تجربه رانندگی با فولکس‌واگن پاسات GTE استیت جدید


تجربه رانندگی با فولکس‌واگن پاسات GTE استیت جدید

فولکس‌واگن پاسات تمامی شاخصه‌های لازم برای تبدیل شدن به خودرویی خوب را دارد اما فهمیدن اینکه دقیقاً از یک خودروی خانوادگی چه می‌خواهید انگیزه‌ی مهم بسیاری از خریداران است. فقط کافی است این موضوع را از حدود 30 میلیون نفری که پاسات را از سال 1973 تاکنون خریده‌اند بپرسید. بنابراین معرفی پاسات 2019 فیس لیفت... The post تجربه رانندگی با فولکس‌واگن...

فولکس‌واگن پاسات تمامی شاخصه‌های لازم برای تبدیل شدن به خودرویی خوب را دارد اما فهمیدن اینکه دقیقاً از یک خودروی خانوادگی چه می‌خواهید انگیزه‌ی مهم بسیاری از خریداران است. فقط کافی است این موضوع را از حدود 30 میلیون نفری که پاسات را از سال 1973 تاکنون خریده‌اند بپرسید.

تجربه رانندگی با فولکس‌واگن پاسات GTE استیت جدید
بنابراین معرفی پاسات 2019 فیس لیفت شده با همان خطوط تیز همیشگی قطعاً اتفاق خوبی می‌باشد. شایان ذکر است پیشرانه‌های پاسات هم تغییری نداشته‌اند اما خب بهتر از قبل هستند.

تجربه رانندگی با فولکس‌واگن پاسات GTE استیت جدید
پیشرانه‌های دیزلی این خودرو از نوع 1.6 و 2 لیتری هستند و قدرت آن‌ها از 118 تا 237 اسب بخار متغیر است. پیشرانه‌های بنزینی نیز همگی از نوع توربو بوده و نسخه‌ی 1.5 لیتری 148 اسب بخاری و 2 لیتری 188 یا 268 اسبی در دسترس مشتریان می‌باشند. البته فولکس‌واگن پیش‌بینی می‌کند مدل 2 لیتری 148 اسبی دیزلی همچنان پرفروش‌ترین مدل پاسات باشد. همچنین انتظار می‌رود مدل پلاگین هیبریدی پاسات GTE به‌روز شده یک چهارم فروش این خودرو در بریتانیا را به خود اختصاص دهد.

تجربه رانندگی با فولکس‌واگن پاسات GTE استیت جدید
به راحتی می‌توان دلیل این موضوع را فهمید. مدل GTE فیس لیفت شده از بهبود 30 درصدی در برد الکتریکی خود برخوردار بوده و اگرچه فعلاً مشخصات مربوط به مصرف سوخت و آلایندگی آن اعلام نشده اما مالیات تخصیص یافته به آن علیرغم رسیدن قدرت خودرو به 215 اسب بخار کم خواهد بود.

تجربه رانندگی با فولکس‌واگن پاسات GTE استیت جدید
بالاتر از همه‌ی این‌ها تکنولوژی‌های بکار رفته در پاسات GTE است به گونه‌ای که این خودرو از حالت‌های رانندگی نیمه‌خودکار با کروز کنترل تطبیقی سود می‌برد. این سیستم می‌تواند به‌صورت خودکار سرعت خودرو را تنظیم نموده و حتی در پیچ‌های پیش رو نیز عملکرد خوبی خواهد داشت. یک هدآپ دیسپلی، شارژ بی‌سیم خودرو، اندروید اتو و اپل کارپلی نیز در دسترس خواهند بود هرچند احتمالاً برای استفاده از آن‌ها باید پول بیشتری بپردازید.

تجربه رانندگی با فولکس‌واگن پاسات GTE استیت جدید
اما فولکس‌واگن قول داده علیرغم اعمال همه‌ی این تغییرات قیمت GTE فیس لیفت را کمتر از مدل قبلی کند بنابراین انتظار می‌رود قیمت پایه‌ی GTE سدان حدود 36 هزار پوند باشد هرچند قیمت مدل استیت حدود 2 هزار پوند بیشتر خواهد بود.

تجربه رانندگی با فولکس‌واگن پاسات GTE استیت جدید
پاسات GTE استیت همچون ظاهر خودرو سواری محکم اما دقیقی دارد. این خودرو در حالت الکتریکی نیروی باتری 13 کیلووات ساعتی را می‌گیرد و به نظر می‌رسد می‌توان در شرایط خوب و استاندارد به برد حدود 50 کیلومتری آن رسید. شارژ خودرو با شارژر استاندارد حدود 3.5 ساعت طول خواهد کشید که حدود 2 ساعت بیشتر از زمان شارژ سریع‌تر می‌باشد.

تجربه رانندگی با فولکس‌واگن پاسات GTE استیت جدید
شما همچنین می‌توانید نوع شارژ باتری را انتخاب کنید که این ویژگی برای افرادی که در بزرگراه‌ها تردد می‌کنند بسیار خوب است. پیشرانه‌ی 1.4 لیتری TSI این خودرو نرم و قوی بوده و در سرعت‌های بزرگراهی نیز بسیار آرام و بی‌صداست. گیربکس 6 سرعته ی DSG فولکس گاهی اوقات از تعویض دنده‌ها شانه خالی می‌کند و این وضعیت در حالت معکوس‌ها بیشتر به چشم می‌خورد اما خب در اکثر موارد نرم عمل کرده و مناسب رانندگی بی حاشیه و آرام است.

تجربه رانندگی با فولکس‌واگن پاسات GTE استیت جدید
زمانی که به جاده‌ای هیجان‌انگیز برسید می‌توانید این پاسات پلاگین هیبریدی را در حالتی قرار دهید که پاسخ‌های پدال گاز و گیربکس تیزتر شده ولی خب صدای مصنوعی پیشرانه به داخل کابین فرستاده خواهد شد.

تجربه رانندگی با فولکس‌واگن پاسات GTE استیت جدید
صادقانه باید گفت پاسات GTE خودروی اسپورتی نیست و در زمان رانندگی هیجان‌انگیز تنها نوشته‌ی بوست در پشت آمپرهای دیجیتالی ظاهر خواهد شد که خیلی هم به چشم نمی‌آید.

تجربه رانندگی با فولکس‌واگن پاسات GTE استیت جدید

تجربه رانندگی با فولکس‌واگن پاسات GTE استیت جدید
پاسات خودرویی بزرگ و سنگین بوده و حتی در صورت وجود دامپرهای تطبیقی سفارشی نیز می‌توانید وزن آن را حس کنید. البته نمی‌توان گفت سواری پاسات بد است. رمان خودرو گاها وزن بالایی داشته و حس چسبندگی چرخهای جلو را به راننده منتقل می‌کند و اگرچه در بدنه تکان هایی دیده می‌شود اما می‌توانید با آن رانندگی خوب و رضایت بخشی داشته باشید.

تجربه رانندگی با فولکس‌واگن پاسات GTE استیت جدید

تجربه رانندگی با فولکس‌واگن پاسات GTE استیت جدید
اما پاسات بیش از همه خودرویی راحت برای رانندگی روزمره بوده و این دقیقاً همان چیزی است که باید باشد. شاید با دوست داشتیم سیستم تعلیق این خودرو صدای کمتری داشته باشد اما خب با وجود کیفیت کابین بالا، صفحه لمسی 8 اینچی و قوای محرکه‌ی هوشمند، پاسات در کل خودرویی کارا و جادار است.


نسخه‌ی استیشنی که در تست حاضر بوده طبق پیش‌بینی‌ها محبوب‌تر از مدل سدان خواهد بود. باتری‌های این خودرو تأثیری روی محفظه بار 483 لیتری نداشته‌اند هرچند فضای لاستیک زاپاس اشغال شده است.

تجربه رانندگی با فولکس‌واگن پاسات GTE استیت جدید
ارتفاع بارگیری محفظه بار عقب پایین بوده و همچنین می‌توان به راحتی صندلی‌های عقب را خواباند که این امر باعث افزایش فضا خواهد شد. در کل باید گفت پاسات دقیقاً حس و حال یک استیشن خانوادگی را داشته ولی از مزیت‌های قوای محرکه‌ی الکتریکی در شهر هم بهره برده است.

به عنوان گزینه‌ی مدنظر خانواده‌هایی که به دنبال یک استیشن با آلایندگی و مالیات پایین هستند، فولکس‌واگن پاسات GTE خودرویی مناسب، کم‌مصرف و جادار است و احتمالاً انتخاب اول اکثر خریداران در این کلاس خواهد بود.

مشخصات فولکس‌واگن پاسات GTE استیت

قیمت: 38 هزار پوند (تخمینی) پیشرانه: 4 سیلندر 1.4 لیتری بنزینی-الکتریکی هیبرید قدرت/گشتاور: 215 اسب بخار/400 نیوتون متر گیربکس: 6 سرعته دوکلاچه اتوماتیک، دیفرانسیل جلو شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت: 7.6 ثانیه (تخمینی) حداکثر سرعت: 225 کیلومتر در ساعت (تخمینی) مصرف سوخت: 2 لیتر در هر صد کیلومتر (تخمینی)

منبع: autoexpress


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

(تصاویر) مخوف‌ترین مرکز بازداشت و شکنجه در دمشق