هیوندای با شاسیبلند مفهومی ویژن T به دنبال آینده است. این خودرو برای اولین بار در نمایشگاه خودروی لسآنجلس معرفی میشود.
این کانسپت یک کراس اوور جمعوجور با قوای محرکه پلاگین هیبریدی است که از زبان طراحی جهانی کرهایها سود برده و البته تمرکز خاصی روی سبک زندگی دوستدار محیطزیست دارد.
اگرچه هیوندای از اشاره به جزئیات مربوط به کابین یا قوای محرکه این کانسپت خودداری کرده اما طراحی ظاهری آن اطلاعات زیادی را مخابره میکند. با توجه به نمای جلو و برخی زوایا و خیزهای بدنه میتوان رگههایی از هیوندای توسان 2021 را در این کانسپت دید. نیازی به گفتن نیست که نسخه تولیدی توسان نسبت به این کانسپت سادهسازی خواهد شد و برخی عناصر طراحی ویژن T در توسان تعدیل میشوند.
این کانسپت طول/عرض/ارتفاع به ترتیب 4610/1938/1704 میلیمتری داشته و فاصله بین محوری آن نیز 2804 میلیمتر اعلام شده است.
مدیر طراحی جهانی هیوندای گفته است:
ما راهحلهای خلاقانهای را در بخش طراحی دنبال کرده و ارزش احساس را از طریق زبان طراحی sensuous sportiness به محصولات خود تزریق میکنیم.
بنا به گفته هیوندای، پروفایل جانبی کانسپت ویژن T حس ادامهدار سرعت و حرکت روبهجلو را نشان میدهد درحالیکه کاپوت طویل و اورهنگ ها و خط سقف کوتاه آن نشان دهندهی دینامیکی آماده هستند.
از نظر بصری باید به لامپ پنهان برگرفته از کانسپت له فیل روگ اشاره کنیم که جلوه دیگری دارد. شاتر هوای پارامتریک هم یک ویژگی متفاوت است که جزو آئرودینامیک فعال این کانسپت محسوب میشود. وقتی خودرو توقف کرده باشد جلوپنجره بسته خواهد بود اما با حرکت خودرو هریک از سلولهای جلوپنجره حرکت کرده و دینامیک بهتری را به ارمغان میآورند.
اما چراغهای جلوی پنهان ویژن T پشت سیستم نیمه آینهای قرار گرفتهاند که ظاهری کرومی داشته و با دستور راننده عملکرد تابشی خود را ارائه میکنند. از دیگر ویژگیهای طراحی این خودروی مفهومی میتوان به رینگهای کرومی بزرگ، کالیپرهای ترمز نارنجی تیره، سقف شیشهای، درگاه شارژ سمت سرنشین با پوشش کشویی و… اشاره کرد. همچنین از آنجایی که خبری از آینههای سنتی نیست بنابراین حدس میزنیم این خودرو از همان دوربینهای مشابه آئودی e-tron استفاده کرده باشد.