پس از موفقیت مدل قبلی، پورشه بهصورت رسمی از خودروی بازطراحی شدهی 911 RSR رونمایی کرد. این خودرو نمونهی خشنتر و قویتر 991.2 GT3 RS است که پیشرانهی آن قبل از اکسل عقب جایگذاری شده است. این خودروی مسابقهای GT که به عنوان خودروی مدل سال 2019 شناخته میشود به دنبال کسب عنوان قهرمانی در مسابقات استقامت جهانی فیا خواهد بود.
پورشه 911 RSR جدید دنبالهروی مدل قبلی 991 RSR خواهد بود. این خودرو در سال 2013 معرفی شده بود و چهار سال به عنوان خودروی مسابقهای پرچمدار این برند انجاموظیفه میکرد.
مدیر بخش GT موتور اسپورت پورشه میگوید مهندسان این شرکت فضای مناسبی برای بهبود خودروها از جنبههای گوناگون را تشخیص دادهاند که از جملهی این موارد میتوان به قابلیتهای سواری، راندمان، دوام و استحکام و تواناییهای سرویس و نگهداری اشاره کرد.
او میگوید 95 درصد این خودرو جدید است. تنها چیزی که از مدل قبلی گرفته شده چراغهای جلو، سیستم ترمز، کلاچ، صندلی راننده و قطعاتی از سیستم تعلیق میباشد.
نیروبخش پورشه 911 RSR جدید پیشرانهی 6 سیلندر تنفس طبیعی مدل 991.2 است که بهروز شده و حجم آن به 4.2 لیتر رسیده است. به این ترتیب پیشرانهی یاد شده بزرگترین پیشرانهی بوکسوری نصب شده در پورشه 911 میباشد. این خودرو بسته به نوع مسابقات قدرت حدود 515 اسب بخاری دارد. این قدرت از طریق یک گیربکس 6 سرعته سکونشئال مسابقهای به چرخهای عقب منتقل میشود.
پورشه آمادهی مسابقات قهرمانی استقامت است. این شرکت ماه مارس حضور موفقی در Le Castellet داشت و بیش از 6 هزار کیلومتر و بیش از 30 ساعت را بدون هرگونه مشکل فنی پشت سر گذاشت.
[دانلود ویدئو]