لامبورگینی سوپراسپورتسازی است که به خاطر تولید محصولات سفارشی و تک ساخت مشهور شده و آونتادور هم از این قضیه مستثنا نیست. این خودرو برای اولین بار در سال 2011 معرفی شد و از آن سال تاکنون در نسخههای گوناگون تولید شده است. آونتادور در زمان ورود به بازار از پیشرانهی 12 سیلندر 6.5 لیتری تنفس طبیعی با قدرت 690 اسب بخاری استفاده کرده و میتوانست به سقف سرعت 350 کیلومتر در ساعت دست یابد. قیمت پایهی این خودرو 393695 دلار بود.
اما آونتادور LP700-4 به زودی شاهد تولد برادر دیگری بود. مدل تک ساخت آونتادور J در سال 2012 و با همان پیشرانه عرضه شد. البته این خودرو فاقد سیستم تهویه مطبوع، رادیو، سقف و شیشه جلو بود. لامبورگینی در سال 2013 مدل وننو را معرفی کرد. 3 دستگاه کوپه و 9 دستگاه رودستر از وننو با قیمتهای 4 و 4.5 میلیون دلاری تولید شد. در همین سال مدلهای سالگرد 50 سالگی هم معرفی شد که به تعداد 200 دستگاه محدود شدند و قدرت 710 اسب بخاری داشتند.
در سال 2015 بود که ایتالیاییها بهروزرسانی جدی آونتادور را در دستور کار قرار دادند و مدل سوپر ولوچه را تولید نمودند. حداکثر سرعت این خودرو همان 350 کیلومتر در ساعت باقی مانده بود اما قدرت پیشرانه به 740 اسب بخار رسیده بود. در سال 2016 هم آونتادور S با خروجی 730 اسبی و سیستم فرمان پذیری چرخ های عقب به جهانیان معرفی شد. سال پیش هم آونتادور SVJ که عنوان پیشرفتهترین لامبورگینی تاریخ را یدک میکشد پردهبرداری شد. قدرت این خودرو به 759 اسب بخار رسیده است.
آونتادور از سال 2011 تاکنون تغییرات زیادی داشته اما کمی بیش از حد در خط تولید باقی مانده است. نسخههای سفارشی و تولید محدود میتوانند این سوپرکار را در سرخط خبرها نگه دارند اما لامبورگینی باید یک خانهتکانی اساسی در این بخش انجام دهد. البته شایعاتی مبنی بر طول کشیدن این فرایند به گوش رسیده است. صرفنظر از زمان رونمایی جانشین آونتادور، لامبورگینی یک سورپرایز بزرگ برای نمایشگاه فرانکفورت 2019 تدارک دیده که خبر آن را حتماً منتشر خواهیم کرد.