شاید به نظر برسد فراری در استفاده از تکنولوژی هیبریدی در سوپرکار جدید SF90 استراداله کار آسانی داشته است. هرچه باشد موفقیت لافراری نشان داده که این برند با این مسیر آشنا است و تکنولوژی هیبریدی به راحتی میتواند وارد اسطبل اسبهای این برند ایتالیایی شود.
اما استفاده از چنین تکنولوژیای بدون قربانی کردن برخی فاکتورها به دست نیامده است. مدیر تکنولوژی فراری تائید کرده این برند به خاطر تکنولوژی هیبریدی مجبور به افزایش وزن خودرو شده است.
مجبور بودن به افزایش وزن در خودروهای پرفورمنس معانی زیادی دارد. وزن کاملاً مهم است زیرا روی شتاب گیری و هندلینگ خودرو تأثیر میگذارد. برای مثال یک خودروی کارت با وزن بیشتر از حد معمول را تصور کنید که نیازمند تلاش بیشتر برای رسیدن به سرعتهای بالاتر خواهد بود؛ و این مشکلی بوده که فراری بایستی در زمان تولید SF90 استراداله حلش میکرده است.
مدیر فراری میگوید افزایش 250 کیلوگرمی وزن یک فراری را به سختی میتوان جبران کرد. این برند مجبور بوده برخی روشها همچون فیبر کربن روی قطعات زیاد را در نظر بگیرد اما نهایتاً باید روشهای دیگری را نیز در نظر گرفت. یک روش دیگر وجود قدرت زیاد است که دربارهی SF90 استراداله شاهد قدرت و گشتاور 986 اسب بخاری و 900 نیوتون متری هستیم.
فراری با مشکلات دیگری هم دست و پنجه نرم کرده که از جملهی آنها میتوان به فاصلهی بین محوری نسبتاً کوتاه و مرکز ثقل کوتاه اشاره کرد. همچنین دو پیشرانهی روی اکسل جلو باعث اضافهوزن 70 کیلوگرمی شدهاند که این امر هم با سیستم هدایت گشتاوری به منظور ایجاد همان حس محصولات فراری حل شده است.
ایدهی تولید SF90 استراداله اصلا آسان نبوده اما اینکه فراری توانسته به این سختیها غلبه کند و قوی ترین اسب رقصان جادهها را معرفی نماید جای تحسین و خوشحالی فراوان دارد…