برنامهی تیونینگ هنسی برای ارتقای پیکاپ های فورد از محبوبیت بالایی بین طرفداران پیکاپ های پرفورمنس آمریکایی برخوردار است. این کمپانی سازندهی ولوسی رپتوری است که کاملاً مشهور بوده و به پیشرانهی 8 سیلندر قدرتمندی مجهز است. این پیشرانه در اکتبر سال جاری معرفی شده و برای اولین تست داینوی آن انجام شده است.
این شرکت اساساً روی نسل دوم رپتور F-150 کار کرده و پیشرانهی 6 سیلندر 3.5 لیتری اکوبوست را کنار گذاشته و بجای آن نیروگاه 8 سیلندر 5 لیتری جدیدی را نصب کرده است. این پیشرانهی سوپرشارژردار قدرت 758 اسب بخاری در میللنگ دارد اما به نظر شما در زمان رسیدن به چرخ ها چه میزان از این قدرت تلف میشود؟ بیایید باهم ببینیم.
هنسی که از داینوی شاسی داینوجت خودش استفاده کرده در این تست شاهد حداقل قدرت 557 اسبی و گشتاور 609 نیوتون متری در چرخ ها بوده که واقعاً قابلتوجه است. این میزان قدرت باعث میشود ولوسی رپتور وارد محدودهی موستانگ GT شود چراکه شتاب صفر تا 96 کیلومتر در ساعت این پیکاپ تنها در 4.1 ثانیه ثبت میشود. این خودرو مسافت 400 متر را نیز در زمان 12.2 ثانیه و با سرعت 185 کیلومتر در ساعت طی میکند.
جان هنسی مدیرعامل این کمپانی تیونینگ میگوید:
مشتریان ما درخواست گزینهی پیشرانهی 8 سیلندر برای رپتورهای جدید را داشتهاند. ما هم این درخواستها را بررسی کرده و چنین پیشرانهای را عرضه کردیم. صدای پیشرانهی ولوسی رپتور 8 سیلندر واقعاً ارزش تلاشها را داشته است.
جدای از پیشرانهای 8 سیلندر هنسی سپرهای جدید، مه شکنهای LED و سیستم تعلیق آفرود مرحله دوم خود را برای بهبود پرفورمنس این خودرو در نظر گرفته است. ولوسی رپتور 8 سیلندر از رینگهای 20 اینچی و لاستیکهای آفرود 37 اینچی بی اف گوودریچ KM03 سود برده و کاملاً آمادهی جنگ با طبیعت خشن است.