با دنبال کردن دستورالعملهای شورولت کلرادو ZR2 مسابقهای، پیکاپ جدید سیلورادو هم روانهی مسابقات آفرود آمریکا خواهد شد.
این پیکاپ فول سایز در سری مسابقات صحرا شرکت خواهد کرد. سیلورادوی موردبحث در کلاس 1200 استوک که تغییراتش تنها به سیستم تعلیق، زیر بدنه و نصب تجهیزات ایمنی مسابقات محدود است حضور خواهد داشت.
همانند کلرادو ZR2 مسابقهای، این خودرو نیز اول از همه دارای تأییدیهی تیم مهندسی است. مارک دیکنز مهندس ارشد میگوید: “مسابقات آفرود فشار زیادی به خودروها وارد میکند و یک خودروی مسابقهای در پیست استهلاک بسیار بیشتری نسبت به خودروهای عادی در طی چندین سال دارد. به همین دلیل است که مسابقات آفرود زمینهای بسیار خوب برای بررسی دوام قطعات جدید میباشد.”
نتایج به دست آمده از این مسابقات روی قطعات و وسایل جانبی پرفورمنس آتی و همچنین پروژههای دفاعی جنرال موتورز و تولید محصولات جدید تأثیر خواهد گذاشت.
پیکاپ مسابقهای سیلورادو که بر پایهی مدل LT Trail Boss شکل گرفته از پیشرانهی 8 سیلندر 6.2 لیتری 420 اسب بخاری و گیربکس 10 سرعته اتوماتیک سود میبرد. تغییرات این خودرو در مقایسه با نسخه استاندارد جادهای عبارتاند از سیستم تعلیق با بازه حرکتی بیشتر، شوکهای جلو و عقب و دامپرهای دینامیک مولتی ماتیک DSSV.
این دامپرها که قبلاً در مدلهای کارخانهای کلرادو ZR2 و مدل مسابقهای آن بکار رفته باعث کنترل بیشتر راننده روی خودرو خواهند شد. از دیگر قطعات بکار رفته در این خودرو میتوان به لاستیکهای 35 اینچی آفرود، فلاپ های جلو و عقب و همچنین محافظهای جعبه انتقال، جعبهفرمان، دیفرانسیل عقب و… اشاره کرد.
شورولت سال آینده با خودروهای یاد شده وارد مسابقات صحرا خواهد شد.