به گزارش خبرگزاری مهر، اله مراد عفیفی پور ضمن تشریح مشخصات فنی این شناور اظهار داشت: این لنج فایبرگلاس با نوع کاربری باری، ۵۶ متر طول و ۱۵ متر عرض دارد که به سفارش یک متقاضی از کشورهای حاشیه خلیج فارس ساخته و پس از انجام عملیات موفقیت آمیز به آب اندازی در جزیره قشم وطی شدن تشریفات قانونی به مالک آن در خارج از کشور تحویل میشود.
عفیفی پور با بیان اینکه ساخت این شناور دراواخر سال ۹۶ در یکی از شناورسازی های جزیره قشم آغاز شد، گفت: این شناور طی مدت دوسال ساخته و پس از اخذ مجوزهای لازم از یکی از مؤسسات رده بندی ایرانی و ارزآوری ۴۶۰ هزار دلاری، به آب اندازی شد.
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان ظرفیت ناخالص این شناور را ۴۴۹ تن و ظرفیت بارگیری آن را ۱۳۰۰ تن اعلام کرد و افزود: شناور مذکور با طول ۵۶ متر بزرگتر ین لنج فایبر گلاس باری ساخته شده در استان است که در مقایسه با شناور لنج صادراتی که ابتدای سال جاری به آب اندازی وتحویل شد، به لحاظ طولی ۹ متر بزرگتر است.
عفیفی پورضمن اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری در خصوص ضرورت حمایت از رونق تولیدات ساخت ایران در سال ۹۸ و برنامههای حمایتی سازمان بنادر و دریانوردی در این رابطه، خاطرنشان کرد: سفارش ساخت ۵ فروند شناور توسط متقاضیان خارجی درکارگاه ها و کارخانههای شناورسازی استان هرمزگان در حال انجام است که سه فروند آن، شامل شناورهای سنتی با کاربری تفریحی است.
این مقام مسئول گفت: استان هرمزگان با بهره مندی از ۶۰ کارگاه و کارخانه فعال تولید شناورهای چوبی، فایبر گلاس، فلزی و آلومینیومی کانون مهم تولید شناورهای دریایی در ایران محسوب میشود که این شناورها با نظارت کارشناسان مجرب و متخصص سازمان بنادر و با رعایت استانداردهای بین المللی تحت کلاسهای مؤسسات رده بندی ایرانی تولید میشوند.
به گزارش خبرگزاری مهر، اله مراد عفیفی پور ضمن تشریح مشخصات فنی این شناور اظهار داشت: این لنج فایبرگلاس با نوع کاربری باری، ۵۶ متر طول و ۱۵ متر عرض دارد که به سفارش یک متقاضی از کشورهای حاشیه خلیج فارس ساخته و پس از انجام عملیات موفقیت آمیز به آب اندازی در جزیره قشم وطی شدن تشریفات قانونی به مالک آن در خارج از کشور تحویل میشود.
عفیفی پور با بیان اینکه ساخت این شناور دراواخر سال ۹۶ در یکی از شناورسازی های جزیره قشم آغاز شد، گفت: این شناور طی مدت دوسال ساخته و پس از اخذ مجوزهای لازم از یکی از مؤسسات رده بندی ایرانی و ارزآوری ۴۶۰ هزار دلاری، به آب اندازی شد.
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان ظرفیت ناخالص این شناور را ۴۴۹ تن و ظرفیت بارگیری آن را ۱۳۰۰ تن اعلام کرد و افزود: شناور مذکور با طول ۵۶ متر بزرگتر ین لنج فایبر گلاس باری ساخته شده در استان است که در مقایسه با شناور لنج صادراتی که ابتدای سال جاری به آب اندازی وتحویل شد، به لحاظ طولی ۹ متر بزرگتر است.
عفیفی پورضمن اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری در خصوص ضرورت حمایت از رونق تولیدات ساخت ایران در سال ۹۸ و برنامههای حمایتی سازمان بنادر و دریانوردی در این رابطه، خاطرنشان کرد: سفارش ساخت ۵ فروند شناور توسط متقاضیان خارجی درکارگاه ها و کارخانههای شناورسازی استان هرمزگان در حال انجام است که سه فروند آن، شامل شناورهای سنتی با کاربری تفریحی است.
این مقام مسئول گفت: استان هرمزگان با بهره مندی از ۶۰ کارگاه و کارخانه فعال تولید شناورهای چوبی، فایبر گلاس، فلزی و آلومینیومی کانون مهم تولید شناورهای دریایی در ایران محسوب میشود که این شناورها با نظارت کارشناسان مجرب و متخصص سازمان بنادر و با رعایت استانداردهای بین المللی تحت کلاسهای مؤسسات رده بندی ایرانی تولید میشوند.