اطمینان بخشی بیمه باید ملموس باشد


طبق آخرین نسخه مجلس برای صنعت بیمه کشوردر برنامه ششم توسعه ضریب نفوذ بیمه‌های بازرگانی در طول اجرای برنامه باید به 7درصد برسد و سهم بیمه‌های عمر از حق بیمه تولیدی بیمه‌های بازرگانی حداقل تا 50درصد نسبت به سال پایه یعنی 18 درصد افزایش یابد. به گزارش «دنیای اقتصاد» این درحالی است که بسیاری از کارشناسان تحقق ضریب نفوذ بیمه به 7 درصد در طول برنامه...

به گزارش بنکر (Banker)، برخی از کارشناسان ابزار رشد سریع ضریب نفوذ بیمه را رشد بیمه‌های زندگی می‌نامند. با رشد بیمه‌های زندگی و رشد ضریب نفوذ بیمه، منابع خرد به سمت بازار سرمایه رفته و صرف توسعه اقتصادی کشور می‌شود. به گفته سلیمانی رئیس کل بیمه مرکزی ایران سال گذشته ۲۰ درصد از حق بیمه‌های تولیدی صنعت بیمه به بازار سرمایه منتقل شده است. طبق نتایج مباحث و توصیه‌های مهم گروهی از کارشناسان صنعت بیمه درباره توسعه بیمه‌های زندگی به‌عنوان ابزار موثر در تامین آتیه مردم و تجهیز منابع بلندمدت برای اقتصاد ملی کشور، پیشنهاد شده است. رسیدن به اهداف پیش بینی شده در اسناد بالادستی با همت جمعی شرکت‌های بیمه و بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران میسر و ممکن است و با توجه به مدت محدود باقی مانده تا پایان برنامه ششم توسعه، پیشنهاد می‌شود کارگروه ویژه برای توسعه بیمه‌های زندگی توسط بیمه مرکزی ایران با مشارکت سندیکای بیمه گران و شرکت‌های بیمه تشکیل شود تا برنامه اجرایی لازم در این مورد را تهیه و جهت اجرا ابلاغ کند. همچنین پیشنهاد شده است از آنجا که رشد و توسعه بیمه‌های زندگی در گرو ارتقای سطح اعتماد عمومی به کل صنعت بیمه است، ضرورت دارد در کنارنظارت کامل و دقیق بیمه مرکزی بر عملیات بیمه‌ای و سرمایه‌گذاری شرکت‌های بیمه سازوکارهایی تدوین و اجرا شود که در عمل برای آحاد جامعه، بیمه گذاران و بیمه شدگان این رشته اطمینان بخش باشد.



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

زیباترین و شادترین عکس نوشته های شب یلدا