به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا کاظمی معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در مراسم افتتاحیه چهارمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز فرهنگیان سراسر کشور که به میزبانی آموزش و پرورش خراسان رضوی در شهر مشهد مقدس برگزار میشود گفت: قرآن کریم خودش را وصف کرده و اوصاف زیادی برای خودش بیان کرده و هرکدام از این اوصاف از یک زاویه و منظری خاص به قرآن نگاه میکند اما مهمترین نکته در بررسی آیات، اثرات قرآن در زندگی دنیوی ما است و خداوند در قرآن از دو مجموعه بهعنوان ذکر یادکرده که یکی خود قرآن و دیگری نماز است و خداوند از نماز و قرآن بهعنوان بالاترین ذکرها نامبرده است.
وی افزود: قرآن دو اثر وضعی و تکوینی بر زندگی انسان دارد و اگر میخواهیم زندگی و جامعه ما در مسیر نظم و هدایت قرار گیرد باید چارچوبها و قواعدی که قرآن بیان کرده در زندگی حاکم شود و این اثر وضعی قرآن است و اگر انتظار داریم دانش آموزان قرآنی داشته باشیم باید حتماً قبلش معلمان و دبیران قرآنی داشته باشیم و دراینبین نباید زندگی ما با قرآن فاصله گیرد و همواره باید فضای معطر قرآن را در فضای زندگی و کاری خود ساری و جاری نماییم و امیدواریم قرآن تأثیر وضعی بر زندگی ما بگذارد و ما را متعادل و میزان سازد.
کاظمی تصریح کرد: اثر مهم دیگر قرآن اثر تکوینی آن است وکسی که با قرآن مأنوس شود و به قرآن و اهلبیت عصمت و طهارت متوسل شود میتواند راههای میانبر موفقیت زندگی را طی کند و نگاه و عشق به قرآن اثرات تکوینی را بر زندگی خواهد داشت که مهمترین آنها آرامش انسان است که این مهم توسط خدای تبارکوتعالی وضعشده است و امروز اگر میخواهیم از زندگی سعادتمند و آرامش بخشی برخوردار باشیم اول باید خود را با قرآن پیوندزنیم و فضای خانه و کار ما معطر به عطر قرآن کریم باشد.
معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزشوپرورش تأکید کرد: بر اساس سیاستهای وزارت آموزشوپرورش یکی از بهترین فعالیتهای تبلیغی و ترویجی در جهت توسعه و ترویج فرهنگ قرآن و اقامه نماز برگزاری همین برنامههای قرآنی است و مسابقات قرآن فرهنگیان کشور از این منظر برای ما از اهمیت بالایی برخوردار است و اصل این جریان توسعه و ترویج فرهنگ قرآن و نماز است.
وی ادامه داد: ما معلمانی را که در مسابقات قرآن، عترت و نماز حضور مییابند درواقع مروجان، سفیران، مبلغان و پرچمداران قرآن، عترت و نماز در مدارس میدانیم که میتوانند دانشآموزانی در تراز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران که در سند تحول بنیادین ذکرشده است پرورش دهند.
کاظمی در پایان گفت: قریب به ۵۰۰ هزار همکار فرهنگی در سطح مدرسهای و منطقهای در این مسابقات شرکت کردند و درنهایت ۳۲۰ نفر از برگزیدگان آنها به این مرحله راه یافتند و این حرکت و رویداد بزرگ باید تقویتشده و ازلحاظ کمی و کیفی گسترش یابد.
به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا کاظمی معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در مراسم افتتاحیه چهارمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز فرهنگیان سراسر کشور که به میزبانی آموزش و پرورش خراسان رضوی در شهر مشهد مقدس برگزار میشود گفت: قرآن کریم خودش را وصف کرده و اوصاف زیادی برای خودش بیان کرده و هرکدام از این اوصاف از یک زاویه و منظری خاص به قرآن نگاه میکند اما مهمترین نکته در بررسی آیات، اثرات قرآن در زندگی دنیوی ما است و خداوند در قرآن از دو مجموعه بهعنوان ذکر یادکرده که یکی خود قرآن و دیگری نماز است و خداوند از نماز و قرآن بهعنوان بالاترین ذکرها نامبرده است.
وی افزود: قرآن دو اثر وضعی و تکوینی بر زندگی انسان دارد و اگر میخواهیم زندگی و جامعه ما در مسیر نظم و هدایت قرار گیرد باید چارچوبها و قواعدی که قرآن بیان کرده در زندگی حاکم شود و این اثر وضعی قرآن است و اگر انتظار داریم دانش آموزان قرآنی داشته باشیم باید حتماً قبلش معلمان و دبیران قرآنی داشته باشیم و دراینبین نباید زندگی ما با قرآن فاصله گیرد و همواره باید فضای معطر قرآن را در فضای زندگی و کاری خود ساری و جاری نماییم و امیدواریم قرآن تأثیر وضعی بر زندگی ما بگذارد و ما را متعادل و میزان سازد.
کاظمی تصریح کرد: اثر مهم دیگر قرآن اثر تکوینی آن است وکسی که با قرآن مأنوس شود و به قرآن و اهلبیت عصمت و طهارت متوسل شود میتواند راههای میانبر موفقیت زندگی را طی کند و نگاه و عشق به قرآن اثرات تکوینی را بر زندگی خواهد داشت که مهمترین آنها آرامش انسان است که این مهم توسط خدای تبارکوتعالی وضعشده است و امروز اگر میخواهیم از زندگی سعادتمند و آرامش بخشی برخوردار باشیم اول باید خود را با قرآن پیوندزنیم و فضای خانه و کار ما معطر به عطر قرآن کریم باشد.
معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزشوپرورش تأکید کرد: بر اساس سیاستهای وزارت آموزشوپرورش یکی از بهترین فعالیتهای تبلیغی و ترویجی در جهت توسعه و ترویج فرهنگ قرآن و اقامه نماز برگزاری همین برنامههای قرآنی است و مسابقات قرآن فرهنگیان کشور از این منظر برای ما از اهمیت بالایی برخوردار است و اصل این جریان توسعه و ترویج فرهنگ قرآن و نماز است.
وی ادامه داد: ما معلمانی را که در مسابقات قرآن، عترت و نماز حضور مییابند درواقع مروجان، سفیران، مبلغان و پرچمداران قرآن، عترت و نماز در مدارس میدانیم که میتوانند دانشآموزانی در تراز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران که در سند تحول بنیادین ذکرشده است پرورش دهند.
کاظمی در پایان گفت: قریب به ۵۰۰ هزار همکار فرهنگی در سطح مدرسهای و منطقهای در این مسابقات شرکت کردند و درنهایت ۳۲۰ نفر از برگزیدگان آنها به این مرحله راه یافتند و این حرکت و رویداد بزرگ باید تقویتشده و ازلحاظ کمی و کیفی گسترش یابد.