با معرفی پر سر و صدای نسل جدید شورولت کوروت C8 استینگری، به سادگی میتوان نمونههای تیون شدهی نسل قبلی این خودروی نمادین آمریکایی را فراموش کرد. البته یکی از این خودروها دستپروردهی هنسی است که قدرت قابلتوجهی داشته و به سختی میتوان خداحافظی با آن را پذیرفت…
پیشرانهی 8 سیلندر 6.2 لیتری سوپرشارژردار این خودرو به کیت HPE1000 هنسی مجهز شده و قدرت خارقالعادهی 1000 اسب بخاری و گشتاور 1310 نیوتون متری دارد. افزایش 245 اسبی قدرت و 340 نیوتون متری گشتاور باعث شده شتاب صفر تا 96 کیلومتر در ساعت این کوروت ZR1 به 2.3 ثانیه کاهش یابد. حداکثر سرعت خودرو نیز فراتر از 370 کیلومتر در ساعت بوده و این خودرو میتواند مسافت 400 متر را در 9.4 ثانیه و با سرعت 237 کیلومتر در ساعت طی کند.
این آمار و ارقام کاملاً گیرا بوده و با ایجاد تغییراتی در پیشرانه و برنامهریزی دوبارهی ECU به دست آمدهاند. به منظور مقایسه و نشان دادن تواناییهای این کوروت، هنسی درگ سنتی بین یکی از تواناترین خودروهای دنیا یعنی فراری 488 GTB برگزار کرده است.
این سوپرکار ایتالیایی برخلاف کوروت ZR1 یاد شده کاملاً استاندارد بوده ولی خب در همین حالت هم هیچگونه کمبودی ندارد. پیشرانهی 8 سیلندر 3.9 لیتری توئین توربوی 488 GTB قدرت 661 اسب بخاری و گشتاور 760 نیوتون متری داشته و تنها در زیر 3 ثانیه از سکون به سرعت 96 کیلومتر در ساعت رسیده و حداکثر سرعت 330 کیلومتر در ساعت را ثبت میکند. فراری موردبحث توانایی لازم برای شکست دادن کوروت ZR1 استاندارد را دارد اما آیا میتواند در برابر هیولای هنسی هم همین کار را انجام دهد؟
[دانلود ویدئو]