قدرت 1817 اسب بخاری پیشرانهٔ هنسی ونوم F5 روی داینو


قدرت 1817 اسب بخاری پیشرانهٔ هنسی ونوم F5 روی داینو

تیونر تگزاسی هنسی که به خاطر بیرون کشیدن مقادیر زیادی اسب بخار از پیشرانهٔ خودروهای مختلف شهرت دارد، در سال 2017 هایپرکار جدید ونوم F5 را به‌عنوان جانشین ونوم GT معرفی کرد. توسعهٔ این خودرو همچنان در حال انجام است اما هنسی هم‌اکنون به نقطهٔ عطف قابل‌توجهی رسیده است زیرا با آزمایش پیشرانهٔ 6.6 لیتری... The post قدرت 1817 اسب بخاری پیشرانهٔ هنسی...

تیونر تگزاسی هنسی که به خاطر بیرون کشیدن مقادیر زیادی اسب بخار از پیشرانهٔ خودروهای مختلف شهرت دارد، در سال 2017 هایپرکار جدید ونوم F5 را به‌عنوان جانشین ونوم GT معرفی کرد. توسعهٔ این خودرو همچنان در حال انجام است اما هنسی هم‌اکنون به نقطهٔ عطف قابل‌توجهی رسیده است زیرا با آزمایش پیشرانهٔ 6.6 لیتری V8 توئین توربوی F5 روی دستگاه داینو مشخص شده این نیروگاه 1817 اسب بخار قدرت در 8 هزار rpm و 1617 نیوتن متر گشتاور در 5 هزار rpm تولید می‌کند که از اهداف قبلی سازنده بیشتر است.

قدرت 1817 اسب بخاری پیشرانهٔ هنسی ونوم F5 روی داینو

جان هنسی دراین‌باره گفته است:

ما با ارائهٔ بیش از 1800 اسب بخار قدرت، از عدد اسب بخار هدف خود فراتر رفتیم. موتور F5 محدودهٔ قدرت گسترده‌ای هم دارد و بیش از 1300 نیوتن متر گشتاور آن از دور 2 تا 8 هزار rpm در دسترس قرار دارد. این خشمگین‌ترین موتوری است که ما تاکنون ساخته‌ایم و به همین دلیل به موتور F5 نام ویژهٔ Fury یا خشمگین را داده‌ایم

قدرت 1817 اسب بخاری پیشرانهٔ هنسی ونوم F5 روی داینو

این موتور 6.6 لیتری بر اساس معماری پیشرانه‌های سری LS جنرال موتورز ساخته شده اما در آن از قطعات سبک‌وزن سفارشی شامل شاتون‌ها، پیستون‌های آلومینیومی فورج‌کاری شده و میل‌لنگ فولادی استفاده شده است. حتی خود بلوک موتور هم از فولاد فورج‌کاری شده ساخته شده و ضخامت دیوارهٔ سیلندرها افزایش یافته است. دیگر قطعات وظیفه سنگین این موتور نیز شامل منیفولدهای هوای آلومینیومی، انگشتی‌های سوپاپ از جنس فولاد ضدزنگ، سیستم روغن کارتل خشک و… می‌شود. این موتور همچنین از طراحی منیفولد منحصربه‌فردی هم برخوردار است. به گفتهٔ هنسی، در این موتور اینترکولر بین محفظهٔ پلنیوم و سر سیلندر قرار گرفته که این ویژگی دمای هوایی که از توربوشارژرها خارج می‌شود را قبل از ورود به محفظهٔ احتراق پایین می‌آورد و منجر به تراکم بیشتر هوا و راندمان انرژی بیشتری می‌شود.

قدرت 1817 اسب بخاری پیشرانهٔ هنسی ونوم F5 روی داینو

مشخص شدن خروجی پیشرانهٔ ونوم F5 کمک شایانی به عملی کردن ادعاهای هنسی خواهد کرد. هدف اصلی این شرکت شکستن سد سرعت 300 مایل بر ساعت (480 کیلومتر بر ساعت) است و به نظر می‌رسد برای رسیدن به این هدف به تمام این 1817 اسب بخار نیاز دارد. این در حالی است که بوگاتی به‌تازگی با شیرون سوپراسپرت 1600 اسب بخاری از این سد عبور کرده است اما هایپرکار گروه فولکس‌واگن باید مراقب باشد زیرا F5 قدرت بیشتر و وزن کمتری دارد. جان هنسی در این رابطه گفته است:

این یک نقطهٔ عطف بسیار مهم در توسعهٔ هایپرکار کاملاً جدید ونوم F5 است. با بیش از 1800 اسب بخار قدرت و وزنی کمتر از 1360 کیلوگرم، ونوم F5 بهترین نسبت قدرت به وزن را در بازار ارائه می‌کند. ما قصد داریم اواخر امسال اولین آزمایش‌ها را آغاز کنیم

قدرت 1817 اسب بخاری پیشرانهٔ هنسی ونوم F5 روی داینو

[دانلود ویدئو]


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

دانلود آهنگ علی زند وکیلی غمگین ترین آهنگ