کانسپت میتسوبیشی Mi-Tech، شاسی‌بلندی روباز با پیشرانهٔ توربین گازی


کانسپت میتسوبیشی Mi-Tech، شاسی‌بلندی روباز با پیشرانهٔ توربین گازی

میتسوبیشی که همواره با کانسپت‌های خود در نمایشگاه‌های خودرو حضور پررنگی دارد، در نمایشگاه توکیوی امسال هم کانسپتی بنام Mi-Tech را معرفی کرده است. این خودرو ترکیبی از طراحی رادیکال و بحث‌برانگیز با قوای محرکهٔ پیچیده است که همه در یک شاسی‌بلند کوچک روباز جمع شده‌اند. این کانسپت با تفسیر جدیدی از دماغهٔ تهاجمی ساخته‌های... The post کانسپت...

میتسوبیشی که همواره با کانسپت‌های خود در نمایشگاه‌های خودرو حضور پررنگی دارد، در نمایشگاه توکیوی امسال هم کانسپتی بنام Mi-Tech را معرفی کرده است. این خودرو ترکیبی از طراحی رادیکال و بحث‌برانگیز با قوای محرکهٔ پیچیده است که همه در یک شاسی‌بلند کوچک روباز جمع شده‌اند.

کانسپت میتسوبیشی Mi-Tech، شاسی‌بلندی روباز با پیشرانهٔ توربین گازی

این کانسپت با تفسیر جدیدی از دماغهٔ تهاجمی ساخته‌های میتسوبیشی که «سپر پویا» نام دارد با تریم مسی‌رنگ، در اصل تصویری از باگی‌های آینده را نشان می‌دهد. جلوپنجرهٔ این ماشین با چراغ‌های T شکل احاطه شده است درحالی‌که با نگاه به پروفیل جانبی، گلگیرهای عظیم مربع شکل تمام توجهات را به خود جلب می‌کنند. همچنین عدم وجود درها در این قسمت نیز نشانگر شخصیت باگی مانند Mi-Tech هستند.

کانسپت میتسوبیشی Mi-Tech، شاسی‌بلندی روباز با پیشرانهٔ توربین گازی

هرچند بدون شک طراحی بیرونی این کانسپت بسیار شلوغ است اما داخل آن با حذف اکثر دکمه‌ها و کلیدهای فیزیکی، رویکردی ساده‌گرایانه دارد. در داشبورد Mi-Tech حتی از نمایشگر سنتی سیستم اطلاعاتی-سرگرمی هم خبری نیست زیرا بجای آن یک نمایشگر سربالای بسیار بزرگ تعبیه شده که از تکنولوژی واقعیت افزوده بهره می‌برد. در مقابل راننده نیز یک صفحه آمپر دیجیتالی کوچک جای گرفته است. دکمه‌های کی‌برد مانند در بالای کنسول مرکزی هم یکی دیگر از ویژگی‌های داخلی قابل‌توجه این کانسپت هستند.

کانسپت میتسوبیشی Mi-Tech، شاسی‌بلندی روباز با پیشرانهٔ توربین گازی

همان‌طور که اشاره شد، قوای محرکهٔ Mi-Tech بسیار پیچیده است زیرا این خودرو به قوای محرکهٔ پلاگین‌هیبریدی مجهز شده که در آن بجای پیشرانه‌های درون‌سوز سنتی از یک توربین گازی جمع‌وجور استفاده شده است. این توربین گازی که می‌تواند با گازوئیل، نفت یا الکل کار کند، در اصل نقش یک ژنراتور را بازی می‌کند. به گفتهٔ میتسوبیشی، این توربین گازی نسبت به‌اندازه و وزن خود خروجی قدرتمندی دارد.

کانسپت میتسوبیشی Mi-Tech، شاسی‌بلندی روباز با پیشرانهٔ توربین گازی

قوای محرکهٔ پلاگین‌هیبریدی این ماشین در کنار سامانهٔ چهارچرخ محرک پیچیده‌ای با کالیپرهای ترمز الکتریکی قرار گرفته است. فعلاً برنامه‌ای برای تولید کانسپت Mi-Tech وجود ندارد اما به گفتهٔ میتسوبیشی، تکنولوژی‌های الکتریکی‌سازی این کانسپت تا سال 2022 در کراس‌اوورهای کامپکت و میان سایز مورداستفاده قرار خواهد گرفت.

[دانلود ویدئو]



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

کپشن در مورد چتر ؛ جملات کوتاه عاشقانه و غمگین برای چتر