 178 اسب بخاری می‌باشد؛ اما خودرویی که در تست حضور داشته از پیشرانه‌ی قوی‌تر و تریم پرچم‌دار اکسل سود برده است.

تجربه رانندگی با تویوتا کرولا تورینگ اسپورت جدید
نگاهی به لیست قیمت‌ها نشان می‌دهد این خودرو ارزان نیست به گونه‌ای که پرداخت 30 هزار پوند برای یک خودروی خانوادگی در بازار کنونی کمی سنگین به حساب می‌آید. با این پول می‌توانید فورد فوکوس یا فولکس‌واگن گلف استیشن را نیز بخرید که بی‌شک انتخاب مناسبی محسوب می‌شوند؛ اما کرولا در مقایسه با رقبا خودروی متفاوتی است.


پیشرانه‌ی 2 لیتری هیبریدی این خودرو نمونه‌ای عالی از حمل‌ونقل الکتریکی شده‌ای است که این روزها در همه‌جا می‌شنویم و مجموعه‌هایی همچون این که فاقد سیستم پلاگین هیبریدی هستند از نظر تکنولوژی خیلی در سطح بالایی قرار نمی‌گیرند. زمان صرف شده برای قدرت الکتریکی شاید کمی زیاد باشد اما بجای سکوتی که در خودروهای الکتریکی وجود دارد احساس زیادی خواهید داشت.

تجربه رانندگی با تویوتا کرولا تورینگ اسپورت جدید
هنوز هم تویوتا استفاده از قوای محرکه‌ی هیبریدی سنتی را ترجیح می‌دهد و واضح است که این خودروساز از کارکرد چنین تکنولوژی‌ای مطمئن است. کرولا خودرویی نرم بوده و در حالت الکتریکی قوی عمل می‌کند و البته نسبتاً هم سریع است.

تجربه رانندگی با تویوتا کرولا تورینگ اسپورت جدید
این قوای محرکه‌ی قوی‌تر از قدرت 178 اسب بخاری اعلامی حس می‌شود. خودرو مشتاق بوده و شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت 8.1 ثانیه‌ای اعلام شده را ثابت می‌کند و در بزرگراه‌ها نیز بسیار آرام است به گونه‌ای که به سختی می‌توان خودرویی دیزلی با این ابعاد و قیمت را یافت که آرامش بالاتر و سر و صدای کمتری در مقایسه با کرولا داشته باشد. مصرف سوخت 5.6 لیتری خودرو با بدترین شرایط رانندگی در نظر گرفته شده و اگر سبک رانندگی خوبی داشته باشید بنا به ادعای تویوتا مصرف خودرو به زیر 4.7 لیتر در هر صد کیلومتر هم می‌رسد.

تجربه رانندگی با تویوتا کرولا تورینگ اسپورت جدید
اما کرولا تورینگ اسپورت خودروی هیجان‌انگیزی نیست. تویوتا همچون همیشه از گیربکس CVT و طراحی دیفرانسیل جلو استفاده کرده است. پدال شیفترها نیز در پشت فرمان خودنمایی می‌کنند اما بهتر بود از گیربکس دیگری استفاده می‌شد. گیربکس این خودرو به عنوان CVT اصلاً بد نیست اما خیلی دوست ندارد دور پیشرانه را در حد لازم نگه دارد.

تجربه رانندگی با تویوتا کرولا تورینگ اسپورت جدید
البته زیرساخت کرولا احساس هیجان بیشتری را ایجاد می‌کند. پلتفرم TNGA سواری خوبی به ارمغان آورده است. در بازار استیشن‌های نرم زیادی وجود دارند اما سواری کرولا سفت‌تر بوده که این امر به معنی کنترل خوب حرکات بدنه است.

تجربه رانندگی با تویوتا کرولا تورینگ اسپورت جدید
اگرچه صندلی راننده در ارتفاع بالاتری قرار گرفته اما کابین احساس خوش‌ساخت بودن را منتقل می‌کند و متریال بکار رفته نیز کیفیت قابل‌توجهی دارند؛ اما از نظر تکنولوژی قضیه فرق می‌کند. اگرچه پانل پشت آمپرهای دیجیتال خودرو روشن و خوانا بوده اما نمی‌شود آن را شخصی‌سازی و پیکربندی کرد. صفحه‌نمایش مرکزی راننده را بیشتر ناامید می‌کند. این صفحه‌نمایش به‌طور عجیبی روی داشبورد نشسته و پاسخ‌های کندی دارد. همچنین از اپل کارپلی یا اندروید اتو پشتیبانی نمی‌کند.

تجربه رانندگی با تویوتا کرولا تورینگ اسپورت جدید
در بخش جلوی خودرو فضای زیادی وجود داشته و همین مورد در اکثر مواقع درباره‌ی صندلی‌های عقب نیز صدق می‌کند هرچند افراد قدبلند شاید شاهد فضای سر کمتری در مقایسه با برخی رقبا باشند. فضای بار 581 لیتری نیز پاسخگوی افراد بوده و زمانی که سیستم هیبریدی کرولا را نیز در نظر بگیرید کار تویوتا را تحسین خواهید کرد. فضای بار این خودرو تنها 25 لیتر کمتر از فولکس گلف استیت بوده و فاصله‌ی زیادی هم با فضای بار 608 لیتری فوکوس استیت ندارد.

تجربه رانندگی با تویوتا کرولا تورینگ اسپورت جدید
نهایتاً باید گفت کرولا تورینگ اسپورت خودرویی است که خریدار را متقاعد به خرید می‌کند. جذابیت خودرو همانند سایر رقبا نیست اما زمانی که فاکتور ارزش در برابر مبلغ پرداختی را در نظر می‌گیرید، کرولا تورینگ اسپورت را خودروی قابلی خواهید یافت.


فوکوس تیتانیوم یا گلف SE نویگیشن از نظر تجهیزات با این نسخه از کرولا برابری می‌کنند و ارزان‌تر هستند. اگر قوای محرکه‌ی هیبریدی دلیل اصلی شما برای خرید کرولا نیست، احتمالاً رقبای یاد شده انتخاب بهتری خواهند بود.

تجربه رانندگی با تویوتا کرولا تورینگ اسپورت جدید
تویوتا با عرضه‌ی کرولا تورینگ اسپورت یک استیشن خانوادگی توصیه شدنی را ساخته است. این خودرو طراحی زیبا را با کابینی باکیفیت ترکیب کرده و البته سواری آن نیز مناسب است. تنها موضوعی که باعث شرمساری می‌شود قیمت بالاتر و تجهیزات کمتر در مقایسه با رقبای تثبیت شده‌ی بازار است.

تجربه رانندگی با تویوتا کرولا تورینگ اسپورت جدید
مشخصات تویوتا کرولا اکسل 2.0 هیبرید تورینگ اسپورت

قیمت: 30345 پوند پیشرانه: 4 سیلندر 2 لیتری بنزینی هیبریدی قدرت: 178 اسب بخار گیربکس: CVT اتوماتیک، دیفرانسیل جلو شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت: 8.1 ثانیه حداکثر سرعت: 180 کیلومتر در ساعت مصرف سوخت: 5.6 لیتر در هر صد کیلومتر

منبع: autoexpress


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

(تصاویر) مخوف‌ترین مرکز بازداشت و شکنجه در دمشق