شرکت کارما اوایل سال جاری مدل ریورو GT را معرفی کرد و حالا اعلام کرده است که قیمت این سدان پلاگینهیبریدی از 135 هزار دلار آغاز میشود. این یعنی ریورو GT حدود 5 هزار دلار گرانتر از نسخهٔ قبلی است. البته این نسخهٔ جدید بهروزرسانیهایی را در داخل و خارج تجربه کرده است. یکی از بزرگترین تغییرات ریورو GT قوای محرکهٔ کاملاً جدید آن است که از دو موتور الکتریکی تشکیل شده است. این دو موتور مجموعاً 543 اسب بخار قدرت و 1490 نیوتن متر گشتاور تولید میکنند.
ریورو GT به لطف این موتورهای الکتریکی ظرف 4.5 ثانیه از صفر به سرعت 96 کیلومتر بر ساعت میرسد و توانایی دستیابی به حداکثر سرعت 200 کیلومتر بر ساعت را دارد. انرژی موردنیاز این موتورها هم توسط یک پکیج باطری لیتیوم یون 28 کیلووات ساعتی تأمین میشود که با هر بار شارژ کامل امکان پیمودن 130 کیلومتر را بهصورت تمام الکتریکی فراهم میکند؛ اما ریورو GT به یک پیشرانهٔ 1.5 لیتری سه سیلندر توربوشارژ ساخت بامو هم مجهز است که در اصل نقش یک ژنراتور را بازی میکند و بُرد کلی خودرو را تا 580 کیلومتر افزایش میدهد.
برای مقایسه، تسلا مدل S P75D به دو موتور الکتریکی با 520 اسب بخار قدرت و 525 نیوتن متر گشتاور مجهز است، ظرف 4.2 ثانیه از صفر به سرعت 96 کیلومتر بر ساعت میرسد و با هر بار شارژ کامل باطریهای 75 کیلووات ساعتی خود تا 490 کیلومتر را طی میکند که فقط 90 کیلومتر از ریورو GT با ژنراتور بنزینی کمتر است. قیمت پایهٔ سدان تمام الکتریکی تسلا هم از 75,700 دلار آغاز میشود که با اختلاف قابلتوجه 60 هزار دلار از کارما ارزانتر است.
کارما هنوز لیست دقیق تجهیزات ریورو GT را منتشر نکرده اما قبلاً گفته است که این سدان سبز از رینگهای آلومینیومی 21 اینچی، سیستم صوتی با هشت بلندگو و یک سابووفر، فناوری مقابله با سروصدا، تریم چوبی و گرمکن غربیلک فرمان برخوردار است؛ مانند اکثر خودروهای مدرن، ریورو جدید به سیستمهای کمکرانندهٔ مختلفی مثل پایش نقاط کور، هشدار برخورد جلو، هشدار خروج از خط، هشدار ترافیک عقب و سیستم دوربین دید اطراف هم مجهز است. تحویل کارما ریورو GT به خریداران از سهماههٔ پایانی امسال آغاز میشود.