شرکت فاکتوری فایو در نمایشگاه SEMA ماه آینده پیشنمایشی از سوپرکار پیشرانه جلوی خود خواهد داشت. این خودرو ظاهراً در فوریه سال آینده رونمایی میشود.
خودروی یاد شده که پروجکت رومولان نام گرفته از شاسی کشیده شده و پهنتر شلبی دیتونا استفاده میکند. البته این شاسی نیست که سفارشی شده بلکه پیشرانه نیز بخش بسیار مهمی از رومولان را تشکیل میدهد.
نیروبخش این سوپرکار پیشرانهی شرکت استرالیایی ریس کست است که بر پایه نسخه LS۳ شکل گرفته و ۱۲ سیلندر و ۹,۵ لیتر حجم دارد. این پیشرانه حداقل قدرت ۷۵۵ اسب بخاری و گشتاور ۹۴۰ نیوتون متری داشته و بنابراین رومولان از این نظر در دستهی سوپرکارهایی همچون لامبورگینی آونتادور SVJ و فراری F۱۲ برلینتا قرار میگیرد. این دو خودرو دارای قویترین پیشرانههای ۱۲ سیلندر تنفس طبیعی در بازار هستند.
فاکتوری فایو این سوپرکار را به برخی از سیستمها همچون شوکهای کانی قابل تنظیم و ترمزهای ویلوود مجهز کرده است. شرکت سازنده قول داده رومولان یک هیولای قاطع خواهد بود.
خودرویی که در SEMA به نمایش درخواهد آمد تنها بهصورت شاسی و پیشرانه خواهد بود. خودروی نهایی از بدنهای متمایز و ساخته شده از فیبر کربن سود خواهد برد.
این کمپانی به دنبال تولید تجاری محصول خود در اواخر سال ۲۰۲۰ بوده ولی هنوز سقف تولید رومولان و قیمت آن را اعلام نکرده است. البته با وجود چنین پیشرانهی خاصی انتظار قیمت ارزانی را نداریم.
یکی دیگر از محصولات این شرکت سوپرکار GTM بوده که بیش از یک دهه در خط تولید بوده است. این خودرو از پیشرانه ۸ سیلندر نصب شده در وسط استفاده کرده بود.