حرف T مخفف کلمه تورینگ است. پورشه 718 کیمن T دنبالهروی برادر بزرگتر یعنی 911 T بوده و به دنبال ارائهی حداکثر لذت رانندگی است.
البته پورشه این را میگوید. مدلهای 718 T (نسخهی باکستر نیز برای افرادی که راندن خودروی روباز را ترجیح میدهند در دسترس است) با حذف مواردی همچون سیستم اطلاعات سرگرمی استاندارد و دستگیرههای فلزی درب این لذت رانندگی را ارائه میکنند. پورشه ادعا میکند با حذف موارد اضافی وزن خودرو کاهش مییابد.
هر دو مدل کیمن و باکستر T این روند را دنبال کردهاند و بهصورت استاندارد با گیربکس 6 سرعته استاندارد و پیشرانهی 4 سیلندر 2 لیتری توربوی 296 اسب بخاری عرضه میشوند. این پیشرانه در ارزانترین مدلهای این خانواده بکار رفته است.
البته خودروی حاضر در تست نه تنها از سیستم اطلاعات سرگرمی شرکت استفاده کرده بلکه دارای گیربکس اتوماتیک سنگینتر هم بوده است. اگرچه گیربکس PDK پورشه جزو بهترین گیربکسهای کلاس خود بوده اما برخی جاذبههای گیربکسهای دستی را از بین برده است. با توجه به ماهیت مدلهای T پورشه ما 2303 پوند را در جیب خود گذاشته و همچنان به گیربکس دستی وفادار باقی میمانیم.
گفته شده مدلهای T از نظر قیمت بین 5 تا 10 درصد ارزانتر از مدلهای قابلمقایسه و پایهی کیمن خواهند بود. این خودرو دارای پکیج اسپورت کرونویی است که در مدل پایه در دسترس نبوده و همچنین رینگهای 20 اینچی در زیر خودرو بکار رفته و ارتفاع آن نیز 20 میلیمتر کاهش یافته است. یک دیفرانسیل مکانیکی و سیستم هدایت گشتاوری هم در 718 کیمن T به چشم میخورد.
این تجهیزات باعث ایجاد کشش قابلتوجه در کیمن میشوند چیزی که در جادههای تنگ و پرپیچوخم بسیار مهم است؛ اما ماهیت کاهش وزن پورشه باعث ایجاد اختلال در سواری خوب خودرو نشده است. به جز صدای بیشتر جاده که وارد کابین میشود، این خودرو بهطور باورنکردنیای پایدار و خونسرد بوده و سواری راحتی را ارائه میکند. سواری اگرچه هنوز سفت است اما دامپرها نرمی زیبایی را ایجاد میکنند که از ورود اکثر دستاندازها به کابین جلوگیری میکند. البته ناهمواریها و دست اندازهای بزرگ باعث میشوند لرزشهایی به کابین برسد.
سیستم فرمان هم جزو نقاط قوت 718 کیمن T بوده به گونهای که احساس بسیار زیادی به راننده منتقل میکند. این فرمان توازن وزنی خوبی هم داشته و در شهر به اندازه کافی نرم و در سرعتهای بالا سفت است. این مورد به همراه کنترل زیبای حرکات بدنه باعث شده کیمن چابکی قابلتوجهی داشته باشد.
اما مشکل این است که پورشه کیمن استاندارد به حدی هندلینگ خوبی دارد که شک داریم 90 درصد رانندگان متوجه بهبودهای شاسی مدل T شوند.
اضافه شدن تجهیزات جدید به پورشه 718 کیمن T جدید باعث شدهاند برخی خریداران دوآتشهی این خودروساز به سمت چنین خودرویی جذب شوند. البته کیمن یک خودروی اسپورت خیالانگیز با تواناییهای قابلتوجه در کلاسی است که رقبا سخت به فکر شکست این رقیب آلمانی میباشند. با تمامی این تفاسیر، هنوز هم 90 درصد خریداران متوجه تغییرات رخ داده نخواهند شد چراکه نسخهی استاندارد کیمن هم خودروی بسیار خوبی است. تنها موردی که باعث گم کردن راه توسط کیمن T میشود استفاده از گیربکس اتوماتیک PDK خواهد بود.
مشخصات پورشه 718 کیمن T 2.0 PDK
قیمت: 54358 پوند پیشرانه: 4 سیلندر 2 لیتری توربوی بنزینی قدرت/گشتاور: 296 اسب بخار/380 نیوتون متر گیربکس: 7 سرعته اتوماتیک، دیفرانسیل عقب شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت: 4.7 ثانیه حداکثر سرعت: 273 کیلومتر در ساعت مصرف سوخت: 8.9 لیتر در هر صد کیلومترمنبع: autoexpress