پس از بررسی گروه سوپراسپرتها حالا نوبت به هایپراسپرتها رسیده است یعنی خودروهایی که حد نهایی مهندسی و تکنولوژی در صنعت خودروسازی هستند. دنیای هایپرکارها دنیای اعداد حیرتآور است، اعدادی مثل شتاب زیر سه ثانیه، قدرت بیش از هزار اسب بخار و قیمتهای ششرقمی. البته تقریباً همهٔ هایپراسپرتها خودروهایی تولید محدود و بسیار گرانقیمت هستند و به همین دلیل افراد بسیار کمی شانس مالکیت و یا حتی رانندگی با آنها را پیدا میکند. در رقابتهای پدال در گروه هایپراسپرتها در ابتدا چهارده شرکتکننده حضور داشتند که عبارتاند از:
پورشه 918
فراری لافراری
بوگاتی شیرون
کوئنیگزگ رگرا
پاگانی هوآیرا
لامبورگینی سنتناریو
مکلارن سنا
آستونمارتین ولکان
هنسی ونوم F5
کوئنیگزگ آگرا
مکلارن P1
جگوار C-X75
آستونمارتین والکری
مرسدس-آامگ پروجکت وان
این هایپرکارها در مرحلهٔ مقدماتی طی هفت دوئل باهم به رقابت پرداختند تا از بین آنها هفت خودرو مستقیماً به مرحلهٔ یکچهارم نهایی راه پیدا کنند اما چون تعداد این خودروها فرد بود باید خودرویی که با کمترین اختلاف شکست خورده بود هم به آنها اضافه میشد. این خودرو بوگاتی شیرون بود که البته مدل جدیدتر دیوو بهعنوان جایگزین آن به هفت هایپرکار پیروز پیوست و این هشت خودرو راهی مرحلهٔ یکچهارم نهایی شدند:
آستونمارتین ولکان
لامبورگینی سنتناریو
فراری لافراری
مکلارن P1
کوئنیگزگ آگرا
بوگاتی دیوو
مرسدس-آامگ پروجکت وان
کوئنیگزگ رگرا
در مرحلهٔ یکچهارم نهایی بین این هشت هایپراسپرت رقابتهای جذابی برگزار شد که در این رقابتها چهار هایپرکار شامل لامبورگینی سنتناریو، فراری لافراری، بوگاتی دیوو و کوئنیگزگ رگرا به پیروزی رسیده و به مرحلهٔ نیمهنهایی صعود کردند. در این مرحله نیز دو دوئل برگزار شد که در این دوئلها فراری لافراری و کوئنیگزگ رگرا به پیروزی رسیده و فینالیستهای گروه هایپراسپرتها لقب گرفتند. نکتهٔ جالب اینکه هردو هایپرکاری که به فینال رسیدند به قوای محرکهٔ هیبریدی مجهز بودند.
در دوئل نهایی گروه هایپراسپرتها رقابت نزدیک و حساسی بین لافراری و رگرا جریان داشته و اختلاف آراء بسیار جزئی است ولی بااینحال عنوان قهرمانی فقط به یک خودرو میرسد که آن رگرا است. این هایپرکار سوئدی از مجموع 1980 رأیی که در دوئل نهایی به ثبت رسیده، تعداد 1024 رأی را به خود اختصاص داده و با کسب 52 درصد از کل آراء قهرمان گروه هایپراسپرتها لقب گرفته درحالیکه سهم لافراری از کل آراء تعداد 956 رأی بوده است. رگرا اما برای اینکه به این عنوان برسد رقبای بسیار قدرتمند و سرسختی را از سر راه برداشته است بهگونهای که در مرحلهٔ مقدماتی از سد بوگاتی شیرون گذشت، در مرحلهٔ یکچهارم نهایی مرسدس پروجکت وان را مغلوب کرد و در مرحلهٔ نیمهنهایی هم بوگاتی دیوو را کنار زد.
رقبای کوئنیگزگ رگرا در مراحل مختلف رقابتها
مرحله | رقیب | درصد آراء |
مقدماتی | بوگاتی شیرون | 51 |
یکچهارم نهایی | مرسدس پروجکت وان | 56 |
نیمهنهایی | بوگاتی دیوو | 58 |
نهایی | فراری لافراری | 52 |
مشخصات فنی
پیشرانه | 5 لیتری V8 هیبریدی |
قدرت | 1500 اسب بخار |
گشتاور | 2000 نیوتن متر |
گیربکس | 1 سرعته اتوماتیک |
محور محرک | عقب |
شتاب صفرتاصد | 2.7 ثانیه |
حداکثر سرعت | 410 کیلومتر/ساعت |
طول | 4,560 میلیمتر |
فاصلهٔ محوری | 2,662 میلیمتر |
وزن | 1620 کیلوگرم |
مصرف سوخت | 15.7 لیتر ترکیبی |
قیمت | 2 میلیون دلار |