بررسی تخصصی سانگ یانگ کوراندو 2019 جدید


بررسی تخصصی سانگ یانگ کوراندو 2019 جدید

زمانی که قبلاً به‌صورت مختصر پشت فرمان سانگ یانگ کوراندو نشسته بودیم تحت تأثیر بهبودهای صورت گرفته در این خودرو نسبت به نسل قبل قرار گرفتیم. البته برخی شک و تردیدها درباره این خودرو باقی مانده بود که اصلی‌ترین آنها پیشرانه‌ی دیزلی کوراندو بود. اما از هم‌اکنون پیشرانه بنزینی نیز در دسترس بوده و ما... The post بررسی تخصصی سانگ یانگ کوراندو 2019...

زمانی که قبلاً به‌صورت مختصر پشت فرمان سانگ یانگ کوراندو نشسته بودیم تحت تأثیر بهبودهای صورت گرفته در این خودرو نسبت به نسل قبل قرار گرفتیم. البته برخی شک و تردیدها درباره این خودرو باقی مانده بود که اصلی‌ترین آنها پیشرانه‌ی دیزلی کوراندو بود.

بررسی تخصصی سانگ یانگ کوراندو 2019 جدید
اما از هم‌اکنون پیشرانه بنزینی نیز در دسترس بوده و ما هم کوراندوی مجهز به این قلب آهنین را تست کرده‌ایم. آیا کوراندوی بنزینی بهتر از مدل دیزلی خواهد بود؟ آیا کوراندو هم‌اینک می‌تواند رقیبی مناسب برای خودروهایی همچون کیا اسپورتیج یا رنو کجار باشد؟

بررسی تخصصی سانگ یانگ کوراندو 2019 جدید
زیر کاپوت این خودرو پیشرانه‌ی 1.5 لیتری توربوی بنزینی قرار گرفته که همچون نمونه دیزلی توسط سانگ یانگ تولید شده است. این پیشرانه با قدرت 161 اسب بخاری 27 واحد قوی‌تر از پیشرانه دیزلی بوده اما گشتاور 280 نیوتون متری آن 44 واحد کمتر است. البته این گشتاور از دورهای 1500 تا 4500 پیشرانه در دسترس راننده می‌باشد.

بررسی تخصصی سانگ یانگ کوراندو 2019 جدید
درحالی‌که پیشرانه دیزلی کوراندو صدای خوبی نداشته مدل بنزینی بسیار نرم‌تر و بهتر است. سانگ یانگ ادعا می‌کند لرزش‌های این پیشرانه کمتر بوده و از این نظر بهتر از اسپورتیج است، هرچند تا زمانی که مقایسه‌ای نزدیک‌ بین دو خودرو نداشته باشیم نمی‌توانیم چنین چیزی را تائید کنیم. پیشرانه بنزینی خودرو کاملاً آرام بوده و تنها در زمان شتاب گیری سنگین صدای خود را بروز می‌دهد.

بررسی تخصصی سانگ یانگ کوراندو 2019 جدید
انتقال قدرت نیز به نرمی صورت می‌گیرد اما خود پیشرانه به اندازه‌ی قدرت روی کاغذ قوی حس نمی‌شود. البته سرعت در خط مستقیم مهم‌ترین جنبه‌ی یک شاسی‌بلند خانوادگی نیست اما پرفورمنس این نسخه از کوراندو خیلی جالب نبوده و حتی در مقایسه با رقبای کم‌توان‌تر نیز چنگی به دل نمی‌زند.

بررسی تخصصی سانگ یانگ کوراندو 2019 جدید
گیربکس دستی استاندارد هم کمکی به بهبود اوضاع نکرده است. این گیربکس آرام و خوب بوده و تعویض دنده‌های راحت و آسانی دارد. با پرداخت 1500 پوند بیشتر می‌توان گیربکس 6 سرعته اتوماتیک را انتخاب کرد که کمی در تعویض دنده‌ها تعلل می‌کند اما تعویض‌هایش نرم است.

بررسی تخصصی سانگ یانگ کوراندو 2019 جدید
اگر مصرف پیشرانه کم بود می‌توانستیم پرفورمنس نه چندان خوب آن را نادیده بگیریم اما به نظر نمی‌رسد که کوراندو خودروی کم‌مصرفی باشد. اگرچه مصرف سوخت رسمی آن هنوز اعلام نشده اما تست‌ها نشان می‌دهد این خودرو در رسیدن به مصرف سوخت متوسط 7 لیتر در هر صد کیلومتر چالش خواهد داشت.

بررسی تخصصی سانگ یانگ کوراندو 2019 جدید
کوراندو در عبور از پیچ‌ها نیز به ندرت حس هیجان را به راننده تزریق خواهد کرد اما این ضرورتاً چیز بدی نیست. یک حالت اسپورت وجود دارد که باعث سنگین‌تر شدن فرمان شده اما کوراندو را به هاچبکی اسپورت تبدیل نمی‌کند. تکان های بدنه کاملاً به چشم می‌آید و چسبندگی آن نیز به پای رقبا نمی‌رسد.

بررسی تخصصی سانگ یانگ کوراندو 2019 جدید
البته در اکثر مواقع سیستم تعلیق نرم خودرو جو ریلکس و آرامی را به وجود خواهد آورد. مورد استثنا در سرعت‌های پایین است که سواری خودرو به سطح نازلی می‌رسد مخصوصاً وقتی از رینگ‌های 19 اینچی استفاده شده باشد.

بررسی تخصصی سانگ یانگ کوراندو 2019 جدید

از نظر جنبه‌های مالکیت و هزینه‌های نگهداری نیز باید گفت این خودرو 5 ستاره ایمنی به دست آورده که چیز غیرعادی‌ای نیست اما گارانتی 7 ساله/160 هزار کیلومتری آن جزو بهترین‌های کلاس است. همین موضوع درباره فضای پای عقب هم صادق است و فضای بار 551 لیتری آن نیز بهتر از اکثر رقبا می‌باشد.

بررسی تخصصی سانگ یانگ کوراندو 2019 جدید
نسخه بنزینی کوراندو با سه تریم عرضه می‌شود. مدل پایه ELX قیمت 19995 پوندی داشته و کاملاً رقابتی است زیرا مدل پایه کیا اسپورتیج 675 پوند گران‌تر می‌باشد. این مدل از نظر تجهیزات خیلی نمی‌درخشد اما تمامی نسخه‌های کوراندو دارای رینگ‌های 17 اینچی، لاستیک‌های چهارفصل، کروز کنترل، بلوتوث، چراغ‌ها و برف‌پاک‌کن‌های خودکار هستند.

بررسی تخصصی سانگ یانگ کوراندو 2019 جدید
تریم بعدی ونچورا نام دارد که 3 هزار پوند گران‌تر بوده و طبیعتاً مجهزتر است. در این مدل رینگ‌های 18 اینچی، صندلی‌های چرمی گرم شونده، حسگرهای پارک، صفحه‌نمایش 10.25 اینچی، اپل کارپلی، اندروید اتو و… وجود دارد.


نهایتاً به تریم اولتیمیت می‌رسیم که به رینگ‌های 19 اینچی، چراغ‌های جلوی LED، ورود بدون کلید، پشت آمپرهای دیجیتالی 12.3 اینچی، صندلی‌های چرمی و طیف گسترده‌ای از سیستم‌های ایمنی مجهز است. مدل اولتیمیت مجهز به گیربکس اتوماتیک بهای 27995 پوندی داشته و گران‌ترین نسخه کوراندو لقب می‌گیرد. همین مدل با پیشرانه دیزلی 4 هزار پوند گران‌تر بوده و بنابراین کوراندوی بنزینی انتخاب بسیار بهتری است.
البته موضوع این است که کوراندو اولتیمیت در مقایسه با برخی رقبا ارزش زیادی در برابر مبلغ پرداختی ندارد. این خودرو به‌صورت اقساطی با سپرده 6 هزار پوندی و قرارداد سه‌ساله با قسط ماهانه 279 پوندی نیز در دسترس است.

بررسی تخصصی سانگ یانگ کوراندو 2019 جدید
یکی از رقبای سرسخت این خودرو رنو کجار GT Line است که سپرده، اقساط ماهانه و نرخ بهره کمتری داشته و انتخاب عاقلانه‌تری است.


واضح است که پیشرانه بنزینی انتخاب اول برای سانگ یانگ کوراندو می‌باشد. تا زمانی که به ظرفیت یدک کشی بیشتر پیشرانه دیزلی احتیاج نداشته باشید مدل بنزینی نرم‌تر و آرام تر اولین انتخاب خواهد بود. این خودرو ارزان‌تر هم بوده اما خب کوراندو با رقبای قوی و مشهوری دست‌وپنجه نرم می‌کند و از نظر سواری، پرفورمنس و ارزش در مقابل مبلغ پرداختی بهترین گزینه‌ی این کلاس نیست.

مشخصات سانگ یانگ کوراندو اولتیمیت 1.5 بنزینی

قیمت: 27995 پوند پیشرانه: 4 سیلندر 1.5 لیتری توربوی بنزینی قدرت/گشتاور: 161 اسب بخار/280 نیوتون متر گیربکس: 6 سرعته اتوماتیک، دیفرانسیل جلو شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت: 10 ثانیه (تخمینی) حداکثر سرعت: 192 کیلومتر در ساعت مصرف سوخت: 7 لیتر در هر صد کیلومتر (تخمینی)

منبع: autoexpress


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

(تصاویر) مخوف‌ترین مرکز بازداشت و شکنجه در دمشق