معرفی پورشه کیمن GT4 و باکستر اسپایدر، بازگشت به تنفس طبیعی


معرفی پورشه کیمن GT4 و باکستر اسپایدر، بازگشت به تنفس طبیعی

پورشه مدل‌های جدید کیمن GT4 و باکستر اسپایدر را معرفی کرده و خانوادهٔ سری 718 خود را گسترش داده است. هردوی این مدل‌ها به یک پیشرانهٔ 4 لیتری شش سیلندر تخت تنفس طبیعی جدید مجهز شده‌اند که 420 اسب بخار قدرت و 420 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند؛ بنابراین حالا بار دیگر شاهد قرارگیری قلبی... The post معرفی پورشه کیمن GT4 و باکستر اسپایدر، بازگشت به...

پورشه مدل‌های جدید کیمن GT4 و باکستر اسپایدر را معرفی کرده و خانوادهٔ سری 718 خود را گسترش داده است. هردوی این مدل‌ها به یک پیشرانهٔ 4 لیتری شش سیلندر تخت تنفس طبیعی جدید مجهز شده‌اند که 420 اسب بخار قدرت و 420 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند؛ بنابراین حالا بار دیگر شاهد قرارگیری قلبی تنفس طبیعی در سینهٔ کیمن و باکستر هستیم.

معرفی پورشه کیمن GT4 و باکستر اسپایدر، بازگشت به تنفس طبیعی

این موتور اما نسخه‌ای از پیشرانهٔ 4 لیتری H6 مدل 911 GT3 نیست بلکه بر اساس پیشرانهٔ توربوشارژ نسل جدید 911 کاررا ساخته شده است. این پیشرانه‌ای دور بالا است به‌گونه‌ای که ردلاین آن 8 هزار rpm بوده و حداکثر قدرت خود را در دور 7600 rpm ارائه می‌کند. در این پیشرانه، شخصیت فوق‌العادهٔ موتورهای تنفس طبیعی پورشه و همین‌طور صدای بی‌نظیر موتورهای تخت ارائه شده و درعین‌حال با وجود تمرکز بر عملکرد، به کاهش مصرف سوخت هم توجه شده است.

معرفی پورشه کیمن GT4 و باکستر اسپایدر، بازگشت به تنفس طبیعی

بدین منظور، پیشرانه به سیستم کنترل تطبیقی سیلندرها مجهز شده که بسته به شرایط، به‌طور موقت تزریق سوخت به یکی از دو ردیف سیلندرها را متوقف می‌کند. این موتور همچنین به تنفس متغیر و انژکتورهای Piezo هم مجهز شده است. این ویژگی قابل‌توجهی است زیرا به گفتهٔ پورشه، این برای اولین بار است که در پیشرانه‌ای دور بالا از این انژکتورها استفاده می‌شود. به لطف این ویژگی‌ها، مصرف سوخت کیمن GT4 و باکستر اسپایدر به 10.9 لیتر در هر صد کیلومتر رسیده است.

معرفی پورشه کیمن GT4 و باکستر اسپایدر، بازگشت به تنفس طبیعی

پورشه برای انتقال نیروی در اعضای جدید خانوادهٔ 718 خود یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی را در نظر گرفته است. به لطف این قوای محرکه، کیمن GT4 و باکستر اسپایدر هردو ظرف 4.4 ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسند اما حداکثر سرعت باکستر اسپایدر 301 کیلومتر بر ساعت است درحالی‌که کیمن GT4 می‌تواند به حداکثر سرعت 304 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. این در حالی است که کیمن GT4 یک دور پیست نوربرگ‌رینگ را هم 10 ثانیه سریع‌تر از نسل قبلی خود طی می‌کند.

معرفی پورشه کیمن GT4 و باکستر اسپایدر، بازگشت به تنفس طبیعی

معرفی پورشه کیمن GT4 و باکستر اسپایدر، بازگشت به تنفس طبیعی

اما علاوه بر پیشرانهٔ جدید، این اسپرت‌های موتور وسط در ظاهر نیز تغییراتی را تجربه کرده‌اند به‌گونه‌ای که کیمن GT4 به اسپلیتر جلو، بال عقب ثابت و یک دیفیوزر کاربردی مجهز شده است. به لطف این تغییرات، حالا خودرو 50 درصد داون‌فورس بیشتری نسبت به مدل‌های معمولی تولید می‌کند بدون آن‌که روی ضریب آئرودینامیک تأثیر منفی گذاشته باشد. علاوه بر این، پورشه برای کیمن GT4 سپر جلوی جدیدی را هم طراحی کرده که ورودی‌های هوای بزرگ‌تری دارد.

از سوی دیگر، باکستر اسپایدر نیز به درب صندوق منحصربه‌فرد با طرح دو حبابی مجهز شده که چراغ‌ترمز سوم شناوری به آن متصل شده است. این رودستر اسپرت همچنین از اسپویلر اتوماتیک عقب هم برخوردار است که در سرعت 120 کیلومتر بر ساعت از جای خود بیرون می‌آید. علاوه بر این، طراحان پورشه یک دیفیوزر کاربردی را نیز در این ماشین نصب کرده‌اند؛ بنابراین حالا باکستر اسپایدر اولین باکستری محسوب می‌شود که در محور عقب آن داون‌فورس آئرودینامیکی تولید می‌شود.

در داخل این اسپرت‌های موتور وسط نیز تغییراتی صورت گرفته که ازجملهٔ آن‌ها می‌توان به غربیلک فرمان GT، تودوزی آلکانترا، صندلی‌های اسپرت و تریم آلومینیومی یا رنگی اشاره کرد. علاوه بر این، مجموعه‌ای از آپشن‌ها هم برای این ماشین‌ها قابل سفارش خواهد بود که یکی از آن‌ها پکیج داخلی اسپایدر کلاسیک است. این پکیج تودوزی چرمی مشکی، تریم نقره‌ای GT و سقف پارچه‌ای دورنگ را ارائه می‌کند.

معرفی پورشه کیمن GT4 و باکستر اسپایدر، بازگشت به تنفس طبیعی

کیمن GT4 و باکستر اسپایدر هردو روی شاسی یکسانی ساخته شده‌اند که این یعنی ارتفاع هردوی آن‌ها از سطح زمین 3 سانتیمتر کمتر شده و هردو به سیستم مدیریت فعال تعلیق پورشه مجهز شده‌اند. علاوه بر این، مهندسان پورشه نسخهٔ باز تنظیم‌شده‌ای از سیستم مدیریت پایداری پورشه با قابلیت غیرفعال کردن و سیستم کنترل گشتاور پورشه با دیفرانسیل عقب مکانیکی را هم در این خودروها ارائه کرده‌اند.

معرفی پورشه کیمن GT4 و باکستر اسپایدر، بازگشت به تنفس طبیعی

به‌منظور متوقف کردن این خودروهای اسپرت یک سیستم ترمز عملکرد بالا با کالیپرهای آلومینیومی در نظر گرفته شده درحالی‌که امکان سفارش ترمزهای کامپوزیت سرامیکی هم برای آن‌ها وجود دارد. علاوه بر این، پورشه برای کیمن GT4 پکیجی سفارشی بنام کلاب‌اسپرت را هم ارائه کرده که رول بار فولادی، کپسول آتش‌نشانی و کمربند ایمنی شش نقطه‌ای صندلی راننده را شامل می‌شود. کیمن GT4 و باکستر اسپایدر هم‌اکنون قابل سفارش هستند و قیمت آن‌ها در ایالات‌متحده به ترتیب از 96,300 دلار و 99,200 دلار آغاز می‌شود. تحویل این خودروها به خریداران اما در بهار 2020 صورت خواهد گرفت.

معرفی پورشه کیمن GT4 و باکستر اسپایدر، بازگشت به تنفس طبیعی

[دانلود ویدئو]

[دانلود ویدئو]



کپشن در مورد چتر ؛ جملات کوتاه عاشقانه و غمگین برای چتر