خودروی تک دستگاهی SC18 آلستون اولین خودرویی است که توسط بخش موتور اسپورت لامبورگینی اسکادرا کورس ساخته شده و برای اولین بار نیز بهصورت عمومی در فستیوال گوودوود به نمایش درآمده است.
باهم میتوانیم یک گردش کوتاه در اطراف این خودرو داشته باشیم، خودرویی که علیرغم بهینه بودن برای استفاده در پیست کاملاً قابلیت استفاده در جاده را نیز دارد.
هرجایی از خودرو را مشاهده کنید تأثیر واضح موتور اسپورت روی بدنه را مشاهده خواهید کرد. از مجاری S جلو که از اوراکان GT3 الهام گرفته تا ورودی هوای روی سقف و دیفیوزر عقب بزرگ و بال عقب همگی نشانی از روحیهی جنگندگی این خودرو در پیست دارند. چراغهای LED عقب نیز خاص مدل چنتناریو هستند.
نیروبخش این خودرو همان پیشرانهی 12 سیلندر 6.5 لیتری تنفس طبیعی معروف است که قدرت 759 اسب بخاری و گشتاور 720 نیوتون متری دارد. لامبورگینی اشارهای به پرفورمنس این خودرو نداشته اما به جرات میتوان گفت که SC18 آلستون کمی سریعتر خواهد بود.
کابین نیز اکثراً شبیه محصولات استاندارد آونتادور بوده و فیبر کربن اکثر بخشها را پوشانده است. یک صفحهنمایش تبلت مانند نیز به چشم میخورد که قبلاً در چنتناریو و اوراکان اوو دیده شده است.
این خودروساز ایتالیایی میگوید خودروی یاد شده حتی گیراتر از SVJ بوده و چسبندگی و پایداری بیشتری داشته و پاسخ پدال گاز آن بیشتر شبیه خودروهای مسابقهای است.
اما نام آلستون از کجا آمده است؟ مالک این خودرو دوست داشته لامبورگینی تک دستگاهی خود مزین به نام پسرش باشد. تصور کنید یک لامبورگینی نام شما را روی خود داشته باشد…
[دانلود ویدئو]