حدود 50 سال پیش لندروور کلاس شاسی بلندهای لوکس را با معرفی نسل اول رنجروور اختراع کرد. خود لندروور هم انتظار نداشت این کلاس به محبوبیتی فوقالعاده در سالهای آینده دست یابد چراکه این خودرو سریعاً به یکی از انتخابهای اول ثروتمندان، ستارگان سینما، ورزشکاران و… تبدیل شد.
امروزه در این کلاس شرکتهایی همچون رولزرویس و بنتلی با اولین شاسیبلند تاریخ خود به چشم میخورند. علاوه بر کولینان و بنتایگا، ب ام و X7، مرسدس بنز GLS و قدبلند اسپورت تر لامبورگینی اوروس هم عرض اندام کردهاند.
بااینوجود و درحالیکه اکثر خودروهای یاد شده اخیراً وارد میدان شدهاند اما لندروور 5 دهه است که رنجروور را تولید میکند و جدیدترین نسخهی SV اتوبیوگرافی همچنان جزو برترین های بازار است.
این خودروی 180 هزار دلاری بر پایه چهارمین نسل رنجروور شکل گرفته و در سال 2012 وارد خط تولید شده است. این خودرو محصول بخش خودروهای سفارشی جگوار لندروور بوده و از استایلی نسبتاً سادهتر سود میبرد. البته زمانی که داخل کابین قدم بگذارید شاهد صندلیهای کاپیتانی بزرگ در عقب و فضای پای زیاد 1.2 متری خواهید بود.
جزئیاتی همچون صندلیهای گرم و سرد شونده و ماساژوردار، یخچال، دو میز عقب، سیستم تهویه مطبوع، یک جفت صفحهنمایش 10 اینچی، پشت آمپرهای دیجیتالی و تریم های چرم و چوب همه و همه بخشی از موارد برجسته کابین این شاسیبلند لوکس بریتانیایی هستند.
اگر ترجیح دهید خودتان رانندگی کنید اصلاً وزن حدود 3 تنی این خودرو را حس نخواهید کرد زیرا در بطن آن نیروگاه آهنین 8 سیلندر 5 لیتری سوپرشارژردار با قدرت 565 اسب بخار و گشتاور 700 نیوتون متر قرار گرفته و سرعت و شتاب لازم را ارائه میکند.
رنجروور میگوید این خودرو در عرض 5.4 ثانیه از سکون به سرعت 100 کیلومتر در ساعت میرسد. اگرچه برخی رقبا سریعتر هستند اما رنجروور SV اتوبیوگرافی در آفرود هم دستی بر آتش داشته و از این نظر برخی رقبا نمیتوانند عرض اندام کنند.