بازهم رقابت بهترین خودرو برای راننده موتورترند برگزار شد و بازهم شاهد برگزاری درگی جذابی هستیم که به بزرگترین درگ دنیا معروف است. در این نبرد، خودروهایی که در رقابت بهترین خودرو برای راننده 2019 حضور دارند راهی محل مسابقهٔ درگ میشوند تا جدالی دیدنی و نفسگیر را به نمایش بگذارند. اولین بار هشت سال پیش این درگ بزرگ برگزار شد و حالا شاهد نهمین قسمت آن هستیم. ما این درگ را دوست داریم، شما آنرا دوست دارید و ظاهراً کارکنان نیروی هوایی 30th Space Wing هم آنرا دوست دارند زیرا این سومین سال متوالی است که آنها توافق کردهاند در مقر خود در پایگاه نیروی هوایی واندربرگ میزبان این نبرد جنونآمیز باشند.
در درگ امسال دوازده خودرو حضور دارند. خودروهای اسپرت و قدرتمندی که در رقابت بهترین خودروی راننده باهم به نبرد پرداخته و حالا به پایگاه هوایی آمدهاند تا در مسیر 400 متر هم تواناییهای خود را به رخ رقبا بکشند. در بین شرکتکنندگان انواع مختلفی از خودروها دیده میشوند. گرند توررهای لوکس، هایپرکار تولید محدود، ماسل کارهای قدرتمند، سوپرسدانهای وحشی و اسپرتهای چابک همگی در این رقابت حضور دارند. حتی دراینبین یک شاسیبلند چموش هم دیده میشود. همهٔ این دوازده خودرو راهی چهارمین باند فرود طولانی ایالاتمتحده شدهاند تا جنگی اتمی به راه بیندازند. جنگی که از آن با عنوان حماسهٔ سیلندر و اسب بخار یاد میکنیم.
اما سؤال اصلی این است: کدامیک از این خودروهای تولیدی سریعتر از خط پایان 400 متر عبور میکند؟ هنگامیکه چلنجر هلکت ردآی 797 اسب بخاری از جا کنده میشود کدام خودروها فقط میتوانند چراغهای عقب آنرا مشاهده کنند؟ یا آیا DBS سوپرلگرا میتواند بهطور بهینه از همهٔ 725 اسب بخاری که از پیشرانهٔ V12 توئین توربوی خود بیرون میکشد استفاده کند؟ آیا متخصص پیست، مکلارن سنا به خاطر همهٔ قطعات داونفورسی خود مثل اسپویلر و بالهها، عقب میماند؟ آیا هیچکدام از خودروها میتوانند هنگام رسیدن به پرچم شطرنجی پایان به سرعت 320 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کنند؟ سؤالات خیلی زیاد هستند.
پس بهتر است پاسخ همهٔ این سؤالات را در ویدئو پیدا کنیم. شرکتکنندگان یکبهیک پشت خط استارت قرار میگیرند. رانندگان پشت خودروها مینشینند. همهٔ آنها آماده هستند تا با فرمان شروع به جلو شلیک شوند. صدای غرش این دوازده ماشین فضای پایگاه هوایی را پُر کرده و چیزی بهجز سمفونی زیبای موتورها به گوش نمیرسد. نفسها در سینه حبس شده و همه منتظر آغاز نبرد هستند. شمارش معکوس آغاز میشود و با فرمان GO ماشینها به راه میافتند. صدای جیغ لاستیکها به گوش میرسد و اسبهای بخار رَم میکنند.
ادامهٔ متن حاوی اسپویل است!شاید عجیب به نظر برسد که با وجود خودروهای قدرتمندی مثل مکلارن سنا و آستونمارتین DBS سوپرلگرا، این مرسدس AMG GT63 S است که در آغاز نبرد جلو میافتد و پورشه 911 کاررا S هم تقریباً شانهبهشانه در تعقیب او است اما سنا کمی عقب افتاده است. عقبتر از همه هم تویوتا سوپرا و موستانگ شلبی GT350 در حال حرکت هستند. در ادامه اما سنا با سرعتی فوقالعاده سریعاً عقبماندگی خود را جبران کرده و بهگونهای مرسدس و پورشه را جا میگذارد که گویی ایستادهاند و دور شدن هایپرکار بریتانیاییها را تماشا میکنند. حالا سنا در آینهٔ خود همهٔ خودروها را مشاهده میکند و با حفظ این برتری تا پایان، با اختلاف و اقتدار پیروز این جدال سخت و نفسگیر میشود.
پس از سنا، مرسدس و پورشه که در طول مسیر تقریباً شانهبهشانهٔ هم در حال حرکت بودند، همچنان همین رویه را ادامه داده و باهم از خط پایان عبور میکنند. رتبهٔ چهارم نیز به لامبورگینی اوروس میرسد که حتی از گرند توررهای آستونمارتین و بنتلی هم زودتر خط پایان را لمس میکند. بااینحال اگر میخواهید به آتش کشیدن 48 حلقه لاستیک و نزدیک به 7000 اسب بخار قدرت را مشاهده کنید و از نبرد این دوازده ماشین لذت ببرید و از شنیدن صدای غرش موتورها به وجد بیایید، بهتر است ویدئوی درگ را تماشا کنید.
شرکتکنندهها و تایمها
رتبه | خودرو | قدرت | گشتاور | تایم |
1 | مکلارن سنا | 800 اسب بخار | 800 نیوتن متر | 10.08 ثانیه |
2 | پورشه 911 کاررا S | 450 اسب بخار | 530 نیوتن متر | 11.20 ثانیه |
2 | مرسدس AMG GT63 S | 640 اسب بخار | 900 نیوتن متر | 11.20 ثانیه |
4 | لامبورگینی اوروس | 650 اسب بخار | 850 نیوتن متر | 11.32 ثانیه |
5 | آستونمارتین DBS سوپرلگرا | 725 اسب بخار | 900 نیوتن متر | 11.51 ثانیه |
6 | بنتلی کانتیننتال V8 | 550 اسب بخار | 770 نیوتن متر | 11.67 ثانیه |
6 | جگوار XE SV Project 8 | 600 اسب بخار | 700 نیوتن متر | 11.67 ثانیه |
8 | دوج چلنجر هلکت ردآی | 797 اسب بخار | 960 نیوتن متر | 11.77 ثانیه |
9 | بامو M850i | 530 اسب بخار | 750 نیوتن متر | 11.93 ثانیه |
10 | فورد موستانگ شلبی GT350 | 525 اسب بخار | 580 نیوتن متر | 12.30 ثانیه |
11 | بامو M2 کامپتیشن | 410 اسب بخار | 550 نیوتن متر | 12.45 ثانیه |
12 | تویوتا سوپرا | 340 اسب بخار | 500 نیوتن متر | 12.48 ثانیه |