پشت فرمان مزدا CX-30 اسکای اکتیو 2020 جدید


پشت فرمان مزدا CX-30 اسکای اکتیو 2020 جدید

ما قبلاً مزدا 3 جدید دارای پیشرانه‌ی پیشرفته‌ی اسکای اکتیو ایکس بنزینی را بررسی کرده‌ایم اما آیا این قلب آهنین می‌تواند در خودروی قدبلندتر CX-30 هم عملکرد خوبی داشته باشد؟ اول از همه باید گفت پیشرانه‌ی موردبحث از نوع 4 سیلندر 2 لیتری تنفس طبیعی بنزینی است که سیستم‌های احتراق و جرقه نمونه‌های بنزینی و... The post پشت فرمان مزدا CX-30 اسکای اکتیو...

ما قبلاً مزدا 3 جدید دارای پیشرانه‌ی پیشرفته‌ی اسکای اکتیو ایکس بنزینی را بررسی کرده‌ایم اما آیا این قلب آهنین می‌تواند در خودروی قدبلندتر CX-30 هم عملکرد خوبی داشته باشد؟

پشت فرمان مزدا CX-30 اسکای اکتیو 2020 جدید
اول از همه باید گفت پیشرانه‌ی موردبحث از نوع 4 سیلندر 2 لیتری تنفس طبیعی بنزینی است که سیستم‌های احتراق و جرقه نمونه‌های بنزینی و دیزلی را با همدیگر ترکیب کرده است. اساساً این پیشرانه سوخت و هوا را شبیه پیشرانه‌ای دیزلی کمپرس می‌کند تا به نقطه‌ی پیش از احتراق عادی برسد. سپس از کمی بنزین مشتعل شده توسط شمع کوچکی سود می‌برد تا کار احتراق تمام شود. موضوع ساده به نظر می‌رسد اما دو دهه زمان برده تا بهترین مهندسان صنعت خودرو بتوانند تکنولوژی موردبحث را به جایی برسانند که مشتریان توانایی خرید آن را داشته باشند.

پشت فرمان مزدا CX-30 اسکای اکتیو 2020 جدید
در ابتدا بازخوردهای مختلفی وجود داشت اما قطعاً باید زمان بیشتری را با این پیشرانه سپری کرد تا با مزیت‌ها و استعدادهای آن آشنا شد. آیا شما باید این پیشرانه را انتخاب کنید؟ خب انتخاب اسکای اکتیو ایکس هزینه‌بر بوده و نسبت به مدل پایه‌ی اسکای اکتیو جی هیبریدی ملایم که در XC-30 SE-L بکار رفته و قدرت 120 اسب بخاری دارد 1480 پوند گران‌تر است.


با این اضافه پرداخت شما 57 اسب بخار قدرت و 13 نیوتون متر گشتاور بیشتر به دست می‌آورید. اعداد خیلی بزرگی نیستند اما گشتاور 224 نیوتون متری این پیشرانه در دورهای پایین‌تری حاصل شده و محدوده‌ی بیشتری را شامل می‌شود و بنابراین کاربردی‌تر است. شما می‌توانید همین موضوع را در جاده هم احساس کنید جایی که قدرت خودرو در دنده‌های مختلف بیشتر از مدل‌های استاندارد است. البته اگر شما قبلاً پشت فرمان خودروهای رقیب مجهز به پیشرانه‌های توربو نشسته باشید این پیشرانه‌ی مزدا را سرزنده حس نخواهید کرد.
اما درباره‌ی مصرف سوخت چه؟ هرچه باشد موضوع مهم درباره‌ی اسکای اکتیو ایکس به این مورد مربوط می‌شود. مصرف سوخت این پیشرانه بد نیست اما شاید به آن اندازه که امیدوار بودید کم‌مصرف نباشد. در طول تست طولانی‌ای که با نسخه‌ی 120 اسب بخاری CX-30 استاندارد داشتیم به مصرف سوخت متوسط 6.3 لیتر در هر صد کیلومتر رسیدیم درحالی‌که مصرف سوخت مدل مجهز به پیشرانه اسکای اکتیو ایکس برابر 6 با لیتر در صد کیلومتر بود. تفاوت زیادی بین این دو نسخه وجود ندارد اما خب همان‌گونه که گفتیم مدل مجهز به پیشرانه‌ی اسکای اکتیو ایکس سریع‌تر و قوی‌تر است.

پشت فرمان مزدا CX-30 اسکای اکتیو 2020 جدید
واقع‌بینانه باید عرض کنیم که به‌منظور قضاوت نهایی درباره‌ی پیشرانه‌ی جدید اسکای اکتیو ایکس مزدا باید زمان بیشتری را با آن سپری کنیم اما درهرصورت این پیشرانه امیدبخش به نظر می‌رسد؛ اما خود CX-30 خودرویی با ظاهر خوب، کیفیت کابین سطح بالا و سواری جذاب است. این خودرو با پیشرانه‌ی دیزلی عرضه نمی‌شود و تنها موضوع اصلی درباره‌ی آن تصمیم‌گیری درباره‌ی نوع پیشرانه‌ی بنزینی انتخابی است.

پشت فرمان مزدا CX-30 اسکای اکتیو 2020 جدید
پیشرانه‌ی اسکای اکتیو ایکس مزدا تکنولوژی پیشرفته‌ای داشته و همچنان که در مزدا 3 هم دیدیم ظرفیت‌های بالایی دارد. همین داستان درباره‌ی CX-30 هم صدق می‌کند. قدرت بیشتر بدون مصرف سوخت بالاتر؟ شاید! این پیشرانه در کراس اوور CX-30 ترکیب خوبی ایجاد کرده اما شاید پیشرانه‌ی اسکای اکتیو جی برای اکثر خریداران گزینه‌ی بهتری باشد.

پشت فرمان مزدا CX-30 اسکای اکتیو 2020 جدید

پشت فرمان مزدا CX-30 اسکای اکتیو 2020 جدید

پشت فرمان مزدا CX-30 اسکای اکتیو 2020 جدید

مشخصات مزدا CX-30 SkyActiv-X 2.0 2WD GT Sport

قیمت: 28875 پوند پیشرانه: 4 سیلندر 2 لیتری بنزینی قدرت/گشتاور: 177 اسب بخار/224 نیوتون متر گیربکس: 6 سرعته دستی، دیفرانسیل جلو شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت: 8.5 ثانیه حداکثر سرعت: 205 کیلومتر در ساعت مصرف سوخت: اعلام نشده

منبع: autoexpress


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

مرد جوان پسر مورد علاقه مادرزنش را به قتل رساند!