رسیدگی به 224 مورد تخلفات رانندگان اربعین


تهران (پانا) - معاون دفتر حمل‌ونقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از گزارش 224 مورد تخلفات رانندگان در مسیرهای اربعین خبر می دهد و می گوید در این تخلفات گرانفروشی کمترین و تاخیرها بیشترین میزان را به خود اختصاص داده‌ است.

رسیدگی به 224 مورد تخلفات رانندگان اربعین

تهران (پانا) - معاون دفتر حمل‌ونقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از گزارش ۲۲۴ مورد تخلفات رانندگان در مسیرهای اربعین خبر می دهد و می گوید در این تخلفات گرانفروشی کمترین و تاخیرها بیشترین میزان را به خود اختصاص داده‌ است.

مهدی حاج‌علی -معاون دفتر حمل‌ونقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای- درباره اینکه آیا این گزارش‌ها به سازمان‌ راهداری رسیده و چه اقداماتی برای رسیدگی به این پرونده‌ها انجام داده‌اید؟ گفت: تا کنون ۲۲۴ مورد تخلف از سوی زائران به سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گزارش شده است که برای همه این گزارش‌ها پرونده تشکیل شده و تقریبا همه این پرونده‌ها مورد رسیدگی قرار گرفته است.

وی درخصوص چگونگی بررسی و برخورد با تخلفات ایام اربعین به ایسنا افزود: تمهیداتی در این زمینه اندیشیده شده است و در این راستا کمیسیون‌های ویژه رسیدگی به تخلفات در حوزه حمل‌ونقل به صورت ویژه در استان‌ها و پایانه‌های مرزی تشکیل داده‌ایم و به صورت فوری در همان‌جا پرونده‌ها رسیدگی شده و برای متخلفان حکم صادر می‌شود.

معاون دفتر حمل‌ونقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با بیان اینکه برای بیش از ۹۵ درصد پرونده‌های تخلف در ایام اربعین حکم نیز صادر شده است، ادامه داد: این احکام در موارد گوناگونی بوده است و برخلاف گزارش‌هایی که در برخی رسانه‌ها منتشر می‌شود، کمترین تعداد گزارش‌های تخلف مربوط به گرانفروشی و کرایه‌هاست و بیشترین تعداد گزارش تخلفی که در این پرونده‌ها به آن رسیدگی شده به تاخیر سفرها قبل و در حین انجام اختصاص دارد. همچنین یک مورد خاموش کردن دستگاه سپهتن، جندین مورد درمورد افزایش نرخ کرایه‌ها و گرانفروشی، چندین مورد رفتار نامناسب راننده و ...و را نیز در این موارد داشته‌ایم.

حاج علی اعلام کرد: از زائران می‌خواهیم ‌اگر موردی وجود دارد آن را به سامانه ۱۰۰۰۱۴۱، اپلیکشن ۱۴۱ یا سایت سازمان راهداری گزارش کنند تا به سرعت آن را رسیدگی کرده و متخلف یا متخلفان احتمالی برخورد کنیم. همچنین زائران می‌توانند برای شکایت حضوری در این زمینه به ادارات کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای یا دفاتر نظارتی این سازمان که در همه پایانه‌های مسافری کشور مستقر است، مراجعه کنند.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

کپشن در مورد چتر ؛ جملات کوتاه عاشقانه و غمگین برای چتر