اگرچه مک لارن در کل تعداد 106 دستگاه از خودروی افسانهای F1 را تولید کرده (64 نمونه از آنها میتوانند بهصورت قانونی در جادهها تردد کنند) اما هر F1 برای خود داستان خاصی داشته و محصولی منحصربهفرد به شمار میرود.
شاید شاسی شماره 018 این خودرو جزو نادرترین F1 های جادهای باشد. دلیل این کار استفاده از کیت داون فورس بالا و پیشرانهای با مشخصات LM باشد که باعث میشود این خودرو به همراه یک دستگاه دیگر تنها نمونههای دنیا با مشخصات LM باشند.
حراجی RM در حال ارائهی بهترین مک لارن F1 جادهای دنیا در حراجی مونتری است. این خودروی ویژه در اصل رنگ بدنهی آبی و کابینی مشکیرنگ داشته اما زمانی که برای اولین بار فروخته شده مالک خودرو را به کمپانی بازگردانده تا بهبودهای LM روی آن صورت گیرد.
پیشرانه کاملاً ارتقا یافته و قدرت 680 اسب بخاری دارد. همچنین دور پیشرانهی آن نسبت به نیروگاه 12 سیلندر اصلی ب ام و 1000 دور افزایش یافته است. علاوه بر پیشرانهای قویتر، این خودرو دارای دو رادیاتور اضافی، خنک کنندهی گیربکس و اگزوز اصلاح شده میباشد.
همچنین از دامپرها و فنرهای مدلهای مسابقهای که در حالت جادهای نرمترین تنظیمات را دارند استفاده شده است. تکمیل کنندهی ظاهر این F1 نیز رینگهای 18 اینچی GTR میباشد. از جمله قطعات خاص بدنه میتوان به اسپلیتر جلو و بال عقب قابلتوجه اشاره کرد. مک لارن میگوید این اولین سوپرکاری است که داون فورس بیشتری در مقایسه با خودروی مسابقهای GTR 1995 برندهی لمانز ارائه میکند.
بدنه هماکنون به رنگ خاکستری پلاتینیم بوده و کابین نیز با چرم کرمی، بژ و آلکانترای قهوهای تزئین شده است. حتی اگر مشخصات LM را نیز نادیده بگیریم قطعاً این F1 جزو شاخصترین نمونههای کنونی محسوب میشود.
علیرغم استفاده از قطعات مسابقهای، شاسی شماره 018 کابین مدل جادهای را حفظ کرده و در آن سیستم تهویه مطبوع ارتقا یافته و حتی رادیو نیز وجود دارد. کارکرد این خودرو هماکنون 21500 کیلومتر میباشد.
هارولد درموت مدیر برنامهی سرویس مک لارن F1 در سال 2007 نامهای به مالک کنونی F1 نوشته بود: “F1 شماره شاسی 018 یکی از مدلهای موردعلاقهی من بوده و یکی از خاصترین خودروهایی است که ما تاکنون ساختهایم.” همین نامه میزان اهمیت و خاص بودن خودروی موردبحث را نشان میدهد…