آئودی بهطور رسمی نسخهٔ فیسلیفت شدهٔ مدل Q7 را رونمایی کرده است. فیسلیفت Q7 طبق زبان طراحی جدید آئودی طراحی شده و در ظاهر به کراساوورهای جدید این شرکت مثل Q3 و Q8 نزدیک شده است. در بخش جلویی خودرو، جلوپنجره بزرگتر شده و دماغه نیز از نو طراحی شده تا بتواند این جلوپنجرهٔ بزرگتر را در خود جای دهد. علاوه بر این، در این قسمت چراغهای جدیدی هم دیده میشود که تکنولوژی LED ماتریکس با لامپهای لیزری برای آنها قابل سفارش است. در طرفین سپر خودرو نیز ورودیهای هوای بزرگتری جلبتوجه میکنند که طراحی عمودیتری نسبت به قبل دارند.
تنها ویژگی جدید در پروفیل جانبی Q7 مدل 2020 روکش پلاستیکی پایین درها است اما در بخش عقبی خود شاهد تغییرات بزرگتری هستیم. هرچند در این قسمت همان طرح قبلی حفظ شده است اما چراغها کاملاً تغییر کرده و حالا با نواری کرومی که در کل عرض بدنه کشیده شده به هم متصل شدهاند. در سپر خودرو نیز همان سر اگزوزهای ذوزنقهای قبل دیده میشوند که البته کمی بزرگتر شدهاند. بهطورکلی Q7 مدل 2020 در ظاهر تغییرات نسبتاً قابلتوجه و کاملی را تجربه کرده که برای یک فیسلیفت میاندورهای کافی به نظر میرسد. به لطف این تغییرات حالا ظاهر کراساوور سه ردیفهٔ آئودی کاملاً مدرنتر از قبل به چشم میآید.
در داخل Q7 جدید نیز تغییرات بزرگی صورت گرفته است بهگونهای که حالا در کابین خودرو طرح داشبورد کاملاً جدیدی با نمایشگرهای لمسی دوگانه در میانهٔ آن دیده میشود؛ بنابراین نمایشگر قبلی که در بالای داشبورد قرار داشت حالا جای خود را به نمونهٔ جدیدی داده که بهصورت یکپارچه درون داشبورد جای گرفته درحالیکه کنسول مرکزی هم از نو طراحی شده است.
آئودی برای نسخهٔ فیسلیفت شدهٔ Q7، جدیدترین نسخه از سیستم اطلاعاتی-سرگرمی MMI خود را هم ارائه کرده که همهچیز از اطلاعات ترافیک گرفته تا Amazon Alexa (دستیار مجازی) را کنترل میکند. در این کراساوور لوکس جدید همچنین سیستم کابین مجازی آئودی (صفحه آمپر دیجیتالی) بهصورت استاندارد ارائه شده و یک نمایشگر سربالا هم برای آن قابل سفارش است. از سوی دیگر، هرچند بسیاری از قسمتهای کابین Q7 جدید مثل قبل هستند اما به گفتهٔ آئودی، این تغییرات کمی به فضای داخلی خودرو اضافه کرده است.
Q7 جدید در ابتدا در بازار اروپا با دو پیشرانهٔ 3 لیتری V6 توربودیزل در مدلهای 45 TDI و 50 TDI عرضه خواهد شد که به ترتیب 231 اسب بخار و 286 اسب بخار قدرت دارند. بعداً یک موتور 3 لیتری بنزینی با 235 اسب بخار قدرت نیز به موتورهای دیزلی اضافه خواهد شد. هر سهٔ این موتورها به سیستم هیبریدی خفیف مجهز هستند و نیروی همهٔ آنها توسط یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک و سیستم کواتروی استاندارد به هر چهارچرخ انتقال پیدا میکند.
اما علاوه بر پیشرانههای بنزینی و دیزلی، بعداً یک نسخهٔ پلاگینهیبریدی هم به خانوادهٔ Q7 اضافه خواهد شد. این کراساوور آلمانی در ایالاتمتحده هم با پیشرانههای بنزینی مختلفی عرضه خواهد شد. در همین حال، برای Q7 جدید یک سیستم تثبیتکنندهٔ فعال الکترومکانیکی هم قابل سفارش است که حرکات بدنه در هنگام حرکت در جادههای ناهموار را کاهش میدهد. این سیستم در هنگام پیچیدن نیز به میران قابلتوجهی بادی رول (حرکات گهوارهای بدنه) را کمتر میکند.
علاوه بر این، برای Q7 مدل 2020 سیستم فرمان گیری چهارچرخ هم قابل سفارش است که در سرعتهای پایین چرخهای عقب را تا 5 درجه در جهت مخالف چرخهای جلو و در سرعتهای بالا در همان جهت چرخهای جلو میگرداند. یکی دیگر از ویژگیهای قابلتوجه این کراساوور آلمانی نیز سیستم تعلیق بادی فعال آن است. نسخهٔ فیسلیفت شدهٔ آئودی Q7 از اواسط ماه سپتامبر در اروپا عرضه خواهد شد اما هنوز قیمت آن اعلام نشده است.