فرهاد ناصح، تهیه‌کننده و کارگردان تلویزیون که این روزها برنامه «یاد تو» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی وی از شبکه «ایران کالا» پخش می‌شود، در گفت‌وگو با خبرنگار برنا، از خصوصیات این برنامه گفت و اظهار داشت: هدف شبکه ایران کالا حمایت از بنگاه‌های زودبازده، کارآفرینان، سیستم‌های خدماتی و... است و در ماه مبارک رمضان فرصتی شد تا ما برای اولین بار با این رویکرد برنامه‌ای در قالب «جشن رمضان» با عنوان «یاد تو» داشته باشیم.

ناصح خاطرنشان کرد: «یاد تو» در چند آیتم روی آنتن می‌رود. یکی از اصلی‌ترین آیتم‌های این برنامه دعوت از مدیران، کارآفرینان و سرمایه‌گذاران داخلی است. ما همچنین از کارآفرینان 14-15 ساله نیز به عنوان کارآفرینان کوچک در این برنامه دعوت می‌کنیم. ایده‌پردازان، مخترعان و مبتکران نیز در این برنامه به عنوان مهمان حاضر می‌شوند.

وی افزود: در قسمت دیگری از این برنامه که بخش نمایشی آن است، عروسکی به نام «اجرت خان» داریم که در بازارچه‌ای حجره دارد و به رقابت با دیگر افراد بازارچه می‌پردازد و در قالب طنز مسائل اجتماعی، اقتصادی و معیشتی روز را مطرح می‌کند و مجری این بخش نیز سید امیر شهریار شاکری است.

این کارگردان در ادامه گفت: «یاد تو» یک جنگ شادی است که در آن موضوعات روز و مشکلات مردم نیز مطرح می‌شود و این اولین بار است که برنامه‌ای با این مشخصات روی آنتن شبکه ایران کالا می‌رود و طی این روزها که «یاد تو» پخش می‌شود پیامک‌های جالبی به دستمان رسیده که مخاطبان از این برنامه استقبال کرده‌اند.

ناصح در پایان خاطرنشان کرد: در این برنامه هر شب یک هنرمند نیز مهمان ما است که تا امروز هنرمندانی چون مجتبی کبریتی، حمید فولادی، بهنوش بختیاری، کیانوش گرامی و امید جهان مهمان‌های ما بوده‌اند. چهار مجری «یاد تو» آرزو جعفرپور، خلیل حیدری، امیرشهریار شاکری، شهریار سعیدنیا و مهدی توانا هستند که در بخش‌های مختلف اجرای این برنامه تلویزیونی را بر عهده دارند.

«جشن رمضان» با دغدغه‌های شغلی ایرانیان

آرزو جعفرپور، مجری تلویزیون، در گفت‌وگو با خبرنگار برنا، اظهار داشت: شبکه تلویزیونی ایران کالا با رویکرد حمایت از تولید‌کنندگان و صنعتگران موقعیت‌های فراوانی برای اشخاصی که در این زمینه فعالیت می‌کنند به وجود آورده که با فاصله گرفتن از فضای شعارگونه، مسائل مهم کشور که مدنظر مسئولان است را با تلاشی که داشته در موقعیتی مناسب از زبان فعالان حوزه‌های مختلف اقتصادی مطرح می‌کند.

جعفرپور خاطرنشان کرد: مثل هر شبکه که به تازگی به شبکه‌های رسمی و سراسری ملحق شده شبکه «ایران کالا» به تازگی در موقعیتی قرار گرفته که می‌تواند مخاطبان خود را بیشتر کند. با توجه به شرایطی که شبکه «ایران کالا» دارد برای برنامه «یاد تو» باید انتظارات معقولی داشت اما مطمئنم با جذب کارآفرینان ، بیان مشکلاتشان و جذب هنرمندان تعداد مخاطبان این برنامه نیز روز به روز بیشتر می‌شود و ما سعی داریم در کنار جذابیت و خلاقیت مسیری را باز کنیم که مردم دغدغه‌مند در زمینه کار و فعالیت اقتصادی این برنامه را ببینند.

وی افزود: این برنامه در تلاش است تا بتواند طیف‌های مختلفی از مخاطبان را به خود جلب کند. مهمان‌هایی که به این برنامه می‌آیند علاوه بر هنرمندان که حضور پررنگی دارند، تولیدکنندگان و صنعتگران نیز به این برنامه می‌آیند. ما همچنین به مشاغل مدرن نیز در این برنامه توجهی ویژه داریم و مدیران شهرک‌های صنعتی نیز به این برنامه دعوت می‌شوند. همه صنوف در برنامه «یاد تو» جا دارند و به آنها پرداخته می‌شود.

این مجری در پایان گفت: با وجود اینکه شبکه «ایران کالا» شاید به اندازه دیگر شبکه‌های سراسری مخاطب نداشته باشد و ما تبلیغات چندانی در تلویزیون نداریم، شاهد بازخوردهای بسیار خوبی بودیم که به نظر می‌رسد مخاطبان از این برنامه استقبال کرده و راضی هستند.

«جشن رمضان» با دغدغه‌های شغلی ایرانیان

شهریار سعیدنیا مجری تلویزیون در گفت‌وگو با خبرنگار برنا، اظهار داشت: برنامه «یاد تو» برنامه جشن رمضان سال 98 است که از شبکه «ایران کالا» در روزهای فرد به طور زنده از ساعت 21 تا 23 پخش می‌شود.

سعیدنیا خاطرنشان کرد: این برنامه با رویکرد حمایت از کالای ایرانی روی آنتن می‌رود و ما در تلاشیم تا این مسأله که کالای ایرانی به نوعی هیچ چیزی کمتر از کالاهای خارجی ندارد را به درستی مطرح کنیم. من به عنوان یک ایرانی بسیار خوشحالم که چنین برنامه‌ای با رویکرد حمایت از کالاهای ایرانی در شبکه‌ «ایران کالا» پخش می‌شود.

وی افزود: مطمئناً اگر از تولیدکنندگان داخلی حمایت بیشتری شود، مصرف‌کنندگان نیز کالای ایرانی را خریداری می‌کنند و این اتفاق منجر به اشتغال‌زایی در کشور می‌شود که فکر می‌کنم تلویزیون در این راستا می‌تواند رسانه‌ای بسیار تأثیرگذار باشد.

سعیدنیا در ادامه اظهار داشت: در این برنامه آیتم‌های مختلفی وجود دارد که با رویکردی یکسان به همه مشاغل به بهانه‌های مختلف می‌پردازیم. آیتمی که من اجرای آن را برعهده دارم بیشتر مربوط به هنرمندانی می‌شود که به این برنامه دعوت می‌شوند و به نوعی بخش مردمی این برنامه را من اجرا می‌کنم.

وی در پایان گفت: من 36 سال است که در تلویزیون به کار اجرا مشغول هستم و بیش از هر چیز به گفت‌وگو با مردم علاقه دارم که در این برنامه نیز آیتمی که در دست دارم بیش از هر چیز در چنین ساختاری قرار دارد و امیدوارم مردم نیز از این برنامه استقبال کنند و مخاطبان «یاد تو» از اجرای من رضایت داشته باشند.

«جشن رمضان» با دغدغه‌های شغلی ایرانیان