خرید یک بامو قدیمی با کارکرد بالا همواره کاری با ریسک زیاد بوده مخصوصاً اینکه خودروی مدنظر از نوع M کامل باشد.
البته این خودروی M5 E39 که کارکرد قابلتوجه 658 هزار کیلومتری دارد ظاهراً وضعیت بسیار بهتری نسبت به آنچه فکر میکنیم داشته و دلیل آنهم توجه کامل مالکان قبلی به سرویسهای دورهای و تعمیر مشکلات رخ داده بوده است.
به علاوه این خودرو از پیشرانهی اصلی خود استفاده نکرده و در سال 2003 به خاطر مصرف سوخت زیاد با نمونهای دیگر جایگزین شده است. کارکرد واقعی این پیشرانه هماکنون 513 هزار کیلومتر است که هنوز هم برای چنین خودرویی زیاد و قابلتوجه است.
بامو M5 E39 هنوز هم خودروی زیبا و جذابی است. این خودروی ویژه علیرغم کارکرد بالای خود در وضعیت خوبی بوده و البته بدنهی آن دوباره رنگآمیزی شده است. کابین نیز دارای پوشش چرمی است.
ما داستانهای وحشتناکی دربارهی مالکیت خودروهای پرفورمنس و قدیمی آلمانی شنیدهایم و بامو M5 هم دراینباره کاملاً مشهور شده است. وقتی به چنین خودرویی فکر میکنیم اولین گزینه نسل E60 مجهز به پیشرانهی 10 سیلندر خواهد بود.
اما مدل E39 بسیار قابلاعتمادتر از مدل قبلی بوده ولی خب نیازمند توجه مالک بوده است. مشکلاتی همچون زوزهی دیفرانسیل و چراغ هشدار ایربگ برای خودرویی با کارکرد بسیار بالا مشکل چندانی به نظر نمیرسند و مالک جدید نیز فهمیده این خودرو نیازمند حسگر اکسیژن و کنیستر جدیدی میباشد.
نهایتاً به قیمت خودرو میرسیم. خرید این M5 E39 با قیمت 8 هزار دلار معاملهی بسیار خوبی به نظر میرسد اما زمان به ما خواهد گفت که آیا خرید این خودرو کار درستی بوده یا اینکه هزینههای تعمیر زیادی در پی خواهد داشت.
[دانلود ویدئو]