ایجاد زنجیره پیوسته تولید تا صادرات یکی از نکات مهمی است که میتواند بیشترین تأثیرگذاری را در بهبود وضعیت اقتصاد نخیلات داشته باشد. خرما برای حضور در بازارهای جهانی باید بهخوبی بستهبندی و فرآوری شود و با بازاریابی مناسب که اکنون حلقه مفقوده صادرات خرما است، خرما بر اساس سلیقه مشتریان خارجی بستهبندی شود تا بازار اقبال بیشتری به آن نشان دهد. به سراغ یکی از کارخانه های فعال در بخش فراوری خرما رفتیم که از سال ۷۸ با بستهبندی و تولید قند خرما فعالیت خود را آغاز و بهتدریج با کامل شدن فرآیند تولید، ۲۱ سال از فعالیتش می گذرد و اکنون ۷۰ درصد از محصولات خود را صادر می کند./عکس:امیرحسین خورگویی
انتهای پیام