به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا کاظمی معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در نوزدهمین کنگره پرسش مهر که صبح امرور در سالن اجلاس سران برگزار شد، گفت: خدا را شاکریم که قطار فر هنگی پرسش مهر به ایستگاه نوزدهم خود رسید و طلایه داران این فرصت فرهنگی امروز مورد تجلیل قرار میگیرد. پرسش مهر بهترین بستر را برای توسعه فرهنگی و نهادینه کردن آداب و همچنین مهارتهای حرفهای در نسل آیندهسازان اسلام ایجاد می کند.
وی ادامه داد: این رویداد فرهنگی از چند جنبه اهمیت بیشتری دارد از جمله ایجاد روحیه پرسشگری در دانش آموزان و ایجاد تفکر و خلاقیت در میان آنها، همچنین طرح مسائل اقتصادی و سیاسی جامعه برای آنها و به چالش کشیدن این نسل و حساس کردن آنها به این موضوعات. نوزدهمین پرسش مهر ریاست جمهوری یا تاکید بر نیازهای اساسی جامعه در روز اول مهر با حضور ریاست اول جمهور آغاز شد و رئیس جمهور از دانش آموزان پرسیدند در مدرسه چه آموختید و چه انتظاری دارید؟
کاظمی بیان کرد: خلق آثار ارزشمند فرهنگی و هنری برای اثرگذاری در جریان سازی های فرهنگی و افزایش اعتماد به نفس دانشآموزان و افزایش حس مسئولیت پذیری از کارکردهای پرسش مهم پرسش مهر است.
وی تصریح کرد: وزارت آموزش به ویژه معاونت پرورشی با همکاری تمام معاونان دستورالعمل و فراخوان عمومی را تهیه و این جشنواره را در بین دانش آموزان و معلمان در چهار سطح ابتدایی، متوسطه اول، متوسطه دوم و معلمان در نظر گرفت.
معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: در دوره ابتدایی ۷ رشته، متوسطه اول ۱۶ رشته، دوره متوسطه دوم ۱۶ محور و در سطح معلمان ۱۵ محور در مدارس داخل و خارج کشور در نظر گرفته شد. ما با همکاری همه معاونان آموزش و پرورش، مدیرانکل، معاونان پرورشی و مربیان سختکوش با تجربیات بهدست آمده از ۱۸ دوره پرسش مهر دستورالعمل، پوستر و فراخوان را تهیه و این جشنواره را در جامعه دانشآموزان و معلمان طراحی کردیم.
کاظمی بیان کرد: دو میلیون و ۲۲۱ هزار اثر از دانش آموزان و معلمان داخل و خارج کشور در پرسش مهر شرکت کردند. در بخش فرهنگی ۳۸۰ هزار اثر هنری و یک میلیون و ۸۴۱ اثر از دانش آموزان و معلمان دریافت کردیم که پس از داوری در منطقه و استان ۲۵۱ اثر بر اساس سهمیه ابلاغ شده انتخاب شدند که امروز مورد تجلیل قرار می گیرند.
به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا کاظمی معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در نوزدهمین کنگره پرسش مهر که صبح امرور در سالن اجلاس سران برگزار شد، گفت: خدا را شاکریم که قطار فر هنگی پرسش مهر به ایستگاه نوزدهم خود رسید و طلایه داران این فرصت فرهنگی امروز مورد تجلیل قرار میگیرد. پرسش مهر بهترین بستر را برای توسعه فرهنگی و نهادینه کردن آداب و همچنین مهارتهای حرفهای در نسل آیندهسازان اسلام ایجاد می کند.
وی ادامه داد: این رویداد فرهنگی از چند جنبه اهمیت بیشتری دارد از جمله ایجاد روحیه پرسشگری در دانش آموزان و ایجاد تفکر و خلاقیت در میان آنها، همچنین طرح مسائل اقتصادی و سیاسی جامعه برای آنها و به چالش کشیدن این نسل و حساس کردن آنها به این موضوعات. نوزدهمین پرسش مهر ریاست جمهوری یا تاکید بر نیازهای اساسی جامعه در روز اول مهر با حضور ریاست اول جمهور آغاز شد و رئیس جمهور از دانش آموزان پرسیدند در مدرسه چه آموختید و چه انتظاری دارید؟
کاظمی بیان کرد: خلق آثار ارزشمند فرهنگی و هنری برای اثرگذاری در جریان سازی های فرهنگی و افزایش اعتماد به نفس دانشآموزان و افزایش حس مسئولیت پذیری از کارکردهای پرسش مهم پرسش مهر است.
وی تصریح کرد: وزارت آموزش به ویژه معاونت پرورشی با همکاری تمام معاونان دستورالعمل و فراخوان عمومی را تهیه و این جشنواره را در بین دانش آموزان و معلمان در چهار سطح ابتدایی، متوسطه اول، متوسطه دوم و معلمان در نظر گرفت.
معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: در دوره ابتدایی ۷ رشته، متوسطه اول ۱۶ رشته، دوره متوسطه دوم ۱۶ محور و در سطح معلمان ۱۵ محور در مدارس داخل و خارج کشور در نظر گرفته شد. ما با همکاری همه معاونان آموزش و پرورش، مدیرانکل، معاونان پرورشی و مربیان سختکوش با تجربیات بهدست آمده از ۱۸ دوره پرسش مهر دستورالعمل، پوستر و فراخوان را تهیه و این جشنواره را در جامعه دانشآموزان و معلمان طراحی کردیم.
کاظمی بیان کرد: دو میلیون و ۲۲۱ هزار اثر از دانش آموزان و معلمان داخل و خارج کشور در پرسش مهر شرکت کردند. در بخش فرهنگی ۳۸۰ هزار اثر هنری و یک میلیون و ۸۴۱ اثر از دانش آموزان و معلمان دریافت کردیم که پس از داوری در منطقه و استان ۲۵۱ اثر بر اساس سهمیه ابلاغ شده انتخاب شدند که امروز مورد تجلیل قرار می گیرند.