مشتریان روسی، اوکراینی و دیگر کشورهای بلوک شرق علاقهی زیادی به تویوتا لندکروزر به ویژه مدل بزرگتر 200 دارند.
اما چرا محبوبیت این خودرو زیاد است؟ لندکروزر سری 200 خودرویی جادار بوده و از پیشرانهی 8 سیلندر، سیستم چهار چرخ محرک و ارتفاع مناسب از سطح زمین سود میبرد. همین امر باعث شده لندکروزر در بحث آفرود یکی از ستارههای دنیای خودرو باشد.
از آنجایی که شاسیبلند بزرگ تویوتا در این کشورها به تعداد زیاد وجود دارد بنابراین بسیاری از مالکان تصمیم به شخصیسازی خودروهای خود میگیرند و اکثر آنها نیز روی لوکستر کردن کابین و ایجاد ظاهر اسپورت تر تمرکز دارند.
شرکت اوکراینی اتولایف که در کیف مستقر است اخیراً پروژهی معرفی لندکروزر سری 200 خود را تکمیل کرده و از نظر ما ارزش نگاه کردن را دارد.
اول از همه باید گفت طبق اظهارات اتولایف، تیم تیونینگ این شرکت به دنبال این موضوع بوده که لندکروزر خیلی شبیه “یخچالی روی چهار چرخ” نباشد و به همین دلیل است که تغییرات قابلتوجهی روی بدنه صورت گرفته است. کیت بدنهی این شرکت باعث شده پهنای خودرو 100 میلیمتر بیشتر شود تا به این ترتیب ظاهر با ابهتتری را ببینیم.
سپرهای گیراتر نیز به همراه قطعات سفارشی جدید، جلوپنجرهی مشکی براق و کاپوت سبکوزن جزو دیگر ویژگیهای لندکروزر هستند. البته انتظار نداریم چنین چیزهایی را در خودروی خشنی همچون لندکروزر ببینیم.
اما برسیم به کابین که ترکیبی از چرم آبی و قرمز رنگ میباشد. اتولایف میگوید کل کابین (حتی پوشش سقف) با چرم باکیفیت اتریشی پوشیده است. نام پروژهی اتولایف که مگنوم میباشد هم روی پشتسریها، استراحت گاه مرکزی دست و مرکز غربیلک فرمان دوخته شده است.
از دیگر متریال بکار رفته در بخش داخلی این شاسیبلند میتوان به تریم چوب اعلا برای فرمان، داشبورد و دربها و همچنین آلومینیوم پولیش خورده روی کنسول مرکزی، دستگیره دربها و دیگر بخشها اشاره کرد.
اما این سرنشینان بخش عقب هستند که لذت واقعی را تجربه خواهند کرد زیرا صندلی نیمکتی استاندارد لندکروزر جای خود را به دو صندلی جداگانه متعلق به ب ام و سری 7 اتاق G12 داده و کفپوشها نیز با نمونههای لوکس تعویض شده و به عنوان دستکاری نهایی نیز متریال سرکوبکننده صدای بیشتری بکار رفتهاند.