تجربه رانندگی با کیا نیرو هیبرید فیس‌لیفت 2019


تجربه رانندگی با کیا نیرو هیبرید فیس‌لیفت 2019

کره‌ای‌ها بنا به هر دلیلی به استانداردهای پذیرفته شده‌ی دنیای خودرو که می‌گوید فیس لیفت خودروها معمولاً هر 4 سال یک‌بار صورت می‌گیرد اهمیتی نمی‌دهند و به همین خاطر است که ما تنها پس از گذشت 3 سال از معرفی کیا نیرو پشت فرمان نسخه‌ی به‌روز شده‌ی آن نشسته‌ایم. نسخه‌های هیبریدی و پلاگین هیبریدی نیرو... The post تجربه رانندگی با کیا نیرو هیبرید...

کره‌ای‌ها بنا به هر دلیلی به استانداردهای پذیرفته شده‌ی دنیای خودرو که می‌گوید فیس لیفت خودروها معمولاً هر 4 سال یک‌بار صورت می‌گیرد اهمیتی نمی‌دهند و به همین خاطر است که ما تنها پس از گذشت 3 سال از معرفی کیا نیرو پشت فرمان نسخه‌ی به‌روز شده‌ی آن نشسته‌ایم.

تجربه رانندگی با کیا نیرو هیبرید فیس‌لیفت 2019
نسخه‌های هیبریدی و پلاگین هیبریدی نیرو که در نمایشگاه ژنو معرفی شده‌اند از همان به‌روزرسانی‌های معمولی یک خودرو شامل ظاهر اصلاح شده، سپرهای متفاوت و رینگ‌های جدید سود می‌برند. همچنین داخل کابین نیز تریم متمایز و تکنولوژی‌های بهتری دیده می‌شوند.

تجربه رانندگی با کیا نیرو هیبرید فیس‌لیفت 2019
فیس لیفت این خودرو به وضوح تشخیص است و استایل نیرو هم تیزتر از قبل شده است. دیلایت های LED جدید باعث شده‌اند ظاهر این خودرو بهتر شود و چراغ‌های عقب به‌روز نیز نسبت به الگوی قدیمی قبلی هماهنگی بهتری با خودرو دارند. بدنه‌ی شاسی‌بلند نیرو نیز نسبت به تویوتا پریوس بحث‌برانگیز طرفداران زیادی را به خود جلب می‌کند.

تجربه رانندگی با کیا نیرو هیبرید فیس‌لیفت 2019
اما تغییرات مهم‌تر در داخل کابین رخ داده‌اند. البته مدل پایه‌ی نیرو که با عدد 2 شناخته می‌شود از صفحه‌نمایش 8 اینچی استفاده می‌کند اما مدل‌های 3 یک پله بالاتر قرار داشته و به صفحه لمسی 10.25 اینچی مجهز هستند که در میانه‌ی داشبورد قرار گرفته است. خودروی حاضر در تست به پشت آمپرهای دیجیتالی 7 اینچی هم مجهز بود که معمولاً انتظار داریم چنین ویژگی‌ای را در یک ب ام و لوکس ببینیم نه یک کراس اوور کره‌ای زیر 30 هزار پوندی!

تجربه رانندگی با کیا نیرو هیبرید فیس‌لیفت 2019
این صفحات نمایش کاملاً خوب کار می‌کنند و شفاف و پاسخگو هستند. با وجود سیستم‌های اپل کارپلی و اندروید اتو هم هماهنگی با گوشی‌های هوشمند به راحتی صورت می‌گیرد. در کل این تکنولوژی‌ها به خوبی باهم ترکیب شده‌اند اما موضوع بد اینکه نمی‌توان نقشه‌ها و مسیرها را در پشت آمپرها ملاحظه کرد. این خصیصه در محصولات آئودی و حتی فولکس‌واگن طرفداران زیادی دارد.


در کل کیفیت کابین در سطح خوبی قرار داشته و پلاستیک‌های ارزان‌قیمت و خراش پذیر کمی وجود دارند. از جمله تجهیزات مدل پرچم‌دار 4 می‌توان به صندلی‌های چرمی و تهویه دار، شارژ گوشی هوشمند و سیستم صوتی JBL با 8 بلندگو اشاره کرد. میدان دید خودرو نیز کاملاً خوب بوده و وجود دوربین دنده‌عقب استاندارد به بهبود این وضعیت کمک می‌کند.

تجربه رانندگی با کیا نیرو هیبرید فیس‌لیفت 2019
یکی از ویژگی‌های جدید کیا نیرو فیس لیفت سرویس‌های ارتباطی UVO است که مشابه سرویس‌های لایو بسیاری از لوکس سازان می‌باشد. این خودرو هم‌اکنون می‌تواند اطلاعات به‌روز مواردی همچون ترافیک و آب‌وهوا را نمایش دهد. همچنین یک برنامه‌ی موبایلی قابل دانلود نیز وجود دارد که به مالکان اجازه می‌دهد اطلاعات گوناگونی را از راه دور کنترل کنند.


سه نوع قوای محرکه‌ی هیبریدی، پلاگین هیبریدی و الکتریکی در دسترس خریداران است هرچند مدل الکتریکی اواخر سال جاری عرضه شده و فعلاً دو نسخه‌ی دیگر فیس لیفت شده‌اند.
مدلی که در تست حضور داشت از نوع هیبریدی استاندارد بود و تغییری نسبت به قبل نداشت بنابراین پیشرانه‌ی 1.6 لیتری بنزینی مدل قبلی و واحد الکتریکی موجود بوده و با همکاری هم قدرت 139 اسبی و گشتاور 265 نیوتون متری را تولید می‌کنند. خودرو به‌صورت پیش‌فرض در حالت اکو کار خود را شروع می‌کند که برای کاهش مصرف سوخت بسیار خوب است اما خب پرفورمنس را اولویت اصلی خود نمی‌داند.

تجربه رانندگی با کیا نیرو هیبرید فیس‌لیفت 2019
نیرو خودروی سریعی نیست و باید بی‌خیال پرفورمنس سنگین شد و بدون عجله‌ای خاص به سرعت‌های بزرگراهی رسید. این خودرو در شهر عملکرد نرمی داشته و در فواصل کوتاه فقط از نیروی الکتریسیته استفاده می‌کند. حس آغاز بکار پیشرانه‌ی درون‌سوز در نیرو خیلی جالب نبوده و از این نظر تویوتا پریوس بهتر عمل می‌کند. ما همچنین گیربکس CVT آن را ترجیح می‌دهیم.

تجربه رانندگی با کیا نیرو هیبرید فیس‌لیفت 2019
خریداران معدودی به رانندگی اسپورت با این کراس اوور فکر خواهند کرد اما خب افرادی که هوس رانندگی در جاده‌های پر پیچ و خم را داشته باشند هندلینگ پیش‌بینی پذیری را خواهند دید. بازهم در این بخش شاسی پریوس عملکرد بهتری داشته اما فرمان نیرو مستقیم بوده و ترمزها عملکرد خوبی دارند.

تجربه رانندگی با کیا نیرو هیبرید فیس‌لیفت 2019
بی‌شک مهم‌ترین دلیل برای خرید این خودروی هیبریدی آلایندگی و هزینه‌های کمتر است. اگرچه نیرو جزو پاک‌ترین شاسی بلندهای بازار می‌باشد اما از نظر آلایندگی نمی‌تواند به پریوس نزدیک شود. حتی آلاینده‌ترین نسخه‌ی پریوس هم در هر کیلومتر تنها 82 گرم دی‌اکسید کربن تولید می‌کند و از این نظر بهتر از نیرو عمل می‌کند.

تجربه رانندگی با کیا نیرو هیبرید فیس‌لیفت 2019
کیا نیرو هیبرید یک فیس لیفت زودهنگام را تجربه کرده ولی بهتر شده است. این خودرو از نظر تکنولوژی و سرویس‌های ارتباطی جزو بهترین‌های کلاس خود بوده و قوای محرکه‌ی هیبریدی آن نیز عملکرد کم‌صدا و خوبی دارد. سواری نیرو نیز همچنان امن و قابل پیش‌بینی بوده و در کل مناسب طیف وسیعی از خریداران چنین خودروهایی است.

مشخصات کیا نیرو GDi HEV

قیمت: 29270 پوند پیشرانه: 4 سیلندر 1.6 لیتری بنزینی هیبریدی قدرت/گشتاور: 139 اسب بخار/265 نیوتون متر گیربکس: 6 سرعته اتوماتیک، دیفرانسیل جلو شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت: 11.5 ثانیه حداکثر سرعت: 162 کیلومتر در ساعت مصرف سوخت: 5.2 لیتر در هر صد کیلومتر

منبع: autoexpress


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بهترین فیلم‌ها و سریال‌های سال 2024 به انتخاب مجله تایم