رانندگی با تایپ 64، قدیمی‌ترین پورشهٔ دنیا


رانندگی با تایپ 64، قدیمی‌ترین پورشهٔ دنیا

این خودروی عجیب و بشقاب‌پرنده مانند آغازگر وجود شرکت پورشه بود. فردیناند پورشه که در اواخر دههٔ 30 میلادی فولکس‌واگن بیتل را طراحی کرده بود، قصد داشت برای شرکت در مسابقهٔ جاده‌ای بین برلین و رم که در سپتامبر سال 1939 برگزار می‌شد، نسخه‌ای سبک‌تر و سریع‌تر از بیتل را تولید کند. این خودرو که... The post رانندگی با تایپ 64، قدیمی‌ترین پورشهٔ دنیا...

این خودروی عجیب و بشقاب‌پرنده مانند آغازگر وجود شرکت پورشه بود. فردیناند پورشه که در اواخر دههٔ 30 میلادی فولکس‌واگن بیتل را طراحی کرده بود، قصد داشت برای شرکت در مسابقهٔ جاده‌ای بین برلین و رم که در سپتامبر سال 1939 برگزار می‌شد، نسخه‌ای سبک‌تر و سریع‌تر از بیتل را تولید کند. این خودرو که تایپ 64 نام گرفت، از همان قوای محرکه و سیستم تعلیق بیتل اولیه استفاده می‌کرد اما بدنه‌ای سفارشی برای آن طراحی شده بود. پانل‌های بدنهٔ آلیاژی این خودرو با استفاده از فناوری هواپیماهای جنگ جهانی اول به هم پرچ شدند و پیشرانهٔ 1 لیتری چهار سیلندر تخت هواخنک بیتل نیز برای استفاده در آن تقویت شده و قدرت آن به 32 اسب بخار رسید.

رانندگی با تایپ 64، قدیمی‌ترین پورشهٔ دنیا

به لطف این قدرت، تایپ 64 می‌توانست به حداکثر سرعت 140 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. این خودرو حلقه‌ای بین فولکس‌واگن بیتل و پورشه 356 محسوب می‌شود زیرا گفته می‌شود خود فری پورشه حروف PORSCHE را روی دماغهٔ آن چسبانده و این اولین خودرویی است که رسماً نام پورشه روی آن نهاده شده است. از تایپ 64 تنها سه دستگاه ساخته شد که فقط یکی از آن‌ها به شکل اصلی و اولیهٔ خود جان سالم به در برده و آن همین نمونه‌ای است که تصاویر آن‌را مشاهده می‌کنید. این تایپ 64 سبزرنگ همچنین خودروی شخصی فردیناند و فری پورشه هم بوده است که این موضوع بسیار به ارزش آن اضافه می‌کند.

رانندگی با تایپ 64، قدیمی‌ترین پورشهٔ دنیا

در ماه می امسال گفته شد که قرار است این تایپ 64 در تاریخ 15 آگوست در حراجی RM Sotheby در طول هفتهٔ اتومبیل مونتری به حراج گذاشته شود و برآوردها نشان می‌داد می‌تواند با قیمتی بیش از 20 میلیون دلار فروخته شود اما به دلیل کاملاً عجیبی، اولین خودروی پورشه موفق به فروش در حراجی نشد و این خودرو که قرار بود یکی از برجسته‌ترین اتفاقات در هفتهٔ اتومبیل مونتری امسال باشد، به بزرگ‌ترین اشتباه حراجی تبدیل شد. مرکز همایش مونتری پیش از آغاز حراجی برای این خودرو قیمت 23 میلیون دلار را تخمین زده بود اما حاضرین در حراجی میگویند قیمت پایهٔ آن 30 میلیون دلار اعلام شده بود.

رانندگی با تایپ 64، قدیمی‌ترین پورشهٔ دنیا

هرچند جمعیت حاضر در حراجی با اعلام قیمت پایهٔ 30 میلیون دلار تعجب کردند اما وقتی این قیمت سریعاً به 70 میلیون دلار افزایش پیدا کرد واقعاً شگفت‌زده شدند. هنگامی‌که رقم 70 میلیون دلار روی نمایشگر سالن حراجی به نمایش درآمد همه موبایل به دست آمادهٔ ثبت لحظهٔ فروش گران‌ترین خودروی تاریخ بودند اما این اتفاق هرگز روی نداد زیرا چند ثانیه بعد از اعلام 70 میلیون دلار، مسئول حراجی اعلام کرد که پیشنهادهای اعلامی برای تایپ 64 درواقع 13 میلیون و 17 میلیون دلار بوده و به‌اشتباه 30 میلیون و 70 میلیون دلار گفته شده است.

رانندگی با تایپ 64، قدیمی‌ترین پورشهٔ دنیا

در این هنگام، جمعیت کاملاً گیج شده بودند و هرج‌ومرج و جنجال سالن را فراگرفت. بدین ترتیب بسیاری از حضار از سالن بیرون رفته و خراجی لغو شد. یکی از حضار می‌گوید مسئول حراجی لهجهٔ انگلیسی داشته و مشخص نبوده دقیقاً می‌گوید 13 یا 30؛ بنابراین این اشتباه عجیب که برخی آن‌را عمدی می‌دانند موجب شده فعلاً این تایپ 64 ارزشمند خریداری نداشته باشد. از این موضوع که بگذریم، کریس هریس به این خودرو دسترسی پیدا کرده و با این گنجینهٔ متحرک به رانندگی پرداخته که در ادامه می‌توانید ویدئوی آن‌را مشاهده کنید.

[دانلود ویدئو]


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

مرد جوان پسر مورد علاقه مادرزنش را به قتل رساند!