در ادامه برنامه شهردار مشهد نیز با تبریک این روز به فعالان حوزه روابط عمومی گفت: اکنون روابط عمومیها در حوزه اطلاعرسانی محصور شدهاند با اینکه این حوزه رسالتهایی بیش از این دارد.
محمدرضا کلائی با تأکید بر اینکه همه ما در یک کشتی نشستهایم به لزوم توجه به ٣ نکته کلیدی در این حوزه اشاره کرد و گفت: باید در کنار اطلاعرسانی به اطلاعیابی نیز توجه کرد تا از این طریق، خواستههای مردم رصد و به مسئولان منتقل شود. به گفته وی، روابط درونسازمانی به اندازه روابط برونسازمانی دارای اهمیت است و روابط عمومی سازمانها باید افکار کارکنان سازمانها را با اهداف و برنامههای آن مجموعه همسو کنند تا در پی آن مردم نیز با این اقدامات همسو شوند. شهردار مشهد با اشاره به اینکه وضعیت این شهر و خراسان رضوی برای فعالیت از همیشه مناسبتر است گفت: اکنون امیدواری در جامعه خراسان رضوی در مقایسه با تمام کشور در شرایط بهتری قرار دارد و این قابلیت توانایی تبدیل شدن به یک برند برای استان را دارد. به گفته کلائی اکنون روابط عمومیها باید به عنوان یک وظیفه ملی اقدامات انجامشده یا در حال انجام را برای افزایش روحیه امیدواری در جامعه منتشر کنند زیرا هرگاه مردم امیدوار باشند پای کار کشورشان خواهند ایستاد.
مهدی زینالدینی، مدیرکل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، نیز با اشاره به پیشرفت علوم انسانی در گذر زمان بر اشراف کامل روابط عمومیها بر این موضوع تأکید کرد و گفت: آنچه طی یک سال گذشته اتفاق افتاد و کشور را دچار نوسانات شدید اقتصادی کرد بیش از آنکه جنگ اقتصادی باشد جنگ نرم و روانی بود که در بستر اقتصاد خود را نشان داد.
وی افزود: وظیفه هریک از اصحاب رسانه و روابط عمومیها و پیامرسان این است که با وحدت رویه درک کنیم که چه اتفاقاتی در کشور و به ویژه در استان خراسان رضوی که منحصر به فرد است میافتد. وی اضافه کرد: در این شرایط تحریمها و فشارها که رونق شکل گرفته است باید پیام آن را به همه کشور مخابره کنیم و همانطور که استان خراسان رضوی در حوزه توسعه یک پایلوت برای کشور است در حوزه رسانه هم بتواند بهترین عملکرد را داشته باشد.
«امروز در کنار هم هستیم تا بزرگداشتی برای قدردانی از مقام روابط عمومیها در استان داشته باشیم، مجموعهای که آمده است تا ارتباطات عمومی را نقش دهد.» این را سرپرست اداره کل روابط عمومی و بینالملل شهرداری مشهد در برنامه گردهمایی مدیران روابط عمومی استان خراسان رضوی بیان کرد و گفت: حدود ١٠ سال از تنظیم اولین سند راهبردی در روابط عمومی شهرداری مشهد میگذرد و در طول این سالها مفاهیم این حوزه تغییراتی داشته اما بهروزرسانی نشده است. مجید خرمی در ادامه با اشاره به اینکه «امروز توانستیم با همکاری معاونت برنامهریزی شهرداری مشهد از دومین سند راهبردی اداره کل روابط عمومی و بینالمللی شهرداری مشهد رونمایی کنیم» افزود: این سند نحوه عملکرد از جمله نوع گرایشها، نوع برخورد با مسائل در سازمان و تنظیم احکام و دیگر موارد را برای ما در شهرداری مشهد روشن میکند. «ما آدمها به هم ربط داریم.» او با تأکید بر این جمله به فرارسیدن دهمین سالگرد روزنامه شهرآرا در چند روز آینده اشاره کرد و گفت: هر سازمانی در روابط عمومی خود تلاش دارد بگوید «من بهترین عملکرد و مدیران را دارم» اما سازمانهای دیگر را نقد میکند و درباره آنها بد میگوید که این موضوعات باعث ایجاد بیاعتمادی در مخاطب و مردم میشود.