نبرد آفرود میان سوزوکی جیمنی، جیپ رانگلر و مرسدس G63


نبرد آفرود میان سوزوکی جیمنی، جیپ رانگلر و مرسدس G63

نمی‌توان جذابیت سوزوکی جیمنی را انکار کرد زیرا این خودرویی جعبه‌ای شکل و بامزه است که صرفاً با نگاه به آن می‌توان عاشقش شد اما علاوه بر این ظاهر دلربا، جیمنی درواقع یک آفرودر توانمند هم هست که آن‌را به خودرویی بسیار مطلوب و پرطرفدار در سراسر جهان تبدیل کرده است. بااین‌حال، جیمنی در مقایسه... The post نبرد آفرود میان سوزوکی جیمنی، جیپ رانگلر و...

نمی‌توان جذابیت سوزوکی جیمنی را انکار کرد زیرا این خودرویی جعبه‌ای شکل و بامزه است که صرفاً با نگاه به آن می‌توان عاشقش شد اما علاوه بر این ظاهر دلربا، جیمنی درواقع یک آفرودر توانمند هم هست که آن‌را به خودرویی بسیار مطلوب و پرطرفدار در سراسر جهان تبدیل کرده است. بااین‌حال، جیمنی در مقایسه با آفرودرهای بزرگ‌تر و قوی‌تر از خود مثل جیپ رانگلر و مرسدس G63 AMG چگونه عمل می‌کند؟ برای پاسخ به این سؤال، CarWow این سه آفرودر را گرد هم جمع کرده و آزمایش آفرودی بین آن‌ها ترتیب داده است.

نبرد آفرود میان سوزوکی جیمنی، جیپ رانگلر و مرسدس G63

نبرد آفرود میان سوزوکی جیمنی، جیپ رانگلر و مرسدس G63
برای اینکه ببینیم جیمنی چه وضعیتی در برابر رقبای مذکور دارد، بهتر است ابتدا به اعداد روی کاغذ نگاهی داشته باشیم. این اس‌یووی کوچک ژاپنی به یک موتور 1.5 لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی بنزینی مجهز است که 101 اسب بخار قدرت و 138 نیوتن متر گشتاور دارد. مطمئناً جیمنی به سامانهٔ چهارچرخ محرک مجهز است اما از قفل دیفرانسیل بی‌بهره است ولی در عوض از دندهٔ ضریب سنگین سود می‌برد.

نبرد آفرود میان سوزوکی جیمنی، جیپ رانگلر و مرسدس G63

از سوی دیگر، جیپ رانگلر که در این رقابت با نسخهٔ آن‌لیمیتد یا همان چهاردر خود حضور یافته است، از یک پیشرانهٔ 2 لیتری چهار سیلندر توربو استفاده می‌کند که 270 اسب بخار قدرت و 400 نیوتن متر گشتاور را تحویل گیربکس و سپس دیفرانسیل‌های عقب و جلو می‌دهد. این افسانهٔ آمریکایی که با دیفرانسیل‌های قفل شونده و سیستم قطع آنتی‌رول بار مسلح شده است، یکی از محبوب‌ترین گزینه‌ها در بین علاقه‌مندان به آفرود محسوب می‌شود.

نبرد آفرود میان سوزوکی جیمنی، جیپ رانگلر و مرسدس G63

و درنهایت سومین شرکت‌کنندهٔ این رقابت یعنی مرسدس G63 نیز رقیب غریبه‌ای برای جیمنی نیست زیرا عمدتاً به خاطر ظاهر جعبه‌ای شکل خود بسیار با آفرودر کوچک ژاپنی‌ها مقایسه می‌شود؛ اما G63 از لحاظ پیشرانه و قدرت چند سال نوری با جیمنی فاصله دارد چراکه زیر کاپوت این اس‌یووی گران‌قیمت آلمانی یک نیروگاه 4 لیتری V8 توئین توربو قرار گرفته که 585 اسب بخار قدرت و 850 نیوتن متر گشتاور را به هر چهارچرخ ارسال می‌کند.

نبرد آفرود میان سوزوکی جیمنی، جیپ رانگلر و مرسدس G63

با توجه به این اعداد به نظر شما کدام‌یک از این اس‌یووی‌ها در چالش‌های آفرود پیروز می‌شود؟ برای دریافتن پاسخ این سؤال، ویدئوی زیر را تماشا کنید که CarWow در آن پنج آزمایش مختلف بین جیمنی، رانگلر و G63 برگزار کرده تا بفهمد بهترین آفرودر از بین آن‌ها کدام است.

[دانلود ویدئو]



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

دانلود آهنگ علی زند وکیلی غمگین ترین آهنگ