پس از ارائهٔ یک پیشنمایش، هیوندای در نمایشگاه خودروهای تجاری آمریکای شمالی در آتلانتا کِشندهٔ کانسپت HDC-6 نپتون را رسماً رونمایی کرد است. این کانسپت یک کِشندهٔ سنگین وظیفهٔ کلاس 8 است که با هیدروژن کار میکند و ساخته شده تا بر این واقعیت تأکید کند که هیوندای در حال کشف فرصتها در بازار وسایل نقلیهٔ تجاری ایالاتمتحده است. علاوه بر برخورداری از قوای محرکهٔ سازگاربامحیطزیست، در HDC-6 نپتون از طراحی موسوم به «هنر تزئینی» یا Art Deco استفاده شده که از قطارهای پرسرعت دههٔ 30 میلادی الهام گرفته است.
بر طراحی بخش جلویی این کِشنده شیشهٔ بزرگی سلطه دارد که به نظر میرسد تا درون کابین جریان یافته است درحالیکه قسمت شیاردار پایینی آنهم درواقع یک جلوپنجرهٔ کاربردی است که روی آنها پلههایی بهصورت هوشمندانه و پنهانی تعبیه شده که بهسختی قابلتشخیص هستند. این کانسپت همچنین به آینههای جانبی دیجیتالی دوربینی مجهز شده که تصاویر را روی قاب منحصربهفردی در داخل به نمایش درمیآورد. هیوندای فعلاً مشخصات عملکرد HDC-6 نپتون را منتشر نکرده اما گفته است سلولهای سوختی به دلیل بُرد رانندگی بالاتر، ظرفیت بار بیشتر، زمان سوختگیری کمتر و هزینههای پایینتر، برای کامیونهای سنگین و پیمودن مسافتهای طولانی مناسب هستند.
اما هیوندای علاوه بر رونمایی از کانسپت HDC-6 نپتون، از تریلر خود بنام Nitro ThermoTech هم پردهبرداری کرده است. این تریلر که با همکاری Air Liquide توسعه داده شده، یک تریلر یخچالدار است که از سیستم سردسازی تبرید نیتروژن استفاده میکند. به گفتهٔ هیوندای، فضای داخلی این تریلر سریعتر از نمونههای سردسازی سنتی خنک میشود و تقریباً بیصدا است. ترموتک همچنین تریلری سازگاربامحیطزیست است و از ساختار ساندویچی پانلهای فومی برخوردار است که توسط فیبر تقویتشده با پوستهٔ پلیمری پوشیده شده است. به گفتهٔ هیوندای، این طراحی باعث افزایش مقاومت دیوارههای تریلر و بهبود راندمان حرارتی در عین کاهش وزن میشود.