تست تصادف آلفارومئو استلویو با 5 ستاره ایمنى | فیلم


به نظر می‌رسد که آلفارومئو قصد دارد شکوه و جلال ازدست‌رفته‌ی خود را بازیابد. رنسانس این خودروساز ایتالیایی با معرفی جولیا آغاز شد و حالا نیز با معرفی Stelvio چهارچرخ محرک در نمایشگاه خودروی ژنو ادامه می‌یابد. آلفارومئو که 15 سال از وقت خود را صرف ساخت خودروهای هاچ‌بک و سدان محرک جلو برای رقابت با آلمانی‌های محرک عقب کرد، اکنون می‌خواهد دنیا را...

به نظر می‌رسد که آلفارومئو قصد دارد شکوه و جلال ازدست‌رفته‌ی خود را بازیابد. رنسانس این خودروساز ایتالیایی با معرفی جولیا آغاز شد و حالا نیز با معرفی Stelvio چهارچرخ محرک در نمایشگاه خودروی ژنو ادامه می‌یابد.

آلفارومئو که ۱۵ سال از وقت خود را صرف ساخت خودروهای هاچ‌بک و سدان محرک جلو برای رقابت با آلمانی‌های محرک عقب کرد، اکنون می‌خواهد دنیا را به یاد روزهای هیجان‌انگیز خود بیندازد. نام Stelvio از مسیر کوهستانی بسیار مشهوری در شمال ایتالیا گرفته شده است.

تست تصادف آلفارومئو استلویو با 5 ستاره ایمنى | فیلم

آلفارومئو | تگ

Stelvio برای اطمینان از دستیابی به شهرتی چشمگیر، از شاسی کاملاً مشابهی با جولیا بهره برده است. این خودرو همچنین به‌مانند برادرش، روی یک پلتفرم مشابه قرار گرفته و از همان سیستم تعلیق مستقل چند اتصاله‌ی معروف خود بهره می‌برد. میل‌گاردان فیبر کربنی، استفاده‌ی گسترده از آلومینیوم در پیشرانه، کاپوت، اطراف بدنه و درب صندوق‌ عقب، به کاهش وزن استلویو کمک کرده است، هرچند اجزای سیستم چهارچرخ محرک اندکی به حجم خودرو افزوده‌اند.

این خودرو از دو پیشرانه‌ی بنزینی و دیزلی بهره می‌برد. پیشرانه‌ی بنزینی ۴ سیلندر توربو قادر به تولید ۲۸۰ اسب بخار نیرو است، درحالی‌که نمونه‌ی دیزلی آن ۲۱۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند. هردوی این پیشرانه‌ها به یک جعبه‌دنده‌ی اتوماتیک ۸ سرعته شرکت ZF متصل شده‌اند که امتحان خود را در جولیای دیزلی سال گذشته نیز پس داده است؛ هرچند ممکن است این جعبه‌دنده در برابر انواع دو کلاچه کاملاً سریع نباشد.

(۲۵۴)




بهترین فیلم‌ها و سریال‌های سال 2024 به انتخاب مجله تایم