فیسبوک برای ایجاد این تب جدید خبری با تعدادی از موسسات عمده خبری چاپی، تلویزیونی و دیجیتالی همچون «والاستریت ژورنال» «اِیبیسی نیوز» «سیبیاس نیوز» و «فاکس نیوز» مشارکت میکند. علاوه بر اینها با برخی دیگر از ایستگاههای تلویزیونی محلی «فاکس»، «بلومبرگ»، «بیزنس اینسایدر»، «گَنِت»، «انپیآر»، «تایم»، «نیویورکر»، «پولیتیکو»، «لسآنجلس تایمز»، «نیویورک پُست» و «باز فید» نیز همکاریاش را آغاز کرده است.
در حال حاضر، فیسبوک تب News را به صورت آزمایشی در دسترس حدود ۲۰۰،۰۰۰ کاربر در ایالات متحده قرار خواهد داد.
در این تب خبری، براساس علایقی که در نظرسنجی کاربران گزارش شده بیشترین تاکید بر بخشهای سرگرمی، سلامتی، تجارت و ورزش خواهد بود.
این غول دنیای مجازی همچنین ادعا کرده که تیمی از روزنامهنگاران ماهر را گرد آورده تا در تهیه اخبار مهم و ایجاد بخش سردبیری مستقل با آنها همکاری کند.
طبق آمار مرکز تحقیقات پیو، فیس بوک همچنین در حال کار بر روی یک الگوریتم برای کمک به محتوای متناسبتر محلی برای نیل به جذب ۶۹ درصدی مخاطبان بزرگسال ایالات متحده است.
منبع: خبرگزاری فارس