سالها پیش کسانی که خواهان یک پیکاپ یا اسیووی لوکس از فورد بودند باید سراغ مدل کینگ رانچ (King Ranch) میرفتند اما هنگامیکه نسخههای حتی لوکستری ارائه شدند، نام کینگ رانچ بخشی از جلوه و شکوه خود را از دست داد. حال فورد با معرفی اکسپیدیشن نسخهٔ کینگ رانچ به دنبال رفع این مشکل است. مثل نسخههای قبلی، این نسخه هم از طراحی منحصربهفردی برخوردار است که میراث کار سخت سبک زندگی مزرعهای آمریکایی را تعریف میکند.
این خودرو در بیرون با تریم خاکستری سنگی در سپرها، قاب آینههای جانبی و رکابهایی که حالا بهصورت برقی بیرون میآیند به همراه رینگهای آلومینیومی 22 اینچی و نشانهای King Ranch، از دیگر نسخهها قابلتشخیص است؛ اما مطمئناً ویژگی اصلی نسخهٔ کینگ رانچ کابین و تودوزی چرمی منحصربهفرد آن است. در اکسپیدیشن این نسخه از چرم پریمیوم دلریو با دوخت متضاد برخوردار شده درحالیکه لوگوی King Ranch هم در پشتی صندلیها کار شده است.
ازجملهٔ دیگر ویژگیهای داخلی برجستهٔ اکسپیدیشن کینگ رانچ نیز میتوان به تریم چوبی، پارکابیهای کینگ رانچ، صندلیهای خلبانی ردیف دوم تاشو برقی و مجموعهٔ سیستمهای کمکرانندهٔ Co-Pilot360 اشاره کرد. برای این خودرو همچنین کنترل مداوم کمکفنرها، آینهٔ جانبی سمت راننده تیره شونده و سیستم دید 360 درجه هم ارائه شده است.
اما علاوه بر معرفی نسخهٔ جدید کینگ رانچ، فورد بهروزرسانیهایی را هم در تیپ بالا ردهٔ پلاتینوم اعمال کرده است. این تیپ در بیرون به رینگهای بازطراحی شده مجهز شده و در داخل هم تودوزی چرمی گسترش یافته و حالا قاب بالایی صفحه آمپر و طرفین کنسول مرکزی را پوشانده است.
مثل دیگر نسخههای اکسپیدیشن، زیر کاپوت کینگ رانچ هم همان پیشرانهٔ 3.5 لیتری V6 توئین توربو قرار گرفته که 375 اسب بخار قدرت و 636 نیوتن متر گشتاور دارد. این نیرو توسط یک گیربکس 10 سرعتهٔ اتوماتیک انتقال پیدا میکند و سامانهٔ چهارچرخ محرک هم قابل سفارش خواهد بود.
فورد امید زیادی به موفقیت این نسخهٔ کینگ رانچ دارد زیرا تیپهای بالایی اکسپیدیشن محبوبیت بیشتری در بین خریداران دارند تا جایی که از هر پنج اکسپیدیشن فروختهشده، یکی از تیپ بالا ردهٔ پلاتینوم است و نزدیک به 60 درصد از خریداران نیز تیپهای لیمیتد یا پلاتینوم را انتخاب کردهاند.