تکامل کابین مرسدس SL در طول 6 نسل گوناگون


تکامل کابین مرسدس SL در طول 6 نسل گوناگون

مرسدس بنز SL روش ساخت خودروهای اسپورت را تعریف کرد و پس از 6 نسل تولید همچنان روی طراحی خودروها تأثیرگذار است. این خودرو در فصل 1952 مسابقات خودرویی معرفی و سریعاً به یک اسطوره تبدیل شد چراکه توانست از 5 مسابقه 4 مسابقه را با پیروزی به پایان برساند. بعد از آن بود که... The post تکامل کابین مرسدس SL در طول 6 نسل گوناگون appeared first on مجله...

مرسدس بنز SL روش ساخت خودروهای اسپورت را تعریف کرد و پس از 6 نسل تولید همچنان روی طراحی خودروها تأثیرگذار است. این خودرو در فصل 1952 مسابقات خودرویی معرفی و سریعاً به یک اسطوره تبدیل شد چراکه توانست از 5 مسابقه 4 مسابقه را با پیروزی به پایان برساند. بعد از آن بود که مدل‌های تولیدی SL به نمونه‌هایی افسانه‌ای تبدیل شدند.

تکامل کابین مرسدس SL در طول 6 نسل گوناگون
با همدیگر نگاهی خواهیم داشت به کابین نسل‌های گوناگون این خودروی آلمانی تا ببینیم که روند تکامل و تغییر آن‌ها در طول 6 نسل چگونه بوده است. اگرچه خودروهای مدرن کنونی دارای صفحات نمایش زیاد و گیربکس‌های اتوماتیک هستند اما همان ستاره‌ی سه پر مرسدس در مرکز فرمان است که تغییری نداشته و اصالت خود را فریاد می‌زند.

نسل اول W121 SL – سال‌های 1955 تا 1963

تکامل کابین مرسدس SL در طول 6 نسل گوناگون
زمانی که SL در مسابقات سال 1952 معرفی شد سریعاً با پیروزی در 4 مسابقه از 5 مسابقه‌ی خود نامی دست و پا کرد. پس از آن بود که مدل‌های تولیدی پدیدار شدند و مرسدس در سال 1955 فروش مدل W121 را شروع کرد. در همین دوران بود که الویس در موسیقی کامل به اوج رسید و رولکس نیز نام خود را به عنوان سازنده‌ی ساعت‌های متمایز مطرح نمود.

نسل دوم W113 SL – سال‌های 1963 تا 1971

تکامل کابین مرسدس SL در طول 6 نسل گوناگون
دومین نسل این خودرو در سال 1963 معرفی شد و به لطف سقف سخت خود که طراحی متمایز و منحصربه‌فردی داشت با نام مستعار پاگودا SL شناخته شد. سری W113 موفقیت فروش بسیار زیادی را به دست آورد و همه آن را یک SL اصیل می‌دانستند.

نسل سوم R107 SL – سال‌های 1971 تا 1989

تکامل کابین مرسدس SL در طول 6 نسل گوناگون
این خودرو در سال 1971 معرفی شد و به مدت 18 سال در خط تولید باقی ماند. با وجود پیشرانه‌ی 8 سیلندر، R107 به یک موجود پرفورمنس کاملاً جدید تبدیل شد. ساعت‌های دیجیتال و سیستم‌های برقی جدید باعث شدند انقلابی در بازار به وجود آید. این نسل از SL هم فروش بسیار بالایی را تجربه کرد.

نسل چهارم R129 SL– سال های 1989 تا 2002

تکامل کابین مرسدس SL در طول 6 نسل گوناگون
این خودرو در سال 1989 با پیشرانه‌ی 12 سیلندر پدیدار شد. R129 همچنین از ویژگی‌های ایمنی جدید همچون رول بار خودکار که در زمان چپ کردن باز می‌شد سود برده بود. خودروی موردبحث همچنین برای اولین بار دارای صفحه‌نمایش در یک خودروی تولید انبوه SL بود.

نسل پنجم R230 SL – سال های 2001 تا 2011

تکامل کابین مرسدس SL در طول 6 نسل گوناگون
این خودرو اولین نسل از SL بود که بجای سقف پارچه‌ای سنتی مشابه نسل‌های قبلی از سقف فلزی تاشونده سود می‌برد. نسخه‌های AMG این نسل در فرم‌های گوناگون معرفی شده و مدل SL 65 AMG دارای قدرت 600 اسب بخاری بود.

نسل ششم R231 SL – سال های 2012 تاکنون

تکامل کابین مرسدس SL در طول 6 نسل گوناگون
آخرین نسل SL در سال 2012 و با کد R231 ساخته و معرفی شد. این خودرو دارای صفحه‌نمایش برای سیستم اطلاعات سرگرمی و ویژگی‌های ایمنی متفاوت بود. با افزایش رقابت داخلی و تولید مدل AMG GT، این خودرو با آینده‌ای نسبتاً مبهم روبرو شده است…


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

بهترین خودروهای کلاسیک سال 2025، از فورد برانکو تا لامبورگینی گالاردو