مشخصات ظاهری و فنی اشکودا ایکس ویژن 2019 | فیلم
ویدئوهایی که دیگران تماشا کرده اندخودروى بسیار زیباى لینکلن کانتیننتال مدل ١٩...فیلم آشنایی با کانسپت جدید بی ام و...خودروهای لوکس جیسون استاتهام و کریستیانو رونا......
ویدئوهایی که دیگران تماشا کرده اند
خودروهای لوکس جیسون استاتهام و کریستیانو رونا...
فیلم تصادفات دیدنی ابر خودروها...
مشخصات ظاهری و فنی مزدا 3 مدل 2019 | فیلم...
اشکودا درنمایشگاه ژنو ۲۰۱۸ از خودروی مفهومی ویژن ایکس با قابلیت کار کردن با بنزین، گاز طبیعی فشرده و سیستم محرکه الکتریکی رونمایی شده بود.
ویژن ایکس که اساساً پیشنمایشی از یک کراساور جمعوجور بر مبنای کاروق (Karoq) اشکودا است، با انواع سیستمهای محرکه سازگار خواهد بود؛ بهطوریکه قادر است با سوختهای بنزین، گاز طبیعی فشرده (CNG) و حتی در حالت تمام الکتریکی کار کند. در حال حاضر از پیشرانه آشنای ۱.۵ لیتری گروه خودروسازی فولکس واگن استفاده میشود؛ اما به جای برچسب TSI، از G-TEC بهرهگیری خواهد شد؛ این نامگذاری به دلیل این است که همانند بقیه پیشرانههای تولیدی اشکودا میتواند با گاز طبیعی کار کند.
سبک طراحی اشکودا (Skoda) با ساخت هر مدل مفهومی یا تولیدی جدید واضحتر و بهتر میشود و خودروی مفهومی ویژن ایکس (vision X) جدید که امروز در نمایشگاه خودروی ژنو ۲۰۱۸ معرفی شد، نمونهی اصلی از سبک طراحی و خط سیر این شرکت زیرمجموعه فولکسواگن است. همانطور که برای خودروهای نمایشگاهی معمول است، ویژن ایکس روی رینگهای بزرگ ۲۰ اینچ سوار میشود و دستگیرههای در خودرو پنهان هستند تا نمای جانبی شیکتر به نظر آید. فضای داخلی نوآورانه نیز دقیقا همان چیزی است که همه از یک خودروی مفهومی انتظار دارند؛ طرح بینظیر داخلی دارای صفحه نمایش بزرگ در کنسول مرکزی است که شامل بسیاری از کنترلها میشود.
هنگامی که پیشرانه از گاز طبیعی فشرده استفاده کند، خودرو قادر خواهد بود ۱۳۰ اسب بخار قدرت و ۲۰۰ نیوتنمتر گشتاور تولید کند که چندان چشمگیر نیست؛ اما برای استفاده شهری مناسب است. گاز طبیعی فشرده در دو مخزن، یک زیر صندلی عقب و دیگری پشت محور عقب قرار دارد. لازم به ذکر است که مخزن دومی تنها وقتی خودرو نیاز به قدرت بیشتری دارد یا موقعی که کشش کم است، فعال میشود.
سیستم محرکه پیچیده خودروی مفهومی ویژن ایکس همچنین شامل دو موتور الکتریکی میشود؛ اولی بهعنوان ژنراتور استارت برای پیشرانه کممصرف ۱.۵ لیتری عمل میکند و دومی موتوری با گشتاور ۷۰ نیوتنمتر و روی محور عقب است که در ترکیب با یک باتری لیتیوم یون کار میکند. موتور الکتریکی دومی را میتوان به کمک سیستم بازیابی انرژی ترمزی شارژ کرد و سپس انرژی احیاشده هر وقت که لازم بود استفاده خواهد شد.
(۲۰۳)