اولین تجربه رانندگی با رنو کلیو 2019 جدید


اولین تجربه رانندگی با رنو کلیو 2019 جدید

نمی‌توان میزان اهمیت بالای رنو کلیو در سبد محصولات این خودروساز فرانسوی را نادیده گرفت. شاید این خودرو در میان خیل عظیم رقبای مشهوری همچون فورد فیستا، اوپل کورسا و فولکس‌واگن پولو کمی گم شده باشد اما در آمار فروش بازارهای اروپایی جایگاه بهتری دارد. این خودرو سال پیش ‌فروش بیش از 335 هزار دستگاهی... The post اولین تجربه رانندگی با رنو کلیو 2019...

نمی‌توان میزان اهمیت بالای رنو کلیو در سبد محصولات این خودروساز فرانسوی را نادیده گرفت. شاید این خودرو در میان خیل عظیم رقبای مشهوری همچون فورد فیستا، اوپل کورسا و فولکس‌واگن پولو کمی گم شده باشد اما در آمار فروش بازارهای اروپایی جایگاه بهتری دارد. این خودرو سال پیش ‌فروش بیش از 335 هزار دستگاهی داشته و پس از فولکس‌واگن گلف در جایگاه دوم قرار داشته است.

اولین تجربه رانندگی با رنو کلیو 2019 جدید
رنو به این حقیقت که فروش کلیو نسل چهارم هرساله بهبود یافته افتخار می‌کند؛ اما حالا زمان ورود پنجمین نسل این خودرو به بازار فرا رسیده و ما هم فرصت بررسی تخصصی و قضاوت درباره‌ی آن را به دست آورده‌ایم. آیا نسل جدید کلیو شایسته‌ی تکرار موفقیت فروش مدل‌های قبلی خواهد بود؟

اولین تجربه رانندگی با رنو کلیو 2019 جدید
شاید با نگاهی به ظاهر این خودرو از میزان تفاوت‌های نسل قبلی و جدید شگفت‌زده شوید. نسل جدید ظاهر بالغ‌تر و رشد یافته‌ای داشته و قطعاً تکامل‌یافته‌تر از قبل به نظر می‌رسد.

اولین تجربه رانندگی با رنو کلیو 2019 جدید
تغییرات این خودرو به طراحی ظاهری محدود نمی‌شود چراکه کلیو نسل پنجم دارای پلتفرمی نوین بوده و رنو-نیسان آن را معماری CMF-B می‌ماند. این معماری می‌تواند پذیرای قوای محرکه‌ی هیبریدی ملایم نیز شود. کلیو سال آینده با این مجموعه عرضه خواهد شد و از باتری 1.2 کیلووات ساعتی سود خواهد برد.

اولین تجربه رانندگی با رنو کلیو 2019 جدید
البته فعلاً این خودرو با طیفی از پیشرانه‌های بنزینی و دیزلی سنتی عرضه می‌شود. مدل‌های پایه‌تر از پیشرانه‌ی 3 سیلندر 1 لیتری بنزینی استفاده می‌کنند که در نسخه‌ی تنفس طبیعی قدرت 75 اسب بخاری و گشتاور 95 نیوتون متری دارد.

اولین تجربه رانندگی با رنو کلیو 2019 جدید
احتمالاً محبوب‌ترین پیشرانه‌ی کلیو همانی خواهد بود که در این تست حضور دارد: همان پیشرانه‌ی 1 لیتری که این بار به توربو مجهز شده و خروجی 99 اسبی و گشتاور 160 نیوتون متری دارد. هر دو پیشرانه‌ی یاد شده به‌صورت استاندارد با گیربکس 5 سرعته دستی همکاری می‌کنند هرچند می‌توان گیربکس اتوماتیک CVT را نیز سفارش داد. کلیو جدید مجهز به گیربکس دستی آلایندگی 100 گرمی دی‌اکسید کربن در هر کیلومتر را داشته که کمی بهتر از فورد فیستا اکوبوست می‌باشد.

اولین تجربه رانندگی با رنو کلیو 2019 جدید
مدل پرچم‌دار بنزینی به پیشرانه‌ی 1.3 لیتری بنزینی مجهز می‌باشد. این نسخه که با نام TCe 130 شناخته می‌شود قدرت 129 اسب بخاری و گشتاور 240 نیوتون متری داشته و تنها با گیربکس 7 سرعته دوکلاچه اتوماتیک همراه می‌شود.

اولین تجربه رانندگی با رنو کلیو 2019 جدید
برخلاف برخی رقبا، رنو هنوز هم معتقد است سوپرمینی های دیزلی آینده‌ی خوبی خواهند داشت. به همین خاطر شاهد عرضه‌ی کلیو جدید با پیشرانه‌ی 1.5 لیتری دیزلی هستیم که قدرت 85 اسبی و گشتاور 220 نیوتون متری دارد. این پیشرانه با گیربکس 6 سرعته دستی همکاری کرده و در هر کیلومتر 95 گرم دی‌اکسید کربن تولید می‌کند.

اولین تجربه رانندگی با رنو کلیو 2019 جدید
اما موضوعی که باید به آن اشاره کرد این است که رنو برنامه‌ای برای تولید نسخه‌ی پلاگین هیبریدی کلیو ندارد و اگر شما خواهان نسخه‌ی تمام الکتریکی سوپرمینی رنو باشید باید بجای کلیو یک ZOE را بخرید.

اولین تجربه رانندگی با رنو کلیو 2019 جدید
کلیو در جاده بیش از آنکه خیره کننده باشد مطمئن و خاطرجمع نشان می‌دهد. ما پیشرانه‌ی 99 اسبی این خودرو را به حد کافی سریع می‌دانیم و بیشتر از این نباید از آن انتظار داشت. زمانی که دور پیشرانه بالای 2500 نگه داشته شود قدرت کافی برای اکثر شرایط فراهم خواهد بود؛ اما زمانی که به یک سربالایی برسید و دور پیشرانه از 2500 پایین‌تر باشد سریعاً باید یک دنده پایین‌تر را انتخاب کنید.

اولین تجربه رانندگی با رنو کلیو 2019 جدید
گیربکس هم همانی است که در نسخه‌ی پیش‌تولیدی تست کرده بودیم اما اتصالات آن بازنگری شده و این امر مزایا و معایبی به همراه داشته است. میزان حرکت دسته‌دنده خوب بوده ولی خود عمل تعویض دنده‌ها کمی بد به نظر می‌رسد و انتظار بیشتری از آن می‌رفت.

اولین تجربه رانندگی با رنو کلیو 2019 جدید
پیشرانه‌ی 3 سیلندر رنو در سرعت‌های پایین آرام و ساکت بوده و از نظر ما صدای کمتری در مقایسه با پیشرانه‌ی 3 سیلندر فیستا دارد اما خب در سرعت‌های بالا شاهد یک ناله در پس‌زمینه خواهید بود. دور پیشرانه در سرعت حدود 130 کیلومتر در ساعت روی 3 هزار بوده اما خب خبری از صدای باد برخورد کرده به آینه‌های جانبی نخواهد بود. یک نکته‌ی دیگر به انتقال ناهمواری‌های جاده از شاسی مربوط می‌شود که بیشتر از انتظارات ما بوده ولی در جاده‌های استاندارد سواری خوبی را می‌بینیم.

اولین تجربه رانندگی با رنو کلیو 2019 جدید
شاسی رنو کلیو جدید توازنی برجسته بین راحتی و توانایی‌های عبور از پیچ برقرار کرده هرچند کلیو خودرویی نیست که بتواند از این نظر با فیستا رقابت کند. کلیو سریع‌تر از نسل پیشین بوده و پاسخ‌های خوبی هم دارد اما آن چابکی خاص فورد را نشان نمی‌دهد. البته عبور کلیو از پیچ‌ها با تکانه‌ای بدنه همراه نیست و از این نظر عملکرد خوبی دارد.

اولین تجربه رانندگی با رنو کلیو 2019 جدید
سواری خودرو بیشتر به سمت سفت بودن تمایل دارد و از این نظر شبیه فیستاست اما خب توانایی فورد در جذاب دست‌اندازها بیشتر است. با بالا رفتن سرعت و مواجه شدن با مسیری ناهموار لرزش‌هایی احساس خواهد شد اما کلیو در اکثر مواقع راحت است.

اولین تجربه رانندگی با رنو کلیو 2019 جدید
بی‌شک کابین کلیو جایی است که طراحان رنو بیشترین تلاش را انجام داده‌اند. اگرچه طول و فاصله‌ی بین محوری این خودرو کمی کوتاه‌تر شده اما رنو تلاش زیادی برای بهبود کابین انجام داده و همین امر منجر به ایجاد فضای داخلی و بار جادارتری شده است.

اولین تجربه رانندگی با رنو کلیو 2019 جدید
داشبورد تحت تأثیر صفحه‌نمایش جدیدی است که از نظر ابعاد می‌تواند تا 9.3 اینچی گسترش یابد. این صفحه‌نمایش به سمت راننده متمایل بوده و کمی منحنی است. همچنین یک صفحه‌نمایش بزرگ بین پشت آمپرها وجود دارد و می‌توان به‌صورت سفارشی پشت آمپرهای دیجیتالی را نیز انتخاب کرد. این پشت آمپرهای 10 اینچی نه تنها دورشمار و باقی موارد را نشان می‌دهد بلکه جهت‌های ناوبری نیز در آن به چشم می‌خورد. سیستم اطلاعات سرگرمی رنو جزو بهترین سیستم‌های کلاس نیست اما تمامی عملکردهای اصلی را در دسترس قرار می‌دهد.

اولین تجربه رانندگی با رنو کلیو 2019 جدید
قطعاً کیفیت کابین نسل جدید کلیو نسبت به قبل بهبود یافته و در بخشی از کابین که رقبایی همچون پولو و حتی آئودی A1 فاقد متریال و پلاستیک‌های نرم هستند کلیو از این متریال سود برده است. حتی فرمان نیز احساس خوش‌ساخت بودن را به راننده منتقل می‌کند.

اولین تجربه رانندگی با رنو کلیو 2019 جدید
سرنشینان جلو احساس جادار بودن را بیش از گذشته حس خواهند کرد که بخش از این موضوع به خاطر طراحی کابین است. سرنشینان عقب وضعیت بدی نخواهد داشت اما خب ستون‌های C می‌تواند تأثیر بدی روی حس و حال افراد بگذارد.

اولین تجربه رانندگی با رنو کلیو 2019 جدید
رنو ادعا می‌کند مدل‌های بنزینی گنجایش بار 391 لیتری دارند درحالی‌که محفظه بار مدل‌های دیزلی احتمالاً به خاطر تانک ادبلو به 366 لیتر می‌رسد. شکی وجود ندارد که کلیو فضای بار مناسبی به عنوان یک سوپرمینی دارد و با تا کردن صندلی‌ها این فضا به 1069 لیتر هم می‌رسد.

اولین تجربه رانندگی با رنو کلیو 2019 جدید
این نکته را هم باید اضافه کرد که کف نسبتاً پایین صندوق باعث می‌شود فضای بار کلی بهبود یابد. درهرحال بخش پایین‌تر سپر شاید در زمان تصادفات از عقب آسیب بیشتری ببیند و این امر روی هزینه‌های بیمه‌ای تأثیر بگذارد.

اولین تجربه رانندگی با رنو کلیو 2019 جدید
هنوز قیمت و مشخصات کامل این خودرو منتشر نشده اما می‌دانیم که مدل پایه قیمت حدود 14500 پوندی خواهد داشت که افزایش اندکی را نسبت به نسل قبل نشان می‌دهد. مدلی که در تست حاضر بوده از نوع رده میانی بوده و قیمت حدود 16500 پوندی خواهد داشت. این خودرو چند صد پوندی ارزان‌تر از فیستا اکوبوست 5 درب بوده هرچند موضوع مهم دراین‌باره پیشنهادهای لیزینگی و اقساطی است که فعلاً مشخص نشده است.

اولین تجربه رانندگی با رنو کلیو 2019 جدید
اگرچه کسب 4 ستاره از 5 ستاره ممکن برای رنو کلیو خوب است اما تا زمانی که رنو قیمت این خودرو را منتشر نکرده نمی‌توان امتیاز بیشتری را برای آن در نظر گرفت. البته نباید اشتباه کرد! کلیو اگرچه از نظر دینامیکی یک‌قدم با فیستا فاصله دارد اما از نظر کیفیت کابین با هر رقیب دیگری قابل‌رقابت بوده و فضای کابین و بار مناسبی هم دارد. تا زمانی که نسخه‌ی هیبریدی ملایم این خودرو عرضه نشود، کلیو یک سوپرمینی نسبتاً سنتی و مرسوم باقی خواهد ماند اما خب هنوز هم داشته‌های مناسبی برای جذب خریداران دارد.

مشخصات رنو کلیو TCe 100

قیمت: 16500 پوند (تخمینی) پیشرانه: 3 سیلندر 1 لیتری توربوی بنزینی قدرت/گشتاور: 99 اسب بخار/160 نیوتون متر گیربکس: 5 سرعته دستی، دیفرانسیل جلو شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت: 11.8 ثانیه حداکثر سرعت: 187 کیلومتر در ساعت مصرف سوخت: 4.4 لیتر در هر صد کیلومتر

منبع: autoexpress

[دانلود ویدئو]


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

سفره شب یلدا سنتی با تزیینات بسیار شیک